2018-08-23, 17:46
Medlem
Tror Erik Berglund bor på Malta nu som en massa andra Mieses-libertarianer.
Citera
2018-08-23, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
AfS aktivister är ute överallt över hela Sverige och lägger ut valsedlar. Men aktivisten kan lämna lokalen efter att ha lagt ut valsedlar och 5 minuter senare kommer en antidemokrat och snor eller gömmer valsedlarna. Alla valförrättare är inte heller pålitliga (dock tror jag att de flesta känner sitt demokratiska ansvar och tar det på stort allvar).

Vi borde ha ett system likt Finland, där man har en enda valsedel med alla partier på. Skulle ha sparat många träd, många liter bensin/diesel och främjat ett mer demokratiskt val.
Finska systemet verkar utmärkt. Träden däremot ska inte sparas, de är inte vilda utan är planterade för produktion och ska avverkas, säljas och förädlas till papper mm.
Citera
2018-08-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Kasselstrand behöver informella livvakter under resterande torgmöten. Gör din plikt och skydda ledaren, all hjälp från NMR är naturligtvis välkommet. Inget fel att NMR vill försöka alliera sig med en eventuell samarbetspartner. Alla samarbeten som byggs på ömsesidig respekt är mer än välkommet bland nationalister. Skall vi driva ut kättarna så är det den enklaste vägen! NMR är de goodguys så länge de inte försöker parasitera på AFS eller krascha poolpartyt och hittills har de väl uppfört sig exemplariskt med bravur, rätta mig om jag har fel, har inte sett senaste torgmöte än dock!

Ja, jag trodde faktiskt att Kasselstrand hade tänkt igenom säkerhetsfrågan. Men det verkar inte vara så, när random babbe kan gå fram till honom i pausen och förolämpa.
Citera
2018-08-23, 17:48
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Tror Erik Berglund bor på Malta nu som en massa andra Mieses-libertarianer.

Berglund har aldrig framstått som en libertarian i Den Kokta Grodan?
Citera
2018-08-23, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Bor Berglund verkligen i Österrike sedan tre år? Träffar han inte Kasselstrand regelbundet, för att göra 'Kosta Grodan'? Pendlar han från Österrike, eller?
Han bor och jobbar på Malta för tillfället.
Citera
2018-08-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Berglund har aldrig framstått som en libertarian i Den Kokta Grodan?
De där Mieses-libertarianerna är AfS-anhängare till stor del. I senaste grodkokaren utlovade han egen majoritet på Malta.

Oavsett vad exakt han är så smälter han säkert in bra i det gänget och själv har jag inga problem med om han är Mieses- (Hoppe)-libertarian.
Citera
2018-08-23, 17:55
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppvaknandet2015
Kan någon svara på följande:

Jag googlade nyss

"Alternativ för Sverige"

Klickade i nyheter samt senaste dygnet.
Kom mest upp konstigt trams och ingen länk till DN eller SvD.

Testade att skriva

"Alternativ för Sverige DN"

Ingen länk.

Är detta Morgans verk?

För mig funkar det.
Citera
2018-08-23, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
De där Mieses-libertarianerna är AfS-anhängare till stor del. I senaste grodkokaren utlovade han egen majoritet på Malta.

Oavsett vad exakt han är så smälter han säkert in bra i det gänget och själv har jag inga problem med om han är Mieses- (Hoppe)-libertarian.

Edit: skulle rent av själv betrakta mig som Hoppe-libertarian i någon utsträckning.
Citera
2018-08-23, 18:18
Medlem
Herr-Pumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Exaaaakt!
Hahaha vem är det som skriker EXAAAKT typ vid varje tal? Är det nån i AfS crew? För han verkar vara med på nästan varje möte, eller är det någon med mycket pengar och fritid?
Citera
2018-08-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Övriga på 3,4% i juni ser ut som ett "hack i kurvan". Lätt hänt för småpartier, som ju har större (proportionerlig) felmarginal. I så fall hamnade AfS under 2% då, och sedan dess har det bara varit två undersökningar.

Enligt Alternativ för Sveriges Viktor Södermark hade AfS "nästan exakt 2%" i juni. Han fick infon direkt från en YouGov-anställd. Högst troligen var det precis under 2%, annars hade de nog blivit särredovisade redan i går.
Citera
2018-08-23, 18:21
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Sant, men sitter nån aktivist på Valmyndigheten när rösterna räknas kan de ta tillfället i akt och räkna stavfel som svepskäl för att underkänna en röst trots att det är uppenbart vilket parti som åsyftas. Så stava rätt bara, hur svårt ska det va?

Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Detta gäller inte för oppositionspartier. SvP fick allehanda felstavningar räknade för sig.

Vad som står i regelboken behöver inte stämma överens med vad som gäller i verkligheten. Samhällskontrakt är en liberal myt.

I vallokalen kan det vara fler röster som ogiltigförklaras än vad valmyndigheten gör. Det är en försiktighetsåtgärd, som valmyndigheten lätt kan ändra på. I vallokalen är man oftast trött efter en lång dag och är även osäker i vissa fall på om man ska giltig- eller ogiltigförklara dessa valsedlar man är osäkra på.
Citera
2018-08-23, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Pump
Hahaha vem är det som skriker EXAAAKT typ vid varje tal? Är det nån i AfS crew? För han verkar vara med på nästan varje möte, eller är det någon med mycket pengar och fritid?

Har också undrat över exakt-mannen. Ett mysterium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in