2018-08-23, 19:57
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
'
Mkt bra poäng. Tom kan det bli så att Fridolins lek med barnuppfostran genererar FLER sexuellt frustrerade pojkar som aldrig blir MÄN. Osäkra, labila som inte vet hur man närmar sig det motsatta könet när det handlar allt från romanser till enkla parningslekar.

Det är en möjlighet. Den generation unga män som nu blivit vuxna är den första generationen som gått hela sin skolgång i en skola vars läroplan fprmats av genuspedagogik. Det är också den statistiskt mest sexbrottsbenägna generationen unga män i svensk historia.

Att det helt och hållet skulle bero på genuspedagogik är ganska långsökt att tro, men det ger i alla fall obefintligt stöd för tesen att de här idéerna är en fruktbar metod för att minska sexbrott.
Citera
2018-08-23, 20:03
Medlem
Hatar förvisso Fridolin men att förskolan för skötsamma gossar till svin vet alla som jobbar inom förskolan.
Citera
2018-08-23, 20:05
Avslutad
"#Me-too" män... dvs sorten som låtsas stå upp för kvinnor men tvingar sig på dem sexuellt i skymundan?
Kapten Klänning? Bah, biter det här hos det svenska folket förtjänar det svenska folket fler "me-too" män.
Citera
2018-08-23, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
När det går så långt som att dagispersonal skall avbryta oskadliga lekar (nu är ju det här bara politiksnack) pga någon jävla idiot-id’e, så är det ett så grovt övertramp att det gör mig helt rasande.

Kom hit och lägg hand på mina barn, så skall jag bryta armarna av dig din genuint onda människa.

Problemet med detta genusdravel i skolorna leder ju också till att det attraherar skruvade lärare till yrket.
Ingen normal vuxen individ vill arbeta på det här sättet med barn.
Citera
2018-08-23, 20:22
Medlem
godhetsapostelns avatar
Ni måste betänka att det finns två institutioner som bedriver forskning kring barns utvecling. Dels inom ämnet psykologi i olika former och dels pedagogik. Den vetenskapliga kvaliten inom pedagogik är tveksam och består ofta av ren ideologi.
På de psykologiska institutionerna vet man att det inte går att styra vilka leksaker barn leker med och att våldsamma lekar gör pojkar mindre våldsbenägna. Detta vet man genom emperiska mätningar i olika former.
lillpojken är ju pedagog och har ingen aning om hur den vetenskapliga litteraturen ser ut.
Citera
2018-08-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det är en möjlighet. Den generation unga män som nu blivit vuxna är den första generationen som gått hela sin skolgång i en skola vars läroplan fprmats av genuspedagogik. Det är också den statistiskt mest sexbrottsbenägna generationen unga män i svensk historia.

Att det helt och hållet skulle bero på genuspedagogik är ganska långsökt att tro, men det ger i alla fall obefintligt stöd för tesen att de här idéerna är en fruktbar metod för att minska sexbrott.

Det är en väldigt vågad slutsats.

1. Sverige har under denna tid även ändrat sin lagstiftning kring sexbrott, dvs vad som tidigare inte gick under rubriken våldtäkt gör det idag.
2. Vi har under en generation dvs 25 år, ökat vår invandring rejält och alla vet att invandrarmän är överrepresenterade inom sexbrott.
3. Graden av anmälningar har enligt alla forskare ökat.
Citera
2018-08-23, 20:33
Medlem
trollgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Hatar förvisso Fridolin men att förskolan för skötsamma gossar till svin vet alla som jobbar inom förskolan.

Vad menar du?
Citera
2018-08-23, 20:37
Medlem
Vetenskapligt är det MENA kulturer som gör metoo-män, inte dagislekar. Ni såg väl uppdrag granskning häromdagen?
Citera
2018-08-23, 20:41
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Känns ju snarare som det är tvärtom. Många metoo-män verkar vara betahanar som inte kan förföra kvinnor på egna meriter och som fått makt och uppblåst ego via sin yrkesrelaterade status som dom utnyttjat för fitta. Hur många attraktiva alfa-hanar har varit måltavlor?
Precis , män som beter sig som män och är trygga i sin manlighet skulle aldrig våldta eller ovälkommet antasta kvinnor... Ju mer manlig trygghet du utstrålar ju mer attraktiv finner kvinnorna dig.
Citera
2018-08-23, 20:45
Medlem
ComedyBalls avatar
Jag hoppas innerligt att jag dör i förtid så jag slipper se det samhälle som väntar.
Citera
2018-08-23, 20:46
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Ska jag vara ärlig tror jag inte att genuspedagogik ställer till med mycket skada. Ser de mest som ett onödigt slöseri med pengar.

Det riktigt obehagliga är att jag tror att de bara kommer förespråka mer och mer extrem social ingenjörskonst när de märker att könsskillnaderna består. Det är den religiösa fanatismen som är riktigt obehaglig. Snart föreslår de väl inlåsning av barnen på dagis från födseln och låter föräldrarna besöka dem bara en gång i veckan medan småttingarna drillas stenhårt av genuspoliser som ger dem elstötar så fort de beter sig könsstereotypt.
Citera
2018-08-23, 20:47
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Regeringen och MP har slagit ett slag för jämställdheten. De har plockat bort alla orden "pojke" och "flicka" ur läroplanen till förskolan, och ersatt med Barn.

Men nu kommer ytterligare en förändring av läroplanen, formulerad av MP. I framtiden måste förskolepersonalen aktivt motarbeta könsnormer och mönster i lek, t.ex att flickor (jädrans, jag måste använda ordet) leker med dockor och killar med bilar. Eller att de inte leker med varann. KD har reserverat sig mot detta och kallar det genusflum.

Därför debatterade Gustav Fridolin mp och Sara Skyttedal KD i Aktuellt på TV igår.

På en rakt fråga till Fridolin från reportern, som var neutral, varför MP vill ändra läroplanen så att pojkars lekar med bilar styrs upp, så svarade Fridolin: "Se på metoo, som visar vuxna mäns beteende mot kvinnor. Det finns väl ingen som anser att dagis inte ska motverka det beteendet?

Min fråga är, har han något på fötterna här? Vad finns det för (feministisk) forskning som visar att pojkars/flickors lek på dagis kan påverka dem att behandla kvinnor/män illa som vuxna?

Och om det inte finns någon sådan forskning, varifrån har Fridolin fått sina ideer? Och är det i så fall verkligen sant att Sverige styrs av människor som inte bryr sig om fakta? Kanske borde man ändra dagis för att slippa personer som tänker som Fridolin?
Jag håller på att skriva om varifrån dessa ideer kommer. Det handlar om social ingengörskonst och domen kommer bli lika hård som över steriliseringarna.

Det finns inget vetenskapligt stöd. Snarare motsatsen.
Feministiska "studier" kan dock hävda vad som helst.

Ja det är ideologi och kvasivetenskap som styr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in