2018-08-20, 19:59
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Tack för snabbt svar. Då ska jag nog skaffa mig en box och utvärdera nån månad.
Är det fortfarande så att Mag 256 har problem med svensk text? Ska man satsa på Mag 254 i så fall? Eller rekommenderar ni TVIP 410?
Svensk text automatiskt är viktigt för mig. Likaså att kunna göra egen favoritlista och ha möjlighet att välja bort de kanaler som inte är intressanta. Även EPG såklart.
Mag har stöd för automatisk text. Tvip har det med, men där buggar det så det kommer inte alltid upp automatiskt. Dock gäller det enbart på Viasat/Cmore kanalerna där det visas film. På övriga 1-12 så är undertexterna hårdkodade. Listor kan du inte göra själv utan du kan enbart göra en favoritlista som du markerar dom kanalerna du gillar mest. EPG fungerar fläckfritt.
2018-08-20, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Mag har stöd för automatisk text. Tvip har det med, men där buggar det så det kommer inte alltid upp automatiskt. Dock gäller det enbart på Viasat/Cmore kanalerna där det visas film. På övriga 1-12 så är undertexterna hårdkodade. Listor kan du inte göra själv utan du kan enbart göra en favoritlista som du markerar dom kanalerna du gillar mest. EPG fungerar fläckfritt.

Skulle vilja prova båda boxarna, men får läsa lite mer omdömen och synpunkter innan jag gör en beställning.
Nån som vet om svensk text fungerar lika bra på Mag 254 och 256 numera? Tänker främst på kanaler som National Geographic och Discovery.

Antar att jag måste fixa en nätverkskabel ytterligare om jag även ska ha kvar Viasat-boxen.
2018-08-20, 20:10
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Skulle vilja prova båda boxarna, men får läsa lite mer omdömen och synpunkter innan jag gör en beställning.
Nån som vet om svensk text fungerar lika bra på Mag 254 och 256 numera? Tänker främst på kanaler som National Geographic och Discovery.

Antar att jag måste fixa en nätverkskabel ytterligare om jag även ska ha kvar Viasat-boxen.
Ja precis, med kabel får du bästa resultat.
2018-08-20, 22:48
Medlem
Är det någon som kör med mag322? Är det något att ha?
2018-08-20, 23:15
Medlem
Om jag köper en box och ett abonnemang (det står mellan tvip 410, mag 254, Mag 256 eller Mag 322), kan jag på något sätt även kolla på min surfplatta? Jag menar inte samtidigt utan om jag kan ta med kanalerna i surfplattan och kolla på tomten eller nån annanstans?
2018-08-20, 23:26
Medlem
Citat:
Om jag köper en box och ett abonnemang (det står mellan tvip 410, mag 254, Mag 256 eller Mag 322), kan jag på något sätt även kolla på min surfplatta? Jag menar inte samtidigt utan om jag kan ta med kanalerna i surfplattan och kolla på tomten eller nån annanstans?

Numera stödjer dom flesta tjänster att man kan titta både på MAG och andra enheter.
2018-08-21, 00:11
Medlem
Mag 351 eller TVIP 605? Vilken är bäst? En av dem ska det nog bli. Eller Nvidia Shield?
2018-08-21, 07:45
Medlem
Har försökt läsa på lite nu i djungeln kring leverantörer och kommit till följande slutsats - ska du ha en "svensk" leverantör med hygglig kvalite och god peering så verkar priserna hamna på ca 12-1500 för ett årsabonnemang.
Är detta korrekt uppfattat eller går det komma under 1000-lappen?
Är det kanske bara jag som inte vänt upp och ner på ALLA stenar i djungeln där ute?
2018-08-21, 08:03
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Har försökt läsa på lite nu i djungeln kring leverantörer och kommit till följande slutsats - ska du ha en "svensk" leverantör med hygglig kvalite och god peering så verkar priserna hamna på ca 12-1500 för ett årsabonnemang.
Är detta korrekt uppfattat eller går det komma under 1000-lappen?
Är det kanske bara jag som inte vänt upp och ner på ALLA stenar i djungeln där ute?
Det stämmer. Du ska inte stirra dig blint på priset. Hårdvara kostar pengar och ingenting är gratis här i världen.

Är såklart upp till dig. Du kan välja en billig leverantör men räkna med att det hackar kl 20.00 en fredag när du vill kolla på fångarna på fortet.
2018-08-21, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Det stämmer. Du ska inte stirra dig blint på priset. Hårdvara kostar pengar och ingenting är gratis här i världen.

Är såklart upp till dig. Du kan välja en billig leverantör men räkna med att det hackar kl 20.00 en fredag när du vill kolla på fångarna på fortet.

Är ändå dubbelt upp om man jämför med CCcam/cardsharing där man kan hitta bra lev för ~800 bagis/år.
2018-08-21, 10:44
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Är ändå dubbelt upp om man jämför med CCcam/cardsharing där man kan hitta bra lev för ~800 bagis/år.
Självklart, men du får vad du betalar för.
2018-08-21, 12:41
Medlem
Nu har jag lagt en beställning på Mag 322.
Tycker det verkar krångligt att betala abonnemang med Bitcoin. Ser att några svenska leverantörer erbjuder betalning med Visa/Mastercard. Är det dumt att betala med det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in