Citat:
Ursprungligen postat av
Fittahora
Håller utrensningen på att skifta karraktär?
- Media ältar gamla nyheter (med media menar jag inte fake news media).
- Q har avslöjat svar på gåtor som är olösta (ex individer på foton).
- Förrädare går ut med dödliga sjukdomar (McCain, Hillary mfl).
- Förseglade åtal börjar brytas, om ännu i liten skala.
Den gör ju inte det ännu, dock så är det påtagligt hur lugn och triumfatorisk Q är, inte bara slaget är vunnet, kriget är vunnet.
Jag TROR att USA media blåser upp mycket, lite som med Hanif Balis mordhot av DN.
Jag TROR också att Trump inte är någon duvunge men det som talar mot att han gjort något riktigt sneaky är att demokraterna har letat med ljus och lykta sedan 2016 och inte hittat något.
Första stoppet på denna resa är nog valet i November, det kommer ge oss en ypperlig indikation på åt vilket håll vinden blåser i USA.
Drömmen vore ju att se HRC och old bill i guantanamo tillsammans med obama men det lär vi nog inte få se om nu inte allt Q säger är helt sant...
Påvens lite större jobbiga vecka kom ju nyligen med fortsatta pedofilskandaler men det blev augusti istället för juli.
Något som är påtagligt är att de som är emot trump har uppat sitt game rejält. Dom twittrar svavelosande hat-retorik om trump non-stop tycker jag. Det är ganska många ur det gamla etablissemanget som är väldigt irriterade på trump. Dom börjar prata om hot mot demokratin etc.
För mig ser det ut som Trump ägnar sig åt lite gammal hederlig nationalism och USA first, en mur för att stävja illegal invandring, bättre deal internationella handelsavtal, betala mindre i bidrag till alla organisationer. Lite som en affärsman skulle göra med sitt företag. Kurvorna verkar väl dessutom peka åt rätt håll med det mesta.
Men sen kommer såklart nästa kris/nedgång/lågkonjunktur nu till hösten...