[quote=Rektangel|65025363]Läckaget är mer troligt till AfS än till M eller S. Har du noterat hur många aktiva som hoppar av partiet och hur toppstyrt partiet är...? Om inte hur många SD-funktionärer som är ängsliga för att hamna i onåd hos Mattias Karlsson?
Notera hur övriga partier i OI ökar trots att FI särredovisas.[/QUOTE]
Det tror och hoppas jag är AfS.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hultabultan
I en OM för en tid sedan uppgavs att 90 % av SD:s sympatisörer redan bestämt sig att rösta på partiet.
Detta är en sanning med modifikation, för många kan tänka sig rösta på AfS av flera skäl, och är själv en av dessa.
1. AfS för en betydligt tuffare nationalistisk politik än SD, med t.ex. återvandring, och spolar SD:s snack om hjälp i närområde. Om negrer och araber vill slå ihjäl varandra, så låt dem göra det då, för att uttrycka sig lite brutalt.
2. SD är ett totalt toppstyrt parti, som aldrig drar sig för att slå ner på enskilda medlemmars göranden. Och dessutom står man och skryter om detta i press och media!
Massiv osentimental återvandring är nödvändigt och känns som om det ligger i tiden.
Jag är definitivt öppen för hjälp i närområdet.
SDs uthängning av trogna lojala medarbetare är motbjudande. Det hade kunnat lösas mycket snyggare så man dessutom vunnit på det. Hur tänker och känner andra SD-valarbetare när de vet att ett förfluget ord eller felformulerad mening när man är trött, medför att man kommer hängas i pressen och "ens egna" håller i repet?
Citat:
Ursprungligen postat av
TronaldDump666
Aftonbladet verkar inte veta vad en statistisk felmarginal är, eller så låtsas de som det för att kunna lägga clickbait-titlar.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A2V1bx/sd-inte-andra-storsta-parti
Får gärna citera så man slipper klicka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Endryt
+1 på detta.
Har man en gång insett galenskapen 7-klövern åstadkommit de senaste 30 åren och tänker rösta SD - då går man inte tillbaka i första taget. Eventuellt byte blir isåfall till AfS
Det är ett gore tex-filter mellan dessa partier.
7K -> SD ->. AfS
Citat:
Ursprungligen postat av
Hultabultan
SD:s hårda kärna är ca 90 % av dem som i OM säger sig stödja partiet, och är nästan 20 %.
Med detta menas de som redan bestämt sig, och denna siffra är långt mycket högre än för något annat parti i riksdagen.
Kan tänka det dessutom finns 15 % som tvekar mellan SD och något annat parti i riksdagen.
Det räcker med att hälften av dessa väljer SD, så får man 26-27 % totalt.
När det gäller AfS och SD är detta komplicerat?
AfS kan ta många "hårda" SD-are, men dessutom massor med moderater genom sin tanke på "platt skatt"!
Jag tror SDs hårda kärna är avsevärt mindre. Dessutom är det min gissning att flera ur SDs hårda kärna lämnar för AfS. Att Jansson lämnat säger ju en del.
Viktigt att komma ihåg att även om man förtidsröstat så kan man ångra sig på valdagen och ändra sin röst.
Jag tror SD får 25%, +/-2%. Hela den Sverigevänliga rörelsen gissar jag får 30%.