Citat:
Ursprungligen postat av
dubbelbottnad
Visserligen är trumps situation inte alls jämförbar med AfS, men en sak jag kom att tänka på är: Hur kommer åldersfördelningen bland de AfS-röstande att se ut? Även om AfS har riksdagskandidater i ett brett åldersspann, ca 25-60 år, tror jag att medelåldern hos deras väljare är låg. Därför kan foldern visa sig vara helt rätt.
Men, vem vet? Jag tippar, att kanske majoriteten av AfS väljare kommer att utgöras av män under 35, och rätt stor andel förstagångsväljare. Men nu baserar jag detta enbart på alla torgmöten jag sett online. publikens sammansättning och de, som kommit fram och talat med Kasselstrand och grabbarna efteråt.
Synpunkter?
Eftersom du bad om synpunkter ska jag ge min.
Var på AfS torgmöte på stureplan i början av sommarn och då var publiken väldigt blandad. Några få blattar som körde facebook live och mesta dels svenskar, från ung ålder till äldre, blandat med män och kvinnor.
De som gick fram och pratade med represantanter efter mötet var främst yngre (arga?

) grabbar. Men publiken var, som sagt, väldigt blandad.
För övrigt är detta tredje valet jag får rösta i, om det är av intresse. Röstade SD 2010 och 2014.