2018-08-21, 23:16
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detanvändarnam
Ovanligt lungt i den här tråden,dåligt med inlägg.
Men det kanske beror på att Michael Svensson är MÅÅÅÅDERAT.Kanske inte lika kul att kommentera någon som befinner sig på samma politiska planhalva som man själv gör.

För övrigt.
Kan någon förklara för mig varför moderata politiker har något slags ondskefullt,kallt drag i sitt utseende och person,lite som barnsköterskan i den första filmen i Omen trilogien,hon som var nanny åt Damien och Satans hantlangare.

Tänker då närmast på moderater som Gunnar axén,Per unckel,Anna könig jerlmyr,Sofia Arkelsten,Tomas tobé,Per Schlingmann,
Sven Otto Littorin.Allihopa har den där läskiga kalla blicken, listan kan för övrigt göras längre.
Klart creepy personlighetstyper.
Är det några fler som gjort samma iaktagelser?

Undantaget är väl Bildt,han verkar vara en tämligen sympatisk person.
En del har drag av jättebäbisar har jag sett på lokal nivå.
Citera
2018-08-21, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hade en vanlig ”Svensson” gjort lika så hade personen blivit återbetalningsskyldig och med tanke på storleken på beloppet få sitta inne.
Eftersom detta nu var en politiker så betalar han tillbaka pengarna men fortsätter givetvis att jobba och lyfta lön.

Detta är för jävligt.

Han har avgått. Däremot borde det också bli återbetalningskrav och utredning om brott, men det är väl för mycket begärt antar jag. Man kan fuska tills man blir påkommen och då är det bara säga ursäkta och kliva ner från sin topposition inom politiken och kliva på en ny tjänst i någon styrelse som en kompis med samma partibok fixar in en i.
Citera
2018-08-22, 01:55
Medlem
Jag anser det självklart att riksdagens administration polisanmäler Svensson för bedrägeri.

Det är ett mycket stort belopp. Till en person som har rätt till fria resor med både flyg och tåg då alla ledamöterna får kort att använda för sina resor i landet. Det är fullständigt självklart att hela beloppet plus räntor ska återbetalas, men därutöver ska EKO-brottsmyndigheten och Skatteverket samarbeta med riksdagens revisorer om bedrägeri mot det allmänna. För det här är kriminellt beteende!

Är Svensson verkligen fälld för skattebrott tidigare?

Juholt-nivå tycker jag Svensson håller. Juholt körde två bilar samtidigt samma sträcka! Och han delade lägenheten han fick full ersättning för av skattemedel med sin "flickvän", som betalade noll kronor. Juholt har utnämnts till ambassadör! Så väl kan det väl inte gå för Svensson från Falkenberg.
Citera
2018-08-22, 02:06
Medlem
Uzors avatar
Varför anser världen att sverige är ett av länderna som inte är korrupt? Det skulle inte förvåna mig om det finns flera fall där politikerna kommer undan. Oftast brukar kommunalpolitiker vara företagare som anställer sina egna företag till att utföra vissa tjänster som t.ex skitdyr konst vid rondeller.

SD borde försöka få försvaret på sin sida och gör en militärkupp mot den här jävla skiteregeringen.
Citera
2018-08-22, 04:43
Medlem
Det är lukrativt att vara politiker. Man slipper åtal och kan göra lite som man vill. Blir man upptäckt för sin kriminalitet, blir man ändå bara avsatt och så går livet vidare.

Oj, vad märkligt med politikerförakt och att skyltar med politikers fula nyllen rivs ner!
Citera
2018-08-22, 05:41
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Jag anser det självklart att riksdagens administration polisanmäler Svensson för bedrägeri.

Det är ett mycket stort belopp. Till en person som har rätt till fria resor med både flyg och tåg då alla ledamöterna får kort att använda för sina resor i landet. Det är fullständigt självklart att hela beloppet plus räntor ska återbetalas, men därutöver ska EKO-brottsmyndigheten och Skatteverket samarbeta med riksdagens revisorer om bedrägeri mot det allmänna. För det här är kriminellt beteende!

Är Svensson verkligen fälld för skattebrott tidigare?

"Han sade något liknande 2010.

