Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-23, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Får man joina?
😁

Såg att UG på SVT ska rapportera om AltRight i Sverige nästa onsdag.

Blir kul att få vara med i SVT lite.
Säg "hej till publiken".

😄😊

Hur var det nu, SVT-sändningar kan väl inte ses från utländsk IP? Men det kanske läggs upp på Youtube.
Citera
2018-08-23, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Det känns som AfS inte har något som lockar kvinnor. De kommer få röster från män i alla åldrar. Men halva valmanskåren saknas. Kvinnorna.

Kvinnor är alltid problematiska. Man kan inte leva med dem ...etc. Njae, beträffande AfS kan jag inte tänka mig att kvinnorna saknas helt. Medelålders kvinnor och pensionärer förmodar jag kan vara knepiga att nå fram till.
Citera
2018-08-23, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
De som kan tänka sig att rösta på AfS bryr sig knappast om kommunist-tv:s åsikter. Problemet är att många inte känner till AfS. All publicitet är bra publicitet i det här fallet.

Ja, helt riktigt. Ett relativt stort, etablerat riksdagsparti skulle eventuellt kunna lida skada av UG, men för ett parti, som knackar på RD-porten är all publicitet bra publicitet.
Citera
2018-08-23, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Ja det lutar åt det, jag har ju röstat på SD i fyra val nu, första gången 2002 och då fick SD 1,4% så jag tycker verkligen inte att det är bortkastad röst om AfS inte kommer in i riksdagen. Får dom bara över 1% så räcker det säkert för att sätta skräck i etablissemanget även om vi hoppas på mer.

På lokal nivå så känner jag några sverigedemokrater och dom är ju ochså trötta på Mattias Karlsson och den liberala falangen som har tagit över, och allt bråk uteslutningar hit och dit. I mitt län så är det åtminstone 5 kommuner som SD inte ställer upp i på grund av mycket bråk och tjafs internt, och hade SD ställt upp i dom här kommunerna så hade dom blivit störst eller näst störst så det är bara jävligt beklagligt.

Nu vart det mycket svammel här, men det jag menar är ju att dom Sverigedemokraterna jag känner har ju ochså tröttnat på sitt egna parti, på en ledning som hugger dig i ryggen för minsta lilla, ett parti som inte står upp för dig om du blir uthängd i expressen som rasist och att knullkompisar går före kompetens osv.

Jag tror att det är ganska sannolikt att Sverigedemokraterna imploderar inom ett par år, det går inte att göra alla nöjda,se på sossarna som ett exempel, du måste hålla din linje annars kommer det att krascha, och det tror jag att SD tyvärr kommer att göra, desto viktigare då med AfS som förhoppningsvis inte hamnar i den fällan.

Jag har typ alltid varit en väldigt stark förespråkare av att SD måste bli av med sitt monopol på invandringsfrågan, sedan att jag verkligen gillar AfS är ett riktigt stort plus. Det är även smart att profilera sig som olikt SD, så att folk får anledning att rösta på dem, och att de kan locka till sig lite borgare också (sänkta skatter osv), men de är även för ett folkhem, men ett effektivt sådant med så lite byråkrati och slöseri som möjligt.

Sedan vore det en mardröm om SD skulle implodera, och inget parti kan ersätta dem i riksdagen... så är vi i ett NyD-scenario igen där sjuklövern får helt fritt spelrum. Det får mig att rysa. Två invandringskritiska partier är ett måste i längden. Sedan om de inte kommer in, oh well... ett tapp på 3 procent är inte hela världen och avgör inte något (oavsett vad inbitna SDare säger). Ett stort AfS utanför riksdagen skulle ge märkbar effekt också på SD men även sjuklövern. Meddelandet till sjuklövern blir, fortsätter ni med samma beröringsskräck för SD och invandringskritik så blir det mycket värre. Och till SD: fortsätter ni att vika ner er så väljer vi ett annat alternativ.

En bra kompromiss är att rösta AfS till riksdag och SD till kommun och landsting (där man dessutom kan misstänka en eller två som hoppar över till AfS nästa mandatperiod pga missnöje eller Karlssons piska).

Sorry för all text, men jag har svårt att sluta när jag väl sätter igång.
Citera
2018-08-23, 01:40
Bannlyst
Över en jävla mille views nu! Har ni inte sett?
Citera
2018-08-23, 01:55
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC

Vad syftar du på?
Citera
2018-08-23, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad syftar du på?

Antalet visningar för denna tråd.
Citera
2018-08-23, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad syftar du på?
Japp trådens visningar. Det blir 4% 9 september!
Citera
2018-08-23, 03:46
Medlem
SmokeyNegronis avatar
4,8% för övriga i Yougov, och 4,7% förra månaden. Så dessa resultat stödjer nu varandra - så att de inte behöver betraktas som "hack i kurvan".

