2018-08-22, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Gråtande vänsteridioter är oslagbart som TV-underhållning.
Ja, man får ju fortfarande rysningar när man tänker tillbaka hur det var att slå på morgonnyheterna efter att Trump vunnit. Jag skrek av skratt åt PK-isternas tårar.
Citera
2018-08-22, 21:16
Medlem
Sossarna gör sitt värsta val i hela partiets historia, hamnar på precis 20% eller strax därunder och blir ungefär jämnstora eller lite mindre än SD.

Det jag vill se är nämligen den socialdemokratiska paniken, den totala djuriska paniken. Löfven sitter sammanbiten i TV-soffan, försöker humma och harkla fram en analys av läget, sedan ett ögonblicks tystnad... men strax efter valet övergår det i ett raseri inom partiet som reaktivt kannibalmördar Löfvens politiska karriär samtidigt som det stuvas om rejält i ledningen, efter en skadlig och medialt pinsam inre kamp har de först en kortvarig kvinnlig partiledare (Margot Wallström får tillfälligt stå för senioritet och stabilitet?), men efter en ytterligare utrensningsvåg går Ygeman segrande ur det hela, lägger sedan fyra kommande år på att försöka samla ihop sitt kaotiska parti.
Citera
2018-08-22, 21:19
Medlem
cacas avatar
Senaste Novus mätningen såhär innan valet, SD backar och under 20%, socialdemokraterna störst med 25%, så den största enskilda händelsen detta val är nog att massa SD kommer gråta på gator och torg samt här där man drömmer om 25-50% av rösterna, nej sanna mina ord Stefan blir stadsminister igen, och med tanke på hur hård han börjar bli mot EU mm angående flyktingar så ligger nog han rätt i tiden, senast idag tala han om att Sverige tar inte en enda flykting av de 190 som ligger och guppar på medelhavet, dax för de andra länderna ta sitt ansvar.

Moderaterna 19,3 (+1,2)
Liberalerna 5,3 (-0,6)
Centerpartiet 10,0 (+0,4)
Kristdemokraterna 3,5 (+0,5)

Socialdemokraterna 25,1 (+0,9)
Vänsterpartiet 8,7 (-0,9)
Miljöpartiet 6,2 (+1,0)

Sverigedemokraterna 19,2 (-2,4)
Övriga 2,7 (-0,1)
Citera
2018-08-22, 21:23
Medlem
Tilteds avatar
Drömsenariot är att SD får över 25% av rösterna och kan sänka alla samtliga budgetomröstningar 4 år framåt om de inte får någon form av inflytande.

Om inget parti vill samarbeta skulle det tvinga alla andra partier att samarbeta i en storkoalition vilket skulle haverera efter några månader.
Citera
2018-08-22, 21:26
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Ja vilken händelse som rimligen skulle kunna ske i valet 2018 skulle ni jubla mest åt? Om det flera saker så nämn en primär och en sekundär. Det verkar ju kunna bli många extraordinära händelser så att säga.

MP ut och AfS större än F! vore fint. SD över 30% vågar jag inte hoppas på men det vore mumma.
Citera
2018-08-22, 21:27
Medlem
Finns tyvärr inte mycket att hoppas på som dessutom är sannolikt. Det blir en tredje mandatperiod i rad med obefintlig opposition och ickeåtgärder i regeringen. Samtidigt som Riksbanken får fortsätta härja fritt med fortsatt minusränta och fortsatt QE vilket leder till fortsatt sänkt krona. Höjd skatt på el, bensin, bilar, arbete och ISK är att vänta. Bostadspolitiken kommer fortsätta lysa med sin frånvaro. Regeringen tycker ju att det är så praktiskt att outsourca just den delen till finansinspektionen, som kommer med nya hittepååtgärder.

Men ja, att MP åker ut vore mumma deluxe. Tyvärr är det inte längre sannolikt.
Citera
2018-08-22, 21:29
Medlem
Lydans avatar
1. Alternativ för Sverige kommer in i riksdagen med 4.5% av rösterna
2. MP åker ur riksdagen
3. Tårarna från SVTs och sjuklöverns valvakor
4. SD blir Sveriges största parti
5. KD åker ur riksdagen

De 2 första belönas med att varsin flaska champagne korkas upp.
Citera
2018-08-22, 21:32
Moderator
Humbugs avatar
Ska jag vara ärlig så kommer jag jubla när skiten är över. Det är extra svårt att undvika allt politiskt snack detta val. Upplever det som att valaffischerna är fler och mer påträngande och folk i allmänhet har svårt att prata om annat. Är så leds på allt nu att jag storknar. Jag kommer inte att rösta i år och har förpassat röstsedeln till pappersinsamlingen.
Citera
Medlem
orrtupps avatar
Om MP skulle åka ut, det skulle slå allt!
Citera
Medlem
freedom291s avatar
Full pott skulle vara:
-Alliansen större än det rödgröna
-MP åker ut
- S+MP+V+C inte blir över 50% (alltså centern kan inte gå över)
- S+MP+V+C+L inte blir över 50% (alltså centern kan inte gå över med L)
Citera
2018-08-22, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
1 om sd får över 30%
2 om afs kommer in
3 om mp åker ut
4 om FI får 3.8% eller typ 1 %( skulle vara ljuvligt att se dem falla på målsnöret) alt se dem totalt bli orelevanta
5 om S får under 20%

Det blir möjligen ett jubel då m.a.o.
Citera
2018-08-22, 21:35
Medlem
VitMan40Pluss avatar
1. Om det islamistiska MP äntligen åker ut
2. Om S gör ett sånt fiaskoval att Löfven snyftande på presskonferens i valnatten tvingas meddela att han avgår som partiledare.
3. Om Liberalerna med sina dyrkan av kärnkraft, incest och nekrofili åker ut
4. Om KD åker ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in