2018-08-23, 18:33
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Trump har själv sagt att anledningen till flytten av ambassaden är att fredsförhandlingar mellan Palestina och Israel alltid fallerar på frågan om Jerusalem som Israles huvudstad. Hur en flytt av en ambassad påverkar legitimiteten av en huvudstad som anspråkas av två nationer är för mig högst oklart.

Jag köper som bekant inte den förklaringen.

Intressant som tusan. Tack!
Citera
2018-08-23, 19:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Trådens troll vill få oss att tro att detta är en bild på en helikopter. Trovärdighet noll.

Om inte bilden fungerar, googla på "missile puget sound".

Det bilden visar är helikopterns undersida och långa stjärtparti (helikoptern flyger nedåt i bilden - mot ljuset som består av en söklykta fotograferad under 20 sekunders rörelse, därav det utdragna ljusa strecket) till vänster om sökljuset kan man se det röda positionsljuset som ett rött streck.. ni har givetvis sett samma sak på nattbilder av billjus på gator fotade med lång exponering..

Att överhuvudtaget ingen har sett någon missil vare sig skjutas iväg eller skjutas ner och att helikoptern har identifierats både på flightradar24 samt genom samtal med piloterna som även verifierat tid och att de hade sökljuset tänt, samt att kameraägaren berättat att bilden är tagen med 20 sekunders slutartid är givetvis ytterligare bevis för att din missil bara finns i fantasin..

Men det var en passus, det viktiga nu var att visa att Trump inte var i närheten av Vegas..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-23 kl. 19:42. Anledning: Å
Citera
2018-08-24, 21:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
En vanlig fredag el The storm ?

Former Head of C.D.C. Arrested on Sex Abuse Charge

https://www.nytimes.com/2018/08/24/nyregion/thomas-frieden-arrest-cdc.html

Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Jordan Sather

https://twitter.com/Jordan_Sather_/status/1033049936261074944

Om det du länkar stämmer så är new yorks fd hälsokommissionär anklagad för att ha tagit en 55-årig kvinna på rumpan?

Var detta stormen alltså?

Han ska dessutom ha tagit henne på rumpan i oktober 2017, och Trumps uttalande om en storm kom den 5 oktober så det vore ju bra med ett datum när han tafsade..
Edit: hittade det - rumptafsandet ska ha skett den 20 oktober, alltså 15 dagar efter Trumps uttalande. Så om inte Trump är synsk så kanske vi kan gå vidare - igen?
https://www.google.se/amp/s/www.nhregister.com/news/medical/amp/Former-CDC-director-Frieden-arrested-in-on-sex-13180183.php
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-24 kl. 21:42.
Citera
2018-08-24, 21:52
Medlem
Fittahoras avatar
Håller utrensningen på att skifta karraktär?

• Media ältar gamla nyheter (med media menar jag inte fake news media).
  • Q har avslöjat svar på gåtor som är olösta (ex individer på foton).
  • Förrädare går ut med dödliga sjukdomar (McCain, Hillary mfl).
  • Förseglade åtal börjar brytas, om ännu i liten skala.
Citera
2018-08-24, 22:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
...
Media ältar gamla nyheter (med media menar jag inte fake news media)

Intressant! Vilka media menar du det finns som inte är fake news?
Citera
2018-08-25, 06:06
Medlem
Citat:

Vad för sjukdom har Hillary?

Vad är inte "fake news media"?

Hur är Q så bra att känna igen människor på bilder?
Citera
2018-08-25, 08:44
Medlem
Citat:

Den gör ju inte det ännu, dock så är det påtagligt hur lugn och triumfatorisk Q är, inte bara slaget är vunnet, kriget är vunnet.

Jag TROR att USA media blåser upp mycket, lite som med Hanif Balis mordhot av DN.
Jag TROR också att Trump inte är någon duvunge men det som talar mot att han gjort något riktigt sneaky är att demokraterna har letat med ljus och lykta sedan 2016 och inte hittat något.

