2018-08-24, 21:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Efter Motowns och disktrazans avdammade inlägg tyder allt på att BW faktiskt var på festen i Radbyn. Det räcker inte med att vifta bort de här inläggen med invanda rundskrivningar.

Ditt sätt påminner oerhört mycket om Donald Trumps sätt: Så fort något inte passar är det fel på det ...

I en sån här falsk tråd kan du inte bara förlita dig helt aningslöst på 2 gamla inlägg som lika gärna kan vara postade i vilseledande syfte.

Jag tycker att det säger här en hel del om dig Ugglan, det faktum att du är så tvärsäker...
Ditt sätt, dvs. att du direkt blir i det närmaste religiöst övertygad av Motowns och disktrazans svammel påminner otroligt mycket om en naiv idiot sätt - vilket är så långt ifrån Trump man kan komma. Så fort det börjar brännas kring BW så är det något fel på det.

Ingen fara, om jag inte får hjälp så tar jag reda på det själv. Det kan inte vara en omöjlighet att få vetskap om huruvida BW var med på festen i Töreboda eller inte. Det finns många som kan svara på det...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-24 kl. 21:38.
Citera
2018-08-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det är uppenbart att BW ljuger, skyldig som han är och med dåligt samvete så överdriver han allt, dvs. att Helena var sååå välmående och att hon mådde sååå bra, var nykter och påtalar dessutom att HAN (den gode) var den som fick en kram av henne!!! Jag kan inte låta bli att dra paralleller till Mats Alm, hann höll på precis på det hör stolliga sättet, även han deltog liksom BW i sökandet efter sin försvunna flickvän. Men eftersom detta var betydligt senare så får man väl säga att Mats Alm gjorde en Björn Wallberg.

Du skräder inte orden. Hoppas du kan stå för detta, annars syns vi kanske vid skampålen i framtiden du, jag och twiggy. Björn Wallberg är alltså enligt dig pilot nu, har jag fattat det rätt?

Trots:
1. Pilot bor enligt PW (och även polis väl?) kvar i mstad och är enligt PW inte nämnd i tråden innan juni 2017.
2. Familjerna Wallberg (med fru) och Andersson (med man) reagerar på varandras foton med glädje på facebook 2018.

Vad hände med PK som var din pilot ganska nyss? Passa på att fråga de där "enkla" festkällorna om även KM var på festen i tboda.
Citera
2018-08-24, 21:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
I en sån här falsk tråd kan du inte bara förlita dig helt aningslöst på 2 gamla inlägg som lika gärna kan vara postade i vilseledande syfte.

Jag tycker att det säger här en hel del om dig Ugglan, det faktum att du är så tvärsäker...
Ditt sätt, dvs. att du direkt blir i det närmaste religiöst övertygad av Motowns och disktrazans svammel påminner otroligt mycket om en naiv idiot sätt - vilket är så långt ifrån Trump man kan komma. Så fort det börjar brännas kring BW så är det något fel på det.

Ingen fara, om jag inte får hjälp så tar jag reda på det själv. Det kan inte vara en omöjlighet att få vetskap om huruvida BW var med på festen i Töreboda eller inte. Det finns många som kan svara på det...

Min fetning: Nej, men du kan inte - som du gör nu - slå fast att "DET ÄR BW". Du i det närmaste förklarar att allt är klappat och klart. Du riskerar att skapa en trådsanning. Försök att ta ut svängarna lite mer och uttryck dig mindre tvärsäkert, använd dig av reservationer när du skriver om BW och andra. Men du gör inget av detta, och det är det som jag vänder mig emot.

Du har nu satt dig i den sitsen att måste bokstavligen talat bevisa att BW inte var på fest i Radbyn - och givetvis omvänt för att han ska kunna vara "mannen med pilotglasögon": Att han var på festen i Töreboda. Sålänge som inget av detta sker kan och får du inte döma en person som du gör nu. Utanför Flashback hade du blivit åtalad för länge sedan.

Som läger är nu verkar BW ha varit i Radbyn och han är inte "mannen med pilotglasögon". Därmed inte sagt att saker kan komma att förändras beroende på vad som kommer fram.
Citera
2018-08-24, 21:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Självklart, för det inlägget (och disktrazans inlägg) förstörde ju din agenda att kasta all skuld på BW.

Precis på samma sätt som mina inlägg om BW förstör din agenda (det är som att du försöker skydda BW och du gör det på ett slugt och kamuflerat sätt).
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-24 kl. 21:52.
Citera
2018-08-24, 22:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Du skräder inte orden. Hoppas du kan stå för detta, annars syns vi kanske vid skampålen i framtiden du, jag och twiggy. Björn Wallberg är alltså enligt dig pilot nu, har jag fattat det rätt?

Trots:
1. Pilot bor enligt PW (och även polis väl?) kvar i mstad och är enligt PW inte nämnd i tråden innan juni 2017.
2. Familjerna Wallberg (med fru) och Andersson (med man) reagerar på varandras foton med glädje på facebook 2018.

Vad hände med PK som var din pilot ganska nyss? Passa på att fråga de där "enkla" festkällorna om även KM var på festen i tboda.

Jag tror att BW mycket väl kan vara pilot, svar ja. KM är förmodligen planterad, vi lär snart få veta sanningen om hur det ligger till med den här saken.

Dina "trots" är endast trolleri, BW kan väl hålla masken? att systern AW och UA fortfarande är kompisar har väl inget med försvinnandet att göra?

