2018-08-22, 19:59
Medlem
Gabriel2017s avatar
Jag kommer jubla om alla småpartier åker ut ur riksdagen och de ännu mindre partierna kommer inte in.
Då får Vi några få stora partier, så blir det förmodligen en stark regering, det behöver Sverige, inte mera DÖ och manipulerande med demokratin.
Citera
2018-08-22, 20:00
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Kanske men tveksamt. Man måste förstå att för ett parti i svensk politik som bildades bara 10 månader innan valet så skulle det vara en enorm skräll att komma in i riksdagen på det första försöket.

Dock är det inget som bör avskräcka från att rösta på dem, tvärtom så skulle det funka som en blåslampa i röven på SD och även ge AfS kraftiga resurser inför nästa val om de kommer över 2,5 % så att de blir berättigade till statligt partistöd. Eller tom 1 %, då får de gratis valsedlar upptryckta av valnämnden.
Ny demokrati lyckades ju med precis det, på 7 månader om jag inte minns fel och med hela 6,7%. Nu är ju förhållandena förvisso annorlunda, så ett mer realistiskt mål är väl 2,5%.
Citera
2018-08-22, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Du jublar tamefan för allt du.

Absolut! Livet är bra.

Vissa element i riksdagen måste bara ut och bort: SD, V och MP.
Sedan måste lort som FI och andra små ytterligheter stoppas från att komma in i riksdagen. Det är att älska Sverige.
Citera
2018-08-22, 20:03
Bannlyst
Om jag försöker vara lite realistisk:

1. MP ut (jubel)
2. SD störst (25-30%+)
3. Fi IN(!) på KDs bekostnad (isf enbart pga fyra års säkrad meme-produktion och lyteskomik)
4. L ut
5. AfS in? (vete fan jag vet inte tillräckligt mycket om partiet)

Om jag inte ska vara riktigt lika realistisk så ungefär som ovan + att C åker ut och att ett mussleterrornätverk med defekta GPS:er samordnat rammar in 7-klöverns lokaler och spränger/skjuter dessa landsförrädarsvin långt åt helvete.
Citera
2018-08-22, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Gråtande sossar. Tveklöst.

Finns så många anledningar för dem att gråta också.

1. De gör sitt absoluta värsta val någonsin, gärna under 25 procent också.
2. SD blir störst med god marginal och symboliserar att sossarnas tid är över.
3. AfS kommer in i riksdagen (vilket jag verkligen hoppas på, men inte är 100 % övertygad om).
4. MP åker ut, vilket jag numera börjar tvivla på faktiskt händer.

Det roliga är att borgarna också ser ut att göra ett riktigt skitval, så sossarna kan fortfarande "vinna". Begreppet "bitterljuvt" kommer att få en helt ny innebörd när Löfven står där och ska hålla sitt "segertal" som är menat att peppa... när folk samtidigt är tårögda (Löfven lär själv stamma och darra). Kommer bli en enda stor parodi.
Citera
2018-08-22, 20:20
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Ja vilken händelse som rimligen skulle kunna ske i valet 2018 skulle ni jubla mest åt? Om det flera saker så nämn en primär och en sekundär. Det verkar ju kunna bli många extraordinära händelser så att säga.

Såssetårar. Idi är en sucker för såssetårar. Ijenklien skiter Idi hir det går i valet. Bara det går ner i avloppet för såssarna.
Citera
2018-08-22, 20:21
Medlem
Skeldersans avatar
SD minskar.
KD ut.
Citera
2018-08-22, 20:25
Medlem
tuff-negerkilles avatar
De som står i studion under valdagen, någon av dem måste ju få magknip och borde gå på toaletten för att blåsa rent.
Men de har inte möjligheten, så de får knipa ihop skinkorna stenhårt och spänna magen, så de inte släpper en rökare i studion.
Det hade varit jävligt kul, om någon av dem av misstag släppte sig och det hördes i mikrofonerna.
- Pöööööuuuu ...
Citera
2018-08-22, 20:28
Medlem
Ichwills avatar
Jag kommer skratta och tjuta av glädje om MP blir största partiet, för då vet jag att landet är totalt kört...
Citera
2018-08-22, 20:29
Medlem
Att se Isabella Lövin packa ned sin buktalardocka Fridolin i ryggsäcken av näver, och trampa iväg på sin lådcykel mot solnedgången, med 4 par virkade trosor och en surdeg väl nedpackade. FARVÄL.
Citera
2018-08-22, 20:35
Medlem
RadioDDR1s avatar
Chocken över att AfS tar sig in i riksdagen. Hur f-n lyckades vi dra in SD´s arga lillasyster i riksdagen utan att märka något? Chocken kommer att vara total.
Citera
2018-08-22, 20:37
Medlem
ronken82s avatar
Att se Annie Rööv gråta och hulkandes försöka få fram en vettig kommentar i stil med: - Ja tjodde vejjkligen att vi hadde en chans!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in