2018-08-21, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Själv gillar jag Moderaternas linje att ge sig på våldsbejakande istället. Då kommer vi också åt NMR och islamism samt de våldsbejakande vänsterdårarna.

I Finland och många andra länder är nazism redan förbjudet.

Nej, jag tycker man borde förbjuda moderater i stället. Och finska antinazister.
Citera
2018-08-21, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Regeringen vill nu med hänvisning till att Nordiska Motståndsrörelsen höll torgmöten och delade ut flygblad i Almedalen förbjuda "rasistiska organisationer". Vilka mer organisationer avser de förbjuda? Vad har de för möjligheter att driva igenom en sådan förbudslag och vad kan det få för följder? Själv ser jag syftet att kväsa politisk opposition som givet, men det kan ju också få vara en diskussionsfråga om så är fallet.

https://www.svd.se/regeringen-forbjud-rasistiska-organisationer

Den bollen var mig veterligen Sd först på.
Länk har jag ingen men det kan du säkert googla på.
Citera
2018-08-21, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
2022 blir det Finspång för den nuvarande makteliten. Och ingen kommer att hjälpa dem. EU kommer att ha imploderat innan dess. Förbudsivrandet ska ses som ett utslag av desperation från en maktelit som håller på att förlora.

Ursäkta min okunnighet, men vad betyder "Finspång"? Game over, eller?
Citera
2018-08-22, 00:03
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Ursäkta min okunnighet, men vad betyder "Finspång"? Game over, eller?

Det är ett internt skämt bland nazister. Syftar på det dödsläger för meningsmotståndare som de ska bygga i Finspång när de gripit makten.
Citera
2018-08-22, 09:37
Medlem
T-Todts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är ett internt skämt bland nazister. Syftar på det dödsläger för meningsmotståndare som de ska bygga i Finspång när de gripit makten.

Direktdemokrati med en Ledare och dödsläger. NMR blir det i valet. Undrar om man får rösta på vem som ska till Finspång?
Citera
2018-08-22, 16:45
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-Todt
Direktdemokrati med en Ledare och dödsläger. NMR blir det i valet. Undrar om man får rösta på vem som ska till Finspång?

Det handlar inte om några judiska fantasier om ”dödsläger” utan rättegångar där folkförrädare ska ställas inför rätta. Och du kan vara lugn. De kommer att få lika rättvisa rättegångar som i Nürnberg.
Citera
2018-08-22, 16:49
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Det handlar inte om några judiska fantasier om ”dödsläger” utan rättegångar där folkförrädare ska ställas inför rätta. Och du kan vara lugn. De kommer att få lika rättvisa rättegångar som i Nürnberg.

Får väl hoppas att de själva blir först ut att dömas.
Citera
2018-08-22, 17:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Det handlar inte om några judiska fantasier om ”dödsläger” utan rättegångar där folkförrädare ska ställas inför rätta. Och du kan vara lugn.

0:55 in i nassefilmen talar speakern just om "dödslägret" i Finspång:

https://www.youtube.com/watch?v=YjpIzovRwoE

Jag förmodar att det är dit som nazisternas fiender ska skickas, inte till "skolan för ariska barn".
Citera
2018-08-22, 17:24
Medlem
Citat:
Själv gillar jag Moderaternas linje att ge sig på våldsbejakande istället. Då kommer vi också åt NMR och islamism samt de våldsbejakande vänsterdårarna.

Det stora problemet är att de i sin neurotiska vision om ett framtida nasseskräckvälde tog bort möjligheten att stifta lagar som inte ligger i linje med grundlagen där frihetslagarna är centrala, så om de väljer våldsbejakande organisationer så åker kampsport- och boxningsföreningar med, eftersom de inte kan specificera att lagen endast gäller NMR.

Deras enda egentliga chans är ett förbud mot våldshävdande terrorgrupper, men då missar de NMR eftersom de endast använder våld i försvarssyfte, även om det ibland är överdrivet så sker det inte oprovocerat.

Samma sak om de skulle försöka med rasism, det finns alla sorters etniska föreningar som framhärdar sina etniska och kulturella intressen, för att slutligen hamna hos sametinget, som är exkluderande för alla som inte tillhör den samiska folkgruppen.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2018-08-22 kl. 17:35.
Citera
2018-08-22, 17:55
Medlem
AmericanRogers avatar
Citat:

Vilka vänstergrupper tänker du på?
Citera
2018-08-22, 17:58
Medlem
T-Todts avatar
Citat:

Hur är det tänkt att rättegångarna ska gå till? Därför NMR vill ju ha en demokrati enligt schweizisk modell. Om jag inte tycker om min granne, kan då kvarteret rösta för en tur till Finspång?
Citera
2018-08-22, 17:58
Medlem
Denoms avatar
Kommer detta förslag innebära att många religiösa organisationer som är öppet rasistiska också förbjuds eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in