Första stoppet på denna resa är nog valet i November, det kommer ge oss en ypperlig indikation på åt vilket håll vinden blåser i USA.

Drömmen vore ju att se HRC och old bill i guantanamo tillsammans med obama men det lär vi nog inte få se om nu inte allt Q säger är helt sant...

Påvens lite större jobbiga vecka kom ju nyligen med fortsatta pedofilskandaler men det blev augusti istället för juli.

Något som är påtagligt är att de som är emot trump har uppat sitt game rejält. Dom twittrar svavelosande hat-retorik om trump non-stop tycker jag. Det är ganska många ur det gamla etablissemanget som är väldigt irriterade på trump. Dom börjar prata om hot mot demokratin etc.

För mig ser det ut som Trump ägnar sig åt lite gammal hederlig nationalism och USA first, en mur för att stävja illegal invandring, bättre deal internationella handelsavtal, betala mindre i bidrag till alla organisationer. Lite som en affärsman skulle göra med sitt företag. Kurvorna verkar väl dessutom peka åt rätt håll med det mesta.

Men sen kommer såklart nästa kris/nedgång/lågkonjunktur nu till hösten...
Citera
2018-08-25, 10:29
Medlem
Trump met with promoter of "QAnon" conspiracy theory in Oval Office http://hill.cm/2R3jdoA

https://twitter.com/thehill/status/1033203850755428352
Citera
2018-08-25, 10:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagosand
Trump met with promoter of "QAnon" conspiracy theory in Oval Office http://hill.cm/2R3jdoA

https://twitter.com/thehill/status/1033203850755428352

Först ägnar han månader åt att hylla Q - sen tar han inte ens upp ämnet när han får chansen att träffa Trump ”eftersom vi alla ju redan vet att Trump säkert känner till Qanon”...
Man får ju minst sagt känslan att Lebron inte vågade fråga, eller helt enkelt inte tror på det själv.
Citera
2018-08-25, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Först ägnar han månader åt att hylla Q - sen tar han inte ens upp ämnet när han får chansen att träffa Trump ”eftersom vi alla ju redan vet att Trump säkert känner till Qanon”...
Man får ju minst sagt känslan att Lebron inte vågade fråga, eller helt enkelt inte tror på det själv.

Du menar alltså att det är omöjligt att en diskussion kring Q ägde rum mellan dessa herrar?

Hur som helst är det underligt att, i ett så här känsligt media-läge, Trump bjuder in Lionel till WH. Påstår ingenting annat än att just omständigheterna kunde varit bättre om det nu är så att Trump faktiskt är en Q-förnekare (vilket han per automatik måste vara om han inte ingår i klicken kring Q).
Senast redigerad av Sagosand 2018-08-25 kl. 10:56.
Citera
2018-08-25, 11:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagosand
Du menar alltså att det är omöjligt att en diskussion kring Q ägde rum mellan dessa herrar?

Hur som helst är det underligt att, i ett så här känsligt media-läge, Trump bjuder in Lionel till WH. Påstår ingenting annat än att just omständigheterna kunde varit bättre om det nu är så att Trump faktiskt är en Q-förnekare (vilket han per automatik måste vara om han inte ingår i klicken kring Q).

Jag menar att Lionel/LeBron själv har gått ut och berättat att han inte ens tog upp ämnet med Trump.
Citera
2018-08-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag menar att Lionel/LeBron själv har gått ut och berättat att han inte ens tog upp ämnet med Trump.

Jag vet det; och det är hans story utåt - vad han skall meddela. Vad vi alla förstår är att omständigheterna är extremt talande i sig. Vad de exakt talade om kan vi aldrig veta. Vad Lionel Nation presenterar för oss är exakt det han skall presentera. Precis på samma sätt som du redovisar vad du skall presentera, vilket i sig är långt ifrån allt du vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in