2018-08-21, 19:58
Medlem
Googla på S förstanamn i F län...... Hon ville ta ut ersättning av kommunen och Landstinget för förlorad arbetsförtjänst. Hon hade inte varit på jobbet under 10 år....
Citera
2018-08-21, 20:12
Medlem
Michael lämnar politiken efter extrainsatt möte.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=7024232
Citera
2018-08-21, 20:14
Medlem
Sådant äckligt uttalande. Detta måste väl gå att straffa.

– Jag går med rak rygg. Jag har rättat till mina fel och har inget att skämmas för, säger Michael Svensson till Hallands Nyheter.
Citera
2018-08-21, 20:23
Medlem
Svensson har nu avgått enligt Hallands Nyheter.
Citera
2018-08-21, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyw

– Jag går med rak rygg. Jag har rättat till mina fel och har inget att skämmas för, säger Michael Svensson till Hallands Nyheter.

Vissa kan stjäla pengar utan att straffas. Gäller bara att ha valt rätt yrke, politiker !!!

"Inget att skämmas för" säger han vars vallöfte är "ordning och reda"

Kommentarer överflödiga...
Senast redigerad av Revolutions 2018-08-21 kl. 20:41.
Citera
2018-08-21, 20:40
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyw

vilket jävla fittkuknylle.

"rättar" är enligt honom att bli påkommen och då erbjuda att betala tillbaka.
det är fan inte att "rätta några fel".

klart han inte skäms, karln är en psykopat.

nu fattas bara att han åtalas för bedrägeri.
Citera
2018-08-21, 20:40
Medlem
Borde inte detta åtalas? Då han systematisk lurat staten på pengar? Bedrägeri känns väl ganska nära till hands?
Citera
2018-08-21, 20:46
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
...

Så han begär alltså ut tusentals kronor i ersättning bara genom att kolla i kalendern, och "här tror jag att jag skulle ha besökt Växjö i mars förra året". Fullständigt vansinnigt. Karln bör ju gripas omgående.
Om han nu kollat i kalendern och sett att han ”skulle ha varit i Växjö” borde han ju också sett nån notering som rör Thailandsresan, t ex ”Checka in online”, ”Fixa kattvakt”, ”Vaccinering” och ”Flyget avgår kl XX:XX” .
Kan man tycka...

Eller att det borde ha gått upp ljus för honom: ”Här har jag för mig att jag var i Thailand för sjutton. Ja jävlar, jag var ju i Thailand då.”
Citera
2018-08-21, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100+
Michael lämnar politiken efter extrainsatt möte.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=7024232

Och nu kommer han sitta hemma och inte göra mycket mer och ändå tjäna mycket pengar.
Citera
2018-08-21, 20:52
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hextall
Borde inte detta åtalas? Då han systematisk lurat staten på pengar? Bedrägeri känns väl ganska nära till hands?
inget snack om saken.
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Om han nu kollat i kalendern och sett att han ”skulle ha varit i Växjö” borde han ju också sett nån notering som rör Thailandsresan, t ex ”Checka in online”, ”Fixa kattvakt”, ”Vaccinering” och ”Flyget avgår kl XX:XX” .
Kan man tycka...

Eller att det borde ha gått upp ljus för honom: ”Här har jag för mig att jag var i Thailand för sjutton. Ja jävlar, jag var ju i Thailand då.”
nej, han har satt detta i system och gjort det så länge att han helt enkelt skitit i att försöka dölja spår och bluffat snyggt.

han har kvitterat ut några tusen extra varje månad eftersom det var så jävla lätt och sen bara fortsatt.

det är alltid så, man börjar lite smått och sedan blir det bara mer och mer och sedan är man kingen och skiter i allt och plötsligt går allt åt helvete.
Citera
2018-08-21, 21:22
Medlem
Svensson avslöjad som bidragsparasit, bedragare och tjuv. Vilken jäkla skojare. Får hoppas M tappar röster till SD
Citera
2018-08-21, 21:46
Medlem
Mooskys avatar
Fy fan att det här moderatpatrasket kan med och sko sig på skattebetalarna på det här unkna viset.
Se till att betala tillbaka varenda öre din jävla bedragare. Är han inte polisanmäld?

Citat:
Svensson berättar att han totalt har rest för omkring 700 000 kronor allt som allt under den gångna mandatperioden och skyller de felaktiga uppgifterna på slarv.

Citat:
Enligt Aftonbladets granskning lät Michael Svensson också sin flickvän bo gratis i en lägenhet som han hyrde tillsammans med en annan riksdagsledamot i Almedalen under 2017 och 2018.

– Jag har förklarat detta för Riksdagsförvaltningen och har bett att få återkomma när jag kollat på Facebook vilka datum det gäller. Det kommer att göras avdrag på mitt nästa arvode, förklarar Michael Svensson för Hallands Nyheter och tillägger.
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/michael-svensson-m%C3%A4nskligt-att-fela-1.7784147
Man ska sätta en gräns för dom här politikernas utgifter som skattebetalarna ska stå för. Skojare ska inte vara riksdagsledamöter, så en anmälan om bidragsbrott vore på sin plats.
Senast redigerad av Moosky 2018-08-21 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in