Citat:
Ursprungligen postat av
Rektangel
SD läcker troligen till AfS. De som gläds över nedgången kan få glädjen i vrångstrupen när MP åker ur och inser att tappet för SD gick till AfS som förmodligen kommer in istället.
SD har genom sin tillväxt genomgått en liberaliseringsprocess. Jag kan tänka att SD har utsatts för lobbying, hur Karlsson beter sig tyder på det. Detta för att göra SD sådär lite mellanmjölkigt skönt judeliberala och smeta antisemitism och hets mot folkgrupp på andra, och prata om "integraschhooon" från Bieler som inte bryr sig om svenskar utan mer om antisemitism.
Denna nerfilning av kanterna har gjort det lättare för nytillkomna 7K väljare att känna sig hemma, men då drar hardcore-SD:are till AfS. Vad jag tror vi kommer se är samma sak som hände i USA med Trump. AfS är utmanaren men dom är piggare och mer aktiva i alternativa medier och egna upparbetade kanaler. SD är "SD2018" - trött och pösmunkigt.
Det kan vara så att AfS är Trump och SD spelar rollen av en Clinton. En självgod, pösmunkig och trött Clinton. Jag hårddrar det men jag tror att vi kommer att få se en ny samhällsbild när det gäller mediakonsumtion och informationsspridning. Och SD tillmötesgår nu det gamla istället för det nya.
Precis som Clinton gjorde. Och precis som Clinton kommer då SD att få stryk trots sin nuvarande storlek. Jag har sagt att jag tror att dom får en mandatperiod på sig på detta valets nivåer (22-23%) och sen kommer dom att börja blöda dom också.