PK var endast ett prank för att se reaktionerna på er andra i tråden, det var ju ursprungligen 'darkfire' eller vad hen nu hette som påstod att PK var "pilot".
Citera
2018-08-24, 22:01
Medlem
Citat:
Nej vi kan inte lita på att det är sant. Jag har länge tvivlat på den här uppgiften och numera tror inte alls på att BW var på någon påstådd fest i Radbyn.
Nej, jag är övertygad om att Björn var med sina vänner Helena och Ulrika på Pernilla Wadebäcks inflyttningsfest i Töreboda och att Björn och systrarna Andersson därefter delade en taxi tillbaka till Mariestad och att Björn och Helena sedan gick vidare till Stadt.

Jag tror snarare att PW kan ha blivit förd bakom ljuset av BW. Men visst finns det även en möjlighet att hon kan ha slirat lite på sanningen i just det här fallet kanske för att skydda mmpgs identitet. Å andra sidan vet väl ingen om PW har lusläst tråden? BW har ju inte direkt tok-diskuterats så hon kanske trodde att det inte hade förekommit några spekulationer om just honom på Flashback? Tänk om PW blev förd bakom ljuset här? Själv kände BW givetvis till det men drog en rövare under intervjun på rastplatsen och ljög när han han påstod att han "bara gick och väntade på att hans namn skulle dyka upp på Fb". Tack vare den lögnen lyckades han skapa stor förvirring hos dom som följer tråden, vilket givetvis var avsikten med uttalandet.

Det här tror jag kan verkligen stämma, det kan vara just precis därför som man medvetet utelämnade BW i programmet, trots att han var en av de sista som såg HA i livet.
Istället berättas det i radioserien om hur "mannen med pilotglasögon" skiljs från Helena på trappan utanför stadt - DÄR HAR VI DET!

Mycket bra jobbat Ugglan! det lönar sig att lusläsa texterna och att lyssna flera gånger på hela programserien.

Vänta nu, tror du på det här själv? PW vet mycket väl vilka som diskuterats i tråden, såklart. Att hon ljuger eller slirar ser jag som uteslutet. Kör på med BW men pilot är han inte.
Citera
2018-08-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ingen mer än jag som reagerat på detta?

Jo !!
Citera
2018-08-24, 22:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Min fetning: Nej, men du kan inte - som du gör nu - slå fast att "DET ÄR BW". Du i det närmaste förklarar att allt är klappat och klart. Du riskerar att skapa en trådsanning. Försök att ta ut svängarna lite mer och uttryck dig mindre tvärsäkert, använd dig av reservationer när du skriver om BW och andra. Men du gör inget av detta, och det är det som jag vänder mig emot.

Du har nu satt dig i den sitsen att måste bokstavligen talat bevisa att BW inte var på fest i Radbyn - och givetvis omvänt för att han ska kunna vara "mannen med pilotglasögon": Att han var på festen i Töreboda. Sålänge som inget av detta sker kan och får du inte döma en person som du gör nu. Utanför Flashback hade du blivit åtalad för länge sedan.

Som läger är nu verkar BW ha varit i Radbyn och han är inte "mannen med pilotglasögon". Därmed inte sagt att saker kan komma att förändras beroende på vad som kommer fram.

Det är lugnt Ugglan, andas igen... som jag föreslog senast...

Jag ska göra allt jag kan för att reda ut oklarheterna med BW, det är ett löfte.
Citera
2018-08-24, 22:09
Medlem
Vem lånar pengar för att ringa och säga att man har haft en jättebra kväll? Tänk er det samtalet från en bekant/syskon, mitt i natten. För att sedan få till svar att "du borde nog ta taxi hem", trots att det var något de aldrig gjorde. Låter konstigt...
Citera
2018-08-24, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unipin
Vem lånar pengar för att ringa och säga att man har haft en jättebra kväll? Tänk er det samtalet från en bekant/syskon, mitt i natten. För att sedan få till svar att "du borde nog ta taxi hem", trots att det var något de aldrig gjorde. Låter konstigt...

Håller helt klart med där!!!
Citera
2018-08-24, 22:36
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Det är uppenbart att BW ljuger, skyldig som han är och med dåligt samvete så överdriver han allt, dvs. att Helena var sååå välmående och att hon mådde sååå bra, var nykter och påtalar dessutom att HAN (den gode) var den som fick en kram av henne!!! Jag kan inte låta bli att dra paralleller till Mats Alm, hann höll på precis på det hör stolliga sättet, även han deltog liksom BW i sökandet efter sin försvunna flickvän. Men eftersom detta var betydligt senare så får man väl säga att Mats Alm gjorde en Björn Wallberg.

En Mats Alm är det få som gör, en sån figur är sällan skådad.

Håller med om att BW inte har varit sympatisk (och stollig) i sina göromål av det som har nått ut men idag kan jag inte se honom som mmpg. Din åsikt kan väl nu inte hänga på vittnesmål i tråden? Vad kan ge mer tyngd än offentliga personer?
Citera
2018-08-24, 22:50
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
"Innan hon lämnade stadshotellet" kan ju faktiskt även betyda att de skiljdes innanför dörrarna till statt. Dock borde det vara utanför eftersom han påstår sig tro att han var den siste som pratade med henne innan hon gick. Det jag alltid har reagerat på är BW tillägg "jag fick till och med en kram". Det känns onödigt på nåt vis. Brukade de inte kramas? Var det något som stack ut just denna kväll? Var det verkligen HA som kramade BW eller var det BW som "klängde" på HA? Det skulle inte förvåna mig om BW gjorde det onödiga uttalandet just för att släta över att han sågs krama kanske tom klänga på henne kvällen då hon försvann.

Reagerar?
Jodå,sattet kaffet i halsen.

Vilken passade mening,vi var på sååååå goda termer tänker han att vi ska tänka.

Jag säger då det....psykologiska aspekten..nära familjen allt sammantaget.

Den kommentaren är ...jag lämnar det så.

Tack Divadnil,hade missat det,obehaglig är bara förnamnet......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in