Citat:
Ursprungligen postat av
tjackarismyg
I LW's fall tror jag nu att LW var säkerhetsklassad själv, inte pga UW. Dessutom var hon själv ett skyddsobjekt pga hennes hotbild.
Välkommen tillbaka i tråden tjackarismyg. Det här att LW var skyddsobjekt, är det ngt du har svart på vitt på (går kanske inte att få? Då hade det varit meningslöst?) eller är det en del av din teori? Människorovsrubriceringen ter sig rimligare med det jag uppfattar som din hotbild, liksom att man då vill ha det tyst om historien initialt. Men jag har svårt att få till hur hon hamnat i den hotbilden. Det är knappast så att alla på flyktingboenden gör det.
Om polisen tidigt misstänkte SD för människorov, borde det baserats på ngt han skrivit till henne, eller att han ägnat sig åt liknande förr(och det borde kommit fram så här dags).
Förövrigt tror jag att UW och MH gifte sig av religiösa skäl. Även om hon är pastor i en liberal församling, ses det nog inte med blida ögon att hon har ihop det sexuellt med ngn hon inte är gift med.
Men att hon skriver om säkerhetsklassningen borde kunna betyda att den märktes, och det gör knappt en lägsta klassens.