2018-08-22, 14:31
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Maj 7.7%
Juni 8.3%
Juli 8.8%
Aug 8.9%
Aug2 10.6
Sep 10.2%
Sep2 9.5%
Sep3 8.1%
Sep4 9.6%

Var hittar du September 4? Den sista mätningen jag ser för Novus 2014 var sept 3.
2018-08-22, 14:31
Medlem
knullklassons avatar
Jag får det inte att gå ihop... Överallt har man kunnat läsa att SD ökar kraftigt i grupp efter grupp; det är bland LO-medlemmar, kvinnor, norrlänningar, stockholmare, invandrare, Ica-handlare och nu senast bland landets chefer. Åkessons pågående torgmöten drar dessutom storpublik, men ändå så visar undersökningarna en uppgång på endast fem-sex procentenheter jämfört med senaste valresultat. WTF?!?
Senast redigerad av knullklasson 2018-08-22 kl. 14:34.
2018-08-22, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
I första hand gäller det givetvis för SD att ta röster från sossarna.
Men är övertygad om, det gynnar SD ifall V tar massor med S-röster!

Ett försvagat sosseparti med runt 20 %, och V på 12 % skulle helt spoliera samarbete med borgerliga partier för S!

Du menar alltså att du vill ha ett Sd fullt med Sossar ?
2018-08-22, 14:34
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinaw
Oddset på att Annie Lööf blir nästa statsminister är nu nere på 5.00, kommer bilderberg få rätt?
Betfair har 11, sannolikt högre då sist omsatt är 15
2018-08-22, 14:34
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Är du medveten om följande;
Sveriges totalskörd av spannmål blir knappt 30 % under den normala, men för hela EU är tappet endast ca 3 %.
Det regn som inte föll i Sverige föll på andra ställen söderut i Europa, där man således fick goda skördar!

Vi kan m.a.o. lätt importera det underskott vi fått i år.

Förresten har vädret de senaste veckorna varit helt normalt med sol och regn, och samma ser prognoserna ut den närmaste tiden!
Läste du ens mitt inlägg? Jag är ingen klimathysteriker, men folk jag känner är det. Tyvärr. Och det är dessa människor jag bygger min teori på, rätt eller fel. Men det här är väl egentligen off topic och ska tas i en annan tråd.

Men ja, jag tror inte det var särskilt smart opinionsmässigt av Åkesson att raljera om klimataet. I alla fall inte vid den tidpunkten. Vi ser ju att siffrorna sjunker just nu. Har du någon annan bättre förklaring? Eller tror du inte på mätningarna alls?
2018-08-22, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jag får det inte att gå ihop... Överallt har man kunnat läsa att SD ökar kraftigt i grupp efter grupp; det är bland LO-medlemmar, kvinnor, norrlänningar, stockholmare, invandrare ,Ica-handlare och nu senast bland landets chefer. Åkessons pågående torgmöten drar dessutom storpublik, men ändå så visar undersökningarna en uppgång på endast fem-sex procentenheter jämfört med senaste valresultat. WTF?!?

Ju fler invandare, desto fler röster får alltså Sd ?
2018-08-22, 14:41
Medlem
rapiers avatar
SD kommer att göra ett rekordval. Ökar numera även starkt bland pensionärer och akademiker.

Tandvårdsbesök för illegala migranter för 50 kr, Afghanamnestin, rekorddyr bensin, förslumning med en massa unga män i gäng på stadens torg samt bilbränder varenda dag gynnar varken S eller deras vapendragare Mp. Som lök på laxen kommer Uppdrag Gransknings program om våldtäktsstatistiken på tv ikväll.

Tror att SD är underskattade med 3-5% i mätningarna. Fortfarande pinsamt för en del att offentligt erkänna att de ska rösta på SD.

Sossarna kommer att möta sitt Waterloo den 9/9.
2018-08-22, 14:42
Medlem
Citat:
Ett försvagat sosseparti med runt 20 %, och V på 12 % skulle helt spoliera samarbete med borgerliga partier för S!

Jag tror tvärtom. Runt 20% är förmodligen vad som krävs för att dom skall inse att dom inte är statsbärande utan bara ett stödhjul till Lööf och Uffe.
2018-08-22, 14:43
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Var hittar du September 4? Den sista mätningen jag ser för Novus 2014 var sept 3.

Sep 4 = den fjärde mätningen under september (den 13 september). Det blev otydligt.

https://novus.se/valjaropinionen/tv4novus-valjarbarometer/2014-2/tv4novus-valjarbarometer-13-september-2014-blockskillnad-53/
2018-08-22, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Jag kan nog sägas tillhöra FB-maffian, men rasande blir jag inte, mest förvånad. Säger bara: ”En svala gör ingen sommar”. SVT, internet never forgets. Nyhetsförmedlingen som i slutet av varje artikel ser sig föranledd att skriva: ”SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant.”
Visa det i praktiken istället!😈

Ett väder gör inget klimat.

En miljöpartist kan orsaka smärtsamma väderspänningar.

Ett politiskt klimat kan avgöra ett val trots iskylan mot SD.

En batikhäxas klimakterieförändringar är oändligt mycket skadligare för landet än alla klimatförändringar under tusentals år.

Att spå klimat är ingen väderlek med istider. Inte ens för Pär Holmgren. Trots att hans genomsnittliga kroppstemperatur har stigit med en grad sedan SD vill dra in på statens klimatbidrag till SMHI.
Senast redigerad av Mentapesola 2018-08-22 kl. 14:52.
2018-08-22, 14:46
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jag får det inte att gå ihop... Överallt har man kunnat läsa att SD ökar kraftigt i grupp efter grupp; det är bland LO-medlemmar, kvinnor, norrlänningar, stockholmare, invandrare, Ica-handlare och nu senast bland landets chefer. Åkessons pågående torgmöten drar dessutom storpublik, men ändå så visar undersökningarna en uppgång på endast fem-sex procentenheter jämfört med senaste valresultat. WTF?!?

Vad fan tror du?

Jag har sagt detta till er SDare i 5 år nu på sociala medier:

Blir SD för milda så hoppar moderater och sossar tillbaka till M och S. De hoppade över till SD pga att dom ville se en stor förändring. Alltså proteströster.

Men nu när SD har blivit så pass mjuka så ser dom inte någon orsak varför man ska rösta på dom.
Senast redigerad av Zloth 2018-08-22 kl. 14:49.
2018-08-22, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
SD kommer att göra ett rekordval. Ökar numera även starkt bland pensionärer och akademiker.

Sett flera skriva att sd kommer göra rekordval men det vet vi redan för allt över 13 är rekord och det kommer dom få garanterat men allt under 20% är fiasko även om det är rekord. 25% är bra och 22% är okey.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in