2018-08-22, 13:14
Medlem
Sd är för ljumma dom har inte kommit med några kontroversiella förslag det blir mellanmjölk och svårt att skilja på dom och sossarna och moderaterna. Hade sd sagt som afs fast inte lika hårt riktigt hade dom varit större.

Sd bara över 20% i sentio och yougov just nu skop va i juli och dom är nog under 20% där nu också.
Senast redigerad av bobalding 2018-08-22 kl. 13:18.
2018-08-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Sluta tramsstava Sverige som du gör, du gör dig bara löjlig. Och jag kan inte säga att kritisera sitt land är att "prata skit". Det bevisar tvärtom att man är orolig för utvecklingen, känner ansvar och vill ändra inriktningen. Det är tvärtom ett tecken på att man älskar sitt land. Att sitta med armarna i kors och bara låta det pågå och inte kritisera, är det ultimata tecknet på att man skiter i Sverige. Det förstår du väl ändå? Eller gör du dig bara löjlig även här?

Däremot så tror jag att SD är på väg ned i opinionen nu. Det visar flera mätningar och inriktingen brukar vara rätt, dock inte de exakta siffrorna. Och anledningen tror jag stavas "klimatförnekelse" primärt. Jag känner flera som absolut inte gillade det. De ser det som nästan ett större hot än massinvandringen mot Sverige. Själv är jag dock inte lika orolig, men det är ju en annan historia...

Tycker SD:s EU-motstånd är lite verklighetsfrämmande.
Inte ens hängivna nationalister i Polen och Ungern som totalt motar bort alla blattar vill lämna EU.

Tycker förresten det var bra tidigare utan gränskontroller, tills idiotiska blattekramare i Sverige och Tyskland förstörde alltihop!
2018-08-22, 13:19
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Klart jag kan jag gjorde det ju just. Du kan bestämma det lika lite som du kan bestämma att alla skall rösta på MP. Men bli nu inte ledsen för att din förmåga att påverka dina medmänniskor är lika dålig på nätet som IRL. Det gäller de flesta av oss.

Tänkte väl bara om vi skulle "tävla", inget mer än det...
2018-08-22, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobalding
Sd är för ljumma dom har inte kommit med några kontroversiella förslag det blir mellanmjölk och svårt att skilja på dom och sossarna och moderaterna. Hade sd sagt som afs fast inte lika hårt riktigt hade dom varit större.

Sd bara över 20% i sentio och yougov just nu skop va i juli och dom är nog under 20% där nu också.

Tyvärr beredd att instämma. SD har lagt sig på frihjul för att inte framstå som kontroversiella och det straffar sig nu när M och S tar till lite hårdare retorik.

Sedan är klimatet en stor fråga framför allt för många kvinnor som tror att Sverige måste vara en förebild för resten av världen och vara draglok för alla andra länder.

Ska väl tillägga att det inte är så klokt att lämna ut uppgifter om att man medicinerar och att man inte vill styra landet utan hellre vill vara hemma och pyssla med hobbies. Under en kris så vill väljarna ha en ledare som förklarar att han ska styra upp landet.
Senast redigerad av Ottokar 2018-08-22 kl. 13:29.
2018-08-22, 13:26
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ordningen för YouGov:

I 999 fall av 1000 släpps den mellan onsdag em och torsdag morgon.

Till ordningen hör även att man varje månad börjar diskutera c:a 5-10 dagar innan det förväntade släpptillfället att något mystiskt har hänt som gjort att YouGov har uteblivit (!) eller skjutits fram (!!).

Exempel: Om förväntad tid för publicering är onsdag kväll 22/8, välj ut en tid och veckodag då absolut ingen rimligen bör tro att YouGov borde komma. Låt säga tisdag 13/8, helt fel på alla tänkbara sätt. Den tisdagen skriver man ett inlägg av typen ”Ingen YouGov idag???? Vad fan håller dom på med??? Krismöte??? Panikjustering???”
Men, NU är det ju onsdag em. Varför ingen YouGov då.... din förklaring är inte rimlig. Besviken.
2018-08-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Men, NU är det ju onsdag em. Varför ingen YouGov då.... din förklaring är inte rimlig. Besviken.
Ätit middag redan?? Den är ju bara halv två! Det är efterlunch. Jag menade riktig efter-middag, inte efter 12.
2018-08-22, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar

Ska väl tillägga att det inte är så klokt att lämna ut uppgifter om att man medicinerar och att man inte vill styra landet utan hellre vill vara hemma och pyssla med hobbies. Under en kris så vill väljarna ha en ledare som förklarar att han ska styra upp landet.

Ja håller med Åkesson dansar snart med kossan Doris och står och rappar i något nojesprogram kanske han blir för folklig och säger för mycket om sitt privatliv.
Men sd kan nog bli störst ändå ikväll kommer program om våldtäkter på uppdragranskning och står överallt att invandrare står för 60%.
2018-08-22, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobalding
Ja håller med Åkesson dansar snart med kossan Doris och står och rappar i något nojesprogram kanske han blir för folklig och säger för mycket om sitt privatliv.
Men sd kan nog bli störst ändå ikväll kommer program om våldtäkter på uppdragranskning och står överallt att invandrare står för 60%.

Säkert en stor del av de resterande 40% är andra generationens invandrare också.
2018-08-22, 13:39
Medlem
Om svarsbortfallet är 49,8% vilket tycks vara fallet här, blir det mycket osäkert. Det verkar synnerligen tveksamt att Sossarna plötsligt skulle börja öka. Jag kan däremot köpa att M kommer att öka något, men Novus undersökning ser tveksam ut även med det faktum att BÅDE C och M ökar....det händer inte.

Jag förkastar HELT resultatet ifrån Novus, försöker man lura Svenska folket? Vilka drar i trådarna här. Dessutom är det underligt att övriga minskar, betänk att vi har Fi, AfS, Med och Piratpartiet.

Nu krävs det att Sossarnas pensionärer väljer Soffan.... .....
2018-08-22, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Säkert en stor del av de resterande 40% är andra generationens invandrare också.

Ja men det kommer nog inte dom säga i programmet dom ser alla födda i Sverige som svenskar men 60% kommer få folk att reagera också.
2018-08-22, 13:40
Medlem
KokaGrodas avatar
Så fort en OU kommer med lite lägre SD-siffror så slutar dessa "SD 30%"-röster, alltså inse hur påverkade ni blir.
Varför då bli förvånad över att en OU som gjordes medan bilarna fortfarande brann säger att både S och MP ökar, men SD minskar kraftigt? PROPAGANDA LÖNAR SIG - DET ÄR DÄRFÖR DEN ANVÄNDS. Trådens skribenter bekräftar själva det.
Min farfar kallade sig själv för "realist". Han ansåg att det fanns inga optimister eller pessimister i hans värld, enbart glada idioter och ledsna idioter. Plus några realister... Det ligger något i det...
2018-08-22, 13:42
Medlem
Jag har lite svårt att se vilka som ena dagen bestämt sig för att rösta på SD och nästa dag ändra sig och gå tillbaka till ett av de andra partierna.

Deras svängningar i opinionen är inte rimliga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in