2018-08-24, 21:38
Medlem
En röst på AfS i riksdagen är ju given, men personligen avskyr jag SD och deras partikultur till den grad att jag faktiskt drar mig lite för att rösta på dem i kommunvalet. Åtminstone tycker jag att man bör kolla upp lite vad SD har för representanter i den kommun man bor i. SD har liksom negrer och kurder och iranier och allt möjligt i sina led, och därtill inte så få hjärndöda partiledningslojalister och öppen svenskhet-tokar som är ute och signalerar mot rasism så snart de får chansen. Ska man rösta på såna för att "markera mot etablissemanget"? Det tycker jag inte. Ett minimum av radikalitet får man ändå kräva. Sedan får man hoppas att AfS kan etablera sig på allvar i kommunerna inför nästa val (såvida det inte blir extraval redan 2019, till dess hinner man nog inte).
Senast redigerad av Amriswil 2018-08-24 kl. 21:41.
Citera
2018-08-24, 21:42
Medlem
BravePessimisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Personligen avskyr jag SD och deras partikultur till den grad att jag faktiskt drar mig lite för att rösta på dem i kommunvalet. Åtminstone tycker jag att man bör kolla upp lite vad SD har för representanter i den kommun man bor i. SD har liksom negrer och kurder och iranier och allt möjligt i sina led, och därtill inte så få hjärndöda partiledningslojalister och öppen svenskhet-tokar som är ute och signalerar mot rasism så snart de får chansen. Ska man rösta på såna för att "markera mot etablissemanget"? Det tycker jag inte. Ett minimum av radikalitet får man ändå kräva.

Ja det är sant. I värsta fall är det nån sionistdåre som vill indoktrinera skolbarn etc. Kan ju faktist sluta värre än om man röstar på en kommunalpolitiker i 7-klövern.
Citera
2018-08-24, 21:47
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefon
Ja, jag blev själv förvånad över att de kände till afs. Medborgerlig samling kände 2 till.

Ålder 30-40, tjejen 25

Stämmer rätt bra med vår profilering då (eftersom det inte var tjejen som skulle rösta på AfS)

Och väldigt anmärkningsvärt med diffen mellan AfS och MED. Det säger oss att AfS verkligen har lyckats i sitt korta intensiva valkampanjande. Medan MED försvunnit in i tapeten s.a.s.

Det säger oss också att detta inte var någon sorts unik samling av politiknördar, för då hade de flesta känt till MED också.
Citera
2018-08-24, 21:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
"Vi" är nöjda med minst 4,0%, inget annat. Du är nöjd om det bara skulle bli 1 procent.

Ja, det är ju kul om ens bedömning av de politiska stämningarna visar sig stämma överens med verkligheten. Men bortsett från det bryr jag mig inte så mycket, men man kan ju tycka att 3,9 procent vore ultimat, sett till vilket totalt inflytande de öppet rasistiska partierna skulle få över politiken. Men 3,9 ser jag alltså som uteslutet.
Citera
2018-08-24, 21:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Precis. Frågan är då varför dina bedömningar skulle vara bättre än andras, rent objektivt?

Tror personligen att 1% är en extrem underskattning, men tror inte heller på spärren just nu.

Jag kan inte svara på annat sätt än att jag anser mig bättre än de flesta av er att göra en nulägesbedömning av det politiska landskapet.

Diskuterar man ett enskilt parti så kanske det också underlättar objektiviteten om man dessutom inte tillhör eller sympatiserar med partiet i fråga.

Det är inget specifikt för bara AfS. Exempelvis miljöpartister har ju en notorisk förmåga att överskatta sina styrkor.
Citera
2018-08-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Jag var och förtidsröstade på Eastmansinstitutet 22/8 (Norrmalm Stockholm) där fanns inte valsedlar för AfS.
Det fick bli SD rakt av, hade tänkt lägga riksdagsrösten på AfS.
Mycket vanskligt att skriva partinamnet. Man kan stava fel eller så hittar valförrättaren något annat fel på valsedeln.

Lyssna inte på blofeldt. Den här användaren har tidigare inte gillat AfS utan SD och det är snarare så att han/hon ogillar AfS. Kolla posthistorik, här t.ex.
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
Citera
2018-08-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag kan inte svara på annat sätt än att jag anser mig bättre än de flesta av er att göra en nulägesbedömning av det politiska landskapet.

Det här en kommentar som inte kommer att åldras särskilt väl...
Citera
2018-08-24, 22:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TLNTH
Det här en kommentar som inte kommer att åldras särskilt väl...

Haha, ja vi får väl se på morgonen den tionde

I den här tråden sticker jag ju ut hakan, det vet jag, men fråga etablerad politiska bedömare och jag tror snarare de skulle luta åt en procent än fyra.
Citera
2018-08-24, 22:11
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Diskuterar man ett enskilt parti så kanske det också underlättar objektiviteten om man dessutom inte tillhör eller sympatiserar med partiet i fråga.

Det är inget specifikt för bara AfS. Exempelvis miljöpartister har ju en notorisk förmåga att överskatta sina styrkor.

Men då så. Herr vänsterpartist har talat ur skägget.
Citera
2018-08-24, 22:13
Medlem
Nya Dagbladet intervjuar Kasselstrand:

https://www.youtube.com/watch?v=NcK41rj8hAg

De pratar om bland annat asylrätt, återvandring, SVT och bränderna.

Kasselstrand kommer knappast att ha några problem med att hantera framtida intervjuer av lögnpressen eller debatter med sjuklöverister. Rätt imponerad av hur bra han uttrycker sig.
Citera
2018-08-24, 22:34
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TLNTH
Lyssna inte på blofeldt. Den här användaren har tidigare inte gillat AfS utan SD och det är snarare så att han/hon ogillar AfS. Kolla posthistorik, här t.ex.
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd

Tack för informationen. Så han tillhör alltså själv blufferietablissemanget. Det är därför han skriver bluffinlägg här.

Riktiga AfS:are låter sig såklart inte hunsas så lätt i vallokalen
Citera
2018-08-24, 22:44
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
I den här tråden sticker jag ju ut hakan, det vet jag, men fråga etablerad politiska bedömare och jag tror snarare de skulle luta åt en procent än fyra.

Översättning till svenska:

Jag saknar fullständigt kognitiv förmåga att självständigt bedöma fakta, så jag vänder mig till prästerskapet på SVT eller DN, för jag känner mig säker på att de säger det jag vill höra (och det faktum att deras verklighetsbeskrivningar sällan eller aldrig stämmer med verkligheten har jag inte ett fungerande minne för att komma ihåg, och f.ö. ser jag aldrig verkligheten eftersom jag bor i en vit bubbla av etnisk homogen svensk champagnevänster).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in