– Skulle vi bara ha snövita politiker blev det inte många kvar, förklarade M-politikern i en intervju inför det valet. Då hade HN ställt frågor om det skattebrott han hade dömts för 2005. Då var det slarv med inlämnande av deklarationer som hade ställt till det för Michael Svensson, som vid tillfället var företagare i livsmedelsbranschen. Brottet sonade han genom 90 dagars samhällstjänst. Uppenbarligen ansåg partikamraterna att det inte skulle ligga honom till last."

http://www.hn.se/%C3%A5sikter/ledare/far-och-flyg-svensson-1.7788219

http://www.hn.se/nyheter/falkenberg/svensson-jag-har-sonat-mitt-brott-1.3378021

Jag bodde inte granne med den misslyckade " livsmedels arbetaren" men i närheten
av där han huserade i början av 2000 talet och några år framåt,
En obehaglig människa redan på den tiden som inte fattade att det inte går att köra
med den översittarstil han lagt sig till med, i en småstad som Falkenberg...

Det är ju inte förbjudet att dra sitt eget företag i konkurs men det var en del grossister
som aldrig fick slutbetalningar på varor levererade till M.S butik och hans bistro.

http://www.hn.se/nyheter/falkenberg/michael-svenssons-f%C3%B6retag-i-konkurs-1.3630240

Ett av hans motton inom politiken var:Ordning och reda i ekonomin,
nu kanske offerkoftan åker på och flaskan med tröste brännvin kommer fram igen.

http://www.hallandsposten.se/nyheter/laholm/moderat-pajkastning-i-hemlig-inspelning-1.4060541
Citera
2018-08-22, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uzor
Varför anser världen att sverige är ett av länderna som inte är korrupt? Det skulle inte förvåna mig om det finns flera fall där politikerna kommer undan. Oftast brukar kommunalpolitiker vara företagare som anställer sina egna företag till att utföra vissa tjänster som t.ex skitdyr konst vid rondeller.

SD borde försöka få försvaret på sin sida och gör en militärkupp mot den här jävla skiteregeringen.

Klart Sverige är korrupt. Bara det att lagen är formad som den är så mycket handlar om 'laglig korruption'
Citera
2018-08-22, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detanvändarnam
Ovanligt lungt i den här tråden,dåligt med inlägg.
Men det kanske beror på att Michael Svensson är MÅÅÅÅDERAT.Kanske inte lika kul att kommentera någon som befinner sig på samma politiska planhalva som man själv gör.

För övrigt.
Kan någon förklara för mig varför moderata politiker har något slags ondskefullt,kallt drag i sitt utseende och person,lite som barnsköterskan i den första filmen i Omen trilogien,hon som var nanny åt Damien och Satans hantlangare.

Tänker då närmast på moderater som Gunnar axén,Per unckel,Anna könig jerlmyr,Sofia Arkelsten,Tomas tobé,Per Schlingmann,
Sven Otto Littorin.Allihopa har den där läskiga kalla blicken, listan kan för övrigt göras längre.
Klart creepy personlighetstyper.
Är det några fler som gjort samma iaktagelser?

Undantaget är väl Bildt,han verkar vara en tämligen sympatisk person.

Jag har kommenterat innan i tråden och sagt vad jag tycker. Och jag är "höger"

Men jag säger det igen om du vill !

Han är en parasit, lögnare och tjuv som jag hoppas ska få stå till svars för sina handlingar. Hoppas han blir polisanmäld. Hade du eller jag stulit så mycket pengar så hade Moderaterna velat att vi fick ett straff. Då ska de inte själva klara sig undan.

Sedan ger han psykopatvibbar med.

Hoppas du är nöjd !
Citera
2018-08-22, 06:50
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Nån som vet varför politiker får högre milersättning för användande av egen bil än vanliga arbetare. Tyckte jag läste att de får 26-27 spänn medans en vanlig medborgare får 18
Citera
2018-08-22, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
"Han sade något liknande 2010.

