Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
TV4:s väljaropinion, vad är det för undersökning? Är det en sammanvägning av andra OI eller en egen?
Vad det nu är värt, Sossarnas negativa trend fortsätter. M minskar mycket och SD ligger nu mer stabilt som parti nr 2 i storlek.
Den så kallade nedgången är troligen brus.
M har förmågan och möjligheten att öka men nu fick ju skicklige UK stora bekymmer med två "skandaler" och även om Hanif Bali vinner bland riktiga nationalister, förlorar M totalt eftersom det blir för spretigt.
Vilka pattar har egentligen så framstående sannings-sägare som Hanif Bali och Ann Heberlein? Men M kan inte rätt utnyttja sitt övertag på hjärnkapacitet. SD saknar Kent Ekroth, men annars tror jag att SD i sista stund kan vinna mycket på att framstå som inte så spretiga som just nu andra partier.
Om nu siffran 19,5% innebär något vill jag skriva upp siffran till åtminstone 21,5% genom att beakta den vanliga underskattningen av SD.
Yougov snart, som sämst 24,5% och som bäst kanske 25,4% men min känsla är idag trubbig.
Som andra sagt inte en riktig undersökning, bara en orsak för TV4 att pressa sitt klimat-narrativ och försöka skapa en "klimatdebatt" för att sätta SD i medieskugga. Det kommer inte att lyckas. Hela klimatagendan är ett styrketecken om det är det bästa makthavarna har att komma med nu när de hotas av att kastas ut ur kommunalhus, riksdag, regeringskansli och tidningsredaktioner. Förra valet hade de spelmissbruk nu bara klimathysteri? Eller så håller de fortfarande inne på de tyngsta "skandalerna" till närmare valet. Makten är stark man skall inte underskatta dem när de blir inträngda i ett hörn och riskerar sina privilegier. Att utmåla Hanif som skolskjutnings-terrorist och journalistmördare tyder dock onekligen på en stor desperation hos makteliten.