2018-08-23, 18:36
Medlem
Att C åker ur riksdagen.

Ja, jag är seriös. C har svikit sin trogna väljarbas på llandsbygden och dessa har i stor del gått till M eller SD. De har istället lockat trendväljare i fashionabla stadskulturer. Dessa trendväljare är flyktiga och ser nu ut att försvinna. Procentenheterna försvinner nu i rask takt. Annie blir lite ledsen men tröstas av att hon nu inte behöver vistas i samma lokal som ”rasisterna”.
Citera
2018-08-23, 18:39
Medlem
Dessa händelser kommer jag att jubla åt:

Mp åker ur riksdagen, SD blir största partiet runt 30%, AfS kommer in i riksdagen samt alla som kommer att gråta över detta.
Citera
2018-08-23, 18:42
Medlem
Att SD får 25 %, M 22 % och KD 4 %.
Då blir det en M + KD-regering med stort inflytande för SD.
Då kan dom sitta där dom andra säckarna och grymta utan att kunna göra något som helst.
Citera
2018-08-23, 18:58
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Att C åker ur riksdagen.

Ja, jag är seriös. C har svikit sin trogna väljarbas på llandsbygden och dessa har i stor del gått till M eller SD. De har istället lockat trendväljare i fashionabla stadskulturer. Dessa trendväljare är flyktiga och ser nu ut att försvinna. Procentenheterna försvinner nu i rask takt. Annie blir lite ledsen men tröstas av att hon nu inte behöver vistas i samma lokal som ”rasisterna”.

Glöm det! C lär få bra mycket högre siffra än vad de borde. Bara att inse så man inte blir besviken...

Annars har du rätt, C är inte längre ett landsbygds/gräsrotsparti. Var väl på Tok-Olles tid förändringen började tror jag. Nu är det ett fullfjädrat tokliberalt parti för "anywheres" med akademiska examina i för landet livsviktiga kompetenser såsom genusteori, sociologi, etc.

Däremot hoppas jag fortfarande på att kunna jubla högt åt ett MP-resultat på sisådär 3,5 % på valnatten. Bör inte kunna hämtas hem i följande sluträkningar i så fall.

Vet inte hur stor chansen är, men om det blir så - då tror jag tom. himlens alla änglar kommer att jubla. Plus andra fantasifoster😁

Däremot många missfoster som kommer att gråta...
Citera
2018-08-23, 19:13
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Då kan dom sitta där dom andra säckarna och grymta utan att kunna göra något som helst.

SD får minst 30% Det som kommer få mig spritta till är att MP åker ur Riksdagen. Det måste hända och det är bra för Sverige.
Citera
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Well, du kan ju börja med att ta bort de två som inte kommer ske. Så du får eventuellt en sak att jubla över. Grattis?
Well, jag kan ju börja med att lägga till S under 20% och V åker ut. Det skulle smaka.
Citera
Medlem
Sossarna under 15%
MP ut
M under 12%
SD 35%
AFS 10%

Då skulle mer än en av de finaste vinarna komma fram ur källaren.
Citera
2018-08-23, 19:16
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Chockad kommer jag knappast bli. Anledningen till att jag förväntar mig lågt är att jag vill bli positivt överraskad på valnatten. Men tror inte på de siffror som du talar om, åtminstone mellan 5-8% längre, men vi får se.

Ingen blir gladare än jag om SD skrällar.
I ärlighetens namn så räcker både 20 och 25% nog gott, handlar mer om den chock hela 7-klövern skulle få om SD slår till en sådan fullträff.
Citera
2018-08-23, 19:17
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Det är nog så jag tror det kommer bli, alternativt en ren M-regering.
Citera
2018-08-23, 19:18
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
I ärlighetens namn så räcker både 20 och 25% nog gott, handlar mer om den chock hela 7-klövern skulle få om SD slår till en sådan fullträff.

Jo. Valnatten blir en rysare, men jag utgår som vanligt från det värsta.
Citera
2018-08-23, 19:19
Medlem
snivlems avatar
valvakan kommer bli underbar....en enda lång runkorgie med vänster/sossetårar som glidmedel!

bilderna från när F! kommer få se sina egna katastrofsiffror live på deras valvaka kommer va orgasmens stund....hahaha, hurra.

Medborgerlig samling kommer göra ett toppenval. kommer de in i riksdagen är det ett mirakel.
och gör direktdemokraterna ett märkbart avtryck är också det underbart

och trots att jag inte gillar sd´s politik så är det trevligt att de kommer göra sitt bästa val hittils...bara att det gör massa vänsterpsychon rasande så är det bra. och kommer afs in i riksdagen så kan bli kul o se deras kamp sinsemmellan 4 nästa åren.
Citera
2018-08-23, 19:23
Medlem
WhiteWalkers avatar
Jag bjuder på snittar och bubbel hos mig. Snittarna för att MP åker ut och champagnen för att AfS tar sig in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in