Citat:
Ursprungligen postat av
LBeria
Att C åker ur riksdagen.
Ja, jag är seriös. C har svikit sin trogna väljarbas på llandsbygden och dessa har i stor del gått till M eller SD. De har istället lockat trendväljare i fashionabla stadskulturer. Dessa trendväljare är flyktiga och ser nu ut att försvinna. Procentenheterna försvinner nu i rask takt. Annie blir lite ledsen men tröstas av att hon nu inte behöver vistas i samma lokal som ”rasisterna”.
Glöm det! C lär få bra mycket högre siffra än vad de borde. Bara att inse så man inte blir besviken...
Annars har du rätt, C är inte längre ett landsbygds/gräsrotsparti. Var väl på Tok-Olles tid förändringen började tror jag. Nu är det ett fullfjädrat tokliberalt parti för "anywheres" med akademiska examina i för landet livsviktiga kompetenser såsom genusteori, sociologi, etc.
Däremot hoppas jag fortfarande på att kunna jubla högt åt ett MP-resultat på sisådär 3,5 % på valnatten. Bör inte kunna hämtas hem i följande sluträkningar i så fall.
Vet inte hur stor chansen är, men om det blir så - då tror jag tom. himlens alla änglar kommer att jubla. Plus andra fantasifoster😁
Däremot många missfoster som kommer att gråta...