PP hade 0,43% i förra valet (och har haft 0,7% som mest, när de låg på topp). Nu hör man inte av dem alls (om man inte aktivt letar). Men jag är snäll och ger dem 0,4% nu, och lika snällt ger jag MED 0,5% och 0,1% till resten.

Då blir det 3,8% kvar till AfS. Det är mycket bra, men det är också mycket synd att vi ännu inte är särredovisade, för det skulle ge den extra pushen som behövs för att säkra riksdagsinträdet.

Mycket bra som sagt, och dessutom helt säkert en underskattning av AfS' storlek:
(1) Vissa kommer inte att gå via "övriga" och sedan plita in partinamnet p.g.a. det besvär det innebär, eller helt enkelt för att människor har en tendens att välja bland det de presenteras inför.
(2) Skämmighetsfaktorn, d.v.s. den som drabbar även SD och Trump.
(3) Det är svårare att mäta småpartier korrekt eftersom felmarginalen är mycket större i förhållande till partiets storlek.

Och till sist en viktig en när det gäller AfS:
(4) Opinionsinstituten gör en demografisk viktning av sitt urval, för att få en stabilitet i sina resultat. Men två grupper har de knappast någon aning om hur de ska vikta: a) förstagångsväljare, och b) soffliggare. Och allt tyder på att AfS är kraftigt överrepresenterade inom båda grupperna. Själv var jag t.ex. soffliggare 2014. Och förresten var detta en grupp som starkt bidrog till att OU om Trump blev så skeva. [Dessutom såg man i Trump-valet hur de som jobbar på OU viktade fel på sånt de borde veta bättre (Demokrater var regelmässigt överviktade), antagligen för att de lever i sin "liberal bubble".]

Yougov har varit det institut som visat sig bäst på att hantera (2) ovan. Men punkterna 1, 3 och 4 har de ingen bot emot.

Så rent objektivt är vi sannolikt redan i riksdagen . Men fortsätt för all del att kampanja för fullt! 5% eller 6% vore fint! Och för övrigt så slutar man inte spela boll bara för att man leder...
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-08-23 kl. 03:49.
Citera
2018-08-23, 06:15
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Antalet visningar för denna tråd.

Citat:
Japp trådens visningar. Det blir 4% 9 september!

Du är naiv. Trådens visningar har ingenting med hur svenska folket kommer att rösta. Flashback är inte ett snitt av Sveriges röstande befolkning, tyvärr.

Och bara jag står för 10 000 av trådens visningar. You do the math.
Citera
2018-08-23, 06:52
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Hahaha exakt! Jag tror att folk greppar efter halmstrån här. Jag tar nog fan att en säger neger på fyllan framför det andra alternativet!

Eller sitter de på riktig insider info? AFS var finansierade av deep state helatiden. ( då blir jag fan orolig på riktigt dock)

Har för mig att Gustav talat om drygt två miljoner som de har att röra sig med efter fem månader. Den djupa staten är isf inte särskilt djup.
Citera
2018-08-23, 07:35
Medlem
Ganska tröttsamt med allt slentriangnäll från mer eller mindre nyfrälsta SD:are som tror att deras parti är någon sorts frälsare som i grunden ska förändra sakernas tillstånd. Jag skulle kunna leva med messmörs-justeringarna som skett efter inträdet i Riksdagen om jag trodde att det mest var kosmetika för att göra partiet mer attraktivt för alla veka väljare därute. Det här är trots allt Sverige och köptrycket på balls to the wall typ Trump är inget vidare hos den svenska väljarkåren. Det stora flertalet är inte särskilt intresserade av partier som befinner sig alltför långt bort från någon slags etablerad mittenlinje. Tragiskt nog så är den politiska mittenlinjen i Sverige jävligt lutad åt vänster/multikulti jämfört med i princip alla andra västländer men det är en annan diskussion..

Problemet för mig med SD är att jag tror inte att det är kosmetika. I en verklighet där dom hade fullmakt att göra vad dom känner för så skulle dom såklart gå längre än vad dom uttrycker nu men sannolikt inte många steg längre. Dom har sedan inträdet i Riksdagen kontinuerligt rensat ut medlemmar landet runt som talat klarspråk om saker och ting. Samtidigt har det varit ett stort inflöde av nytt folk och då med tonvikt av typ gamla sossar och moderater som visserligen kroknat på sina tidigare partiers inställning i blattefrågor men allt som oftast är jävligt mjäkiga. Det finns liksom en anledning till att dessa människor tidigare kände sig hemma i M och S..

SD får helt enkelt leva med att i sin kamp för att bli ett i sjuklöverns ögon acceptabelt parti som bjuds in till Nobelmiddagen osv så har man vunnit många nya väljare men baksidan av myntet är att man tappat en del tidigare väljare. Alla politiska kursförändringar har konsekvenser och ingen väljare är skyldig något parti sin röst..

AFS 2018!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in