– Skulle vi bara ha snövita politiker blev det inte många kvar, förklarade M-politikern i en intervju inför det valet. Då hade HN ställt frågor om det skattebrott han hade dömts för 2005. Då var det slarv med inlämnande av deklarationer som hade ställt till det för Michael Svensson, som vid tillfället var företagare i livsmedelsbranschen. Brottet sonade han genom 90 dagars samhällstjänst. Uppenbarligen ansåg partikamraterna att det inte skulle ligga honom till last."

http://www.hn.se/%C3%A5sikter/ledare/far-och-flyg-svensson-1.7788219

http://www.hn.se/nyheter/falkenberg/svensson-jag-har-sonat-mitt-brott-1.3378021

Jag bodde inte granne med den misslyckade " livsmedels arbetaren" men i närheten
av där han huserade i början av 2000 talet och några år framåt,
En obehaglig människa redan på den tiden som inte fattade att det inte går att köra
med den översittarstil han lagt sig till med, i en småstad som Falkenberg...

Det är ju inte förbjudet att dra sitt eget företag i konkurs men det var en del grossister
som aldrig fick slutbetalningar på varor levererade till M.S butik och hans bistro.

http://www.hn.se/nyheter/falkenberg/michael-svenssons-f%C3%B6retag-i-konkurs-1.3630240

Ett av hans motton inom politiken var:Ordning och reda i ekonomin,
nu kanske offerkoftan åker på och flaskan med tröste brännvin kommer fram igen.

http://www.hallandsposten.se/nyheter/laholm/moderat-pajkastning-i-hemlig-inspelning-1.4060541

Tack för all information. För oss som inte bor i Falkenberg eller ens i Halland är det ändå viktigt att få veta vad som kan hända även här där vi bor.

Jag tror inte på något vis att moderaterna är ensamma om sådana här typer, som lever högt som snyltare i samhället. Just MS verkar inte ha annan erfarenhet än att det faktiskt fungerar att snylta.

Det här med "skattebrottet" tyder på att han personligen har en lång sådan erfarenhet. Det rör sig inte om slarv med deklarationen för ett år, utan om trots mot ett otal påminnelser och straffavgifter innan det hamnar i läget att Skatteverket faktiskt anmäler till åklagare att det är så systematiskt att det är ett brott.

Här ser vi ett tydligt exempel på vad det innebär att en brottsling avtjänar sitt straff och "lägger brottet bakom sig". Vi andra SKA därmed vara nöjda och glada i umgänget med hen. Förr förklarades en person i vanfrejd för längre eller kortare tid. Men numera så kan dömda ställa upp i allmänna val som förtroendevärda män och kvinnor! Sådana "högdjur" som Sahlin och Juholt bestraffas inte alls, förrän bedragarfasonerna är så grova som i fallet med Sahlins "livvakt". Juholt är ju numera ambassadör och trivs utmärkt med livet fjärran från ankdammen Sverige. Sahlin använder sina statsrådspensioner för att betala sina straffavgifter för ljugandet och böterna för allt oredovisat. Utan dessa pensioner skulle hon som andra bott i busskurer. Var ska MS få alla pengar ifrån till att återbetala allt han lurat till sig? Hur mycket och hur länge har han snyltat?
Citera
2018-08-22, 07:26
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Du menar att Sossarna skulle vara annorlunda på nåt sätt?

Ja sossarna låtsas vara bättre människor som aldrig gör något för egen vinning. Fuskar gör de precis som alla andra.
Citera
2018-08-22, 07:38
Medlem
Näste man, som nu råkar vara en kvinna, till rakning.

"Penilla Gunther (Kd) har hyrt bil för över 200 000 kronor – mest av alla riksdagsledamöter.
Nu kan Aftonbladet avslöja att hon låtit skattebetalarna stå för en rad privata resor med olika hyrbilar.
”Nu är min julturné över för den här gången! Jag hann inte med alla goda vänner i Värmland & andra ställen”, skrev Gunther på sociala medier efter en julvecka, då riksdagen stått för hennes bil."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/gPe97a/penilla-gunther-kd-lat-riksdagen-betala-privata-resor-med-hyrbil

På sitt sätt bra att moderaten M.S avgick. Nu visade han var ribban var lagd och Penilla Gunther har att rätta sig efter det. Konstigare än så är det inte.

Förslagsvis bör rubriken nu ändras till "Riksdagsledamöters bedrägerier med bilersättningar etc."

Det lär dyka upp nya fall varje dag nu. Bra grävt av AB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in