2018-08-25, 11:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Det bara slog mig att någon av de tidigare omnämnda i tråden, ML eller JG (minns inte riktigt vem) dagen/dagarna efter mordet kontaktade gemensamma bekanta (geovänner?) och uppmanade dem att inte prata runt om något som hade med LW och hennes försvinnande att göra.. Och nu framkommer det att SD runt samma tid sökt runt efter info bland samma bekanta.. Någon som kommer ihåg vem det var?

Ja stämmer det så är det ett intressant sammanträffande. Den sammankopplingen hade nog personen/personerna inte alls räknat med.
Citera
2018-08-25, 11:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Hur mycket du än upprepar samma fråga så vet du likaväl som alla andra att svaret är... det vet vi inte.
Men om man nu som t.ex. du själv och 'T34Panzer' anser sig inte ha en aning om vad polis och åklagares (eller ens de egna) misstankarna mot SD grundar sig på, är det då inte lite tidigt att peka ut honom som skyldig?:
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ste*an Davi*son är skyldig till mordet. Och hans vän, Je*ry G*ay har, medvetet eller omedvetet, gjort dig skyldig till skyddande av brottsling.
Citera
2018-08-25, 11:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men om man nu som t.ex. du själv och 'T34Panzer' tydligen inte har en aning om vad polis och åklagares (eller ens de egna) misstankarna mot SD grundar sig på, är det då inte lite tidigt att peka ut honom som skyldig?:
Och var har jag gjort det?
Citera
2018-08-25, 11:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Någon som minns hur JG och EF formulerade sig när de bad folk om tystnad de där första dagarna?

Här är ju första gången som JG gör något som verkar gå mot SDs linje till skillnad från bilskjuts och lojalt cachande i sommar. Hur tolkar vi detta?

Min tolkning är att JG från början medvetet skyddat SD. Och att han nu medvetet eller omedvetet fortsätter att skydda en brottsling. Det är min tolkning.
Och känsla.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-08-25 kl. 12:24.
Citera
2018-08-25, 11:45
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och var har jag gjort det?
Du hoppade ju in och svarade på min fråga till 'T34Panzer', som alltså menar att SD är den skyldige. Det kanske var helt onödigt att du lade dig i diskussionen då, om du nu själv inte anser dig inte ha den blekaste aning om vad det här fallet handlar om.
Citera
2018-08-25, 11:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Du hoppade ju in och svarade på min fråga till 'T34Panzer', som alltså menar att SD är den skyldige. Det kanske var helt onödigt att du lade dig i diskussionen då, om du nu själv inte anser dig inte ha en blekaste aning om vad det här fallet handlar om. 'T34Panzer' kanske kan svara för sig själv.
Vill du chatta med specifika användare så kan du använda pm. Och du kan ju tillämpa ditt eget resonemang på dig själv, hur vet du att han är oskyldig?
Citera
2018-08-25, 11:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ja, att SD som GM nyttjar sin ädelmodige roll som hjälpare för familjen W att vaska fram information tror jag också. Men jag funderar kring närstående som JG tex, naiv eller medveten medhjälpare eller inte?

Jag tror att JG valt att tro på SD och därför blunda för sanningen. Och jag tror även att han skrivit desinformation i tråden i försök att skydda sin vän.
Citera
2018-08-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så kom det en mängd inlägg om SD är på tråden och huggningar mot främst mig att man försvarar SD. Detta leder tråden verkligen framåt. Till vilket syfte?
Är det SD som ska i fängelse eller är det mördaren.
Personligen är jag väldigt öppen med vem GM är. Skulle inte trilla av stolen om det är SD.
Jag har lämnat information om SD till polisen, så speciellt SD inställd är jag inte på det sättet. Om det bidrar till att fälla eller fria vet jag inte. Ganska ointressant faktiskt, huvudsaken är som sagt att polisen går framåt.

Men jag sticker inte under stolen att nått känns mer och mer fel med SD som GM för mig.

Just det här är problemet. Du säger först en sak och sen vänder du tvärt.
Jag säger bara, hade de inte kommit någon vart i utredningen hade polisen bett allmänheten om hjälp.

Det har varit semestertider. Förmodligen har de tillräckligt mycket på SD men innan de väcker åtal ska allt vara vattentätt.
Citera
2018-08-25, 11:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Fråga honom!! Ni träffas ju ibland och pratar både privata och intima saker. Är han så öppen mot dig så han utan omsvep berättar om sin otrohet med LW..att han "behövde mänsklig närhet och sex" så kommer han med all säkerhet (eftersom han är oskyldig) svara på en sån banal sak som vad det var som gjorde att han blev intressant för polisen efter att de tittat igenom hennes digitala medier..

Ja låt oss, och särskilt nytillkomna läsare, inte glömma skribenten EnGodTankes enligt egen utsago hyfsat nära koppling till SD.

Skribentens eviga fiskande i tråden är tröttsamt. Här ligger inte bara en hund utan en hel kennel begravd.
Jag rekommenderar att man tar på sig fakenewsfilterglasögonen.
Citera
2018-08-25, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja låt oss, och särskilt nytillkomna läsare, inte glömma skribenten EnGodTankes enligt egen utsago hyfsat nära koppling till SD.

Skribentens eviga fiskande i tråden är tröttsamt. Här ligger inte bara en hund utan en hel kennel begravd.
Jag rekommenderar att man tar på sig fakenewsfilterglasögonen.
Vad fiskar jag? Sanningen? Ja, det är ju hemskt. Jag borde ta på mig skygglapparna och inte se på alternativa GM och händelseförlopp.
Vill du att jag bara skriver allt negativt jag vet om SD? Även om saker han gjorde i grundskolan, ger det er en troligare bild på att han är GM?

Dumheter det ni håller på med. Fokusera på sakfrågorna och ägna inte så mycket tid på stavfel eller försöka misstolka allt folk skriver. Jag hoppas att er intelligensnivå klarar av att utläsa andemeningen med olika uppgifter och dess betydelse.
Citera
2018-08-25, 12:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag tror han i egen hög person har hälsat (alt hälsar) på här i tråden i flera olika förklädnader..😊

Precis min känsla. Har tolkat SD som ha ett enormt kontrollbehov.. Herr ”om-sig-och-kring-sig”.

Men jag tror att alla dessa försök till att lägga ut falska spår och dimridåer kommer att visa sig vara ödesdigert. Han gillar ju gåtor och mysterier och jag tror att hans behov att visa sig smart istället kommer att råka peka rakt på honom. Oops!
Senast redigerad av T34Panzer 2018-08-25 kl. 12:27.
Citera
2018-08-25, 12:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Men om man nu som t.ex. du själv och 'T34Panzer' anser sig inte ha en aning om vad polis och åklagares (eller ens de egna) misstankarna mot SD grundar sig på, är det då inte lite tidigt att peka ut honom som skyldig?:

Haha försök inte din fuling!
Jag är ingen domstol.
JAG TROR att han är skyldig.
Alltså min egen privata åsikt.
Sådana får man ha här på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in