2018-08-21, 21:50
Medlem
Han var även dömd för skattebrott tidigare och det verkar ju inte hindrat moderaterna.

Synd att det var valtider och media uppmärksammade detta så moderaterna var tvungna att kicka honom.

Men det är så här höger-folk är. Det räcker inte med att fördela om från fattig till rik via politiken man måste även stjäla.

När karolinska i Stockholm byggdes försvann 2 miljarder av folkets pengar som moderaterna delade ut till sina konsult polare.
Citera
2018-08-21, 21:56
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Därför det inte finns något parti jag hatar mer än moderaterna. Såna jävla hycklare och översittare. Dem sitter på sina miljoner och jagar sjuka och människor som har det svårt och går på bidrag. Samtidigt som man själva sitter och leker bort skattebetalarnas pengar. Inte första gången man läser detta. Samma med invandringspolitiken där man vänder kappan efter vinden. Men det är ot så skippar det i denna tråd. Svenska politiker är avskum och för varje dag som går blir jag mer och mer övertygad om min ställning att inte rösta. Tänker inte legitimera detta politiska vansinne och översitteri.

Men värst av allt är alla passiva människor där ute som bara fortsätter och knega och dra in skattepengar så svensson ska kunna fortsätta leva lyxliv på skattebetalarnas pengar. Hur fan kan man ha så lite självrespekt?
Citera
2018-08-21, 22:00
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Han var även dömd för skattebrott tidigare och det verkar ju inte hindrat moderaterna.

Synd att det var valtider och media uppmärksammade detta så moderaterna var tvungna att kicka honom.

Men det är så här höger-folk är. Det räcker inte med att fördela om från fattig till rik via politiken man måste även stjäla.

När karolinska i Stockholm byggdes försvann 2 miljarder av folkets pengar som moderaterna delade ut till sina konsult polare.

Du menar att Sossarna skulle vara annorlunda på nåt sätt?
Citera
2018-08-21, 22:09
Medlem
Korv-Bajss avatar
"Rätt ska vara rätt!"
https://www.aftonbladet.se/tv/a/263012

Eller hur, Kristersson?
https://www.youtube.com/watch?v=4EQ0EVlH1u4
Citera
2018-08-21, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hextall
Borde inte detta åtalas? Då han systematisk lurat staten på pengar? Bedrägeri känns väl ganska nära till hands?
Men det är sådär det går till i Sverige, mörkertalet är enormt. Varför tror ni svenska politiker tror sig vara outbytbara samtidigt som man lyfter löner/arvoden/you-name-it i stort sett på livstid? Det gäller liksom att hålla varann om ryggen så att inte för mycket skit rinner neråt och träffar herr knegar-hjon i pannan.

Det fuskas så in i baljan.

edit: nu tror jag mig - iom denna nyhet - vara tämligen säker på att det inte blir en DÖ3punkt0.
Senast redigerad av P-o-beln 2018-08-21 kl. 22:17.
Citera
2018-08-21, 22:12
Medlem
Visst fan borde de gå att bli politiker vid när man är i 30års åldern? Jag skulle klara av de där jobbet galant, få bra pröjs och leva gott. Kan inrikta mig i ett område jag faktiskt kan också så jag gör lite nytta.
Hur går jag tillväga? med tanke på att jag inte är ett lika stort stolpskott som tex den här idioten så är ju jag ett bra mycket bättre val än denna pajas.
Citera
2018-08-21, 22:12
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

Nu var det i och för sig inte mig du frågade, men ja. Generellt sett, absolut, ja, moderater svindlar mer än sossar. Oavsett "Tobleronedramat" som blåblodiga tomtar ältat till förbannelse.
Citera
2018-08-21, 22:35
Medlem
Borde inte någon intern revision eller något annat kontrollorgan ha upptäckt det här snarare än Aftonbladet?

Det kan väl inte vara rimligt att betala ut hundratusentals kronor i reseersättning. Reglerna och revisionen behöver nog ses om.
Citera
2018-08-21, 22:49
Medlem
Folkess avatar
Michael Svensson, moderat och bidragsparasit "går med rak rygg och inte har något att skämmas för"

Du har inte funderat på att skämmas för att du stal svenska folkets pengar?
Du har stulit från mig och du har stulit från alla andra i Sverige. Skam är lämpligt i det här läget.

När sjuka dör för att väntetiderna är för långa och för att de bästa medicinerna är för dyra för att köpas in så står Michael där bakom och proppar fickorna fulla med skattebetalarnas pengar.

Parasit, parasit, parasit.
Citera
2018-08-21, 23:03
Medlem
Detanvändarnams avatar
Ovanligt lungt i den här tråden,dåligt med inlägg.
Men det kanske beror på att Michael Svensson är MÅÅÅÅDERAT.Kanske inte lika kul att kommentera någon som befinner sig på samma politiska planhalva som man själv gör.

För övrigt.
Kan någon förklara för mig varför moderata politiker har något slags ondskefullt,kallt drag i sitt utseende och person,lite som barnsköterskan i den första filmen i Omen trilogien,hon som var nanny åt Damien och Satans hantlangare.

Tänker då närmast på moderater som Gunnar axén,Per unckel,Anna könig jerlmyr,Sofia Arkelsten,Tomas tobé,Per Schlingmann,
Sven Otto Littorin.Allihopa har den där läskiga kalla blicken, listan kan för övrigt göras längre.
Klart creepy personlighetstyper.
Är det några fler som gjort samma iaktagelser?

Undantaget är väl Bildt,han verkar vara en tämligen sympatisk person.
Citera
2018-08-21, 23:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hade en vanlig ”Svensson” gjort lika så hade personen blivit återbetalningsskyldig och med tanke på storleken på beloppet få sitta inne.
Eftersom detta nu var en politiker så betalar han tillbaka pengarna men fortsätter givetvis att jobba och lyfta lön.

Detta är för jävligt.
Citera
2018-08-21, 23:15
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Nu handlade tråden om en moderatpolitiker. Det finns fullt av andra trådar där det hackas på sossarna. Du kan trösta dig där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in