2018-08-21, 16:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Att Sten Ekholm körde på något med båten och att Björn W säger att HA är bränd på tippen säger kanske att HA ligger nergrävd någonstans? Perfekt att leda sök efter HA i Mariestad när hon finns långt därifrån. Få folk ut på sjön att söka. Man kunde i lugn och ro gräva ner henne en bra bit från Mariestad.
Vore bra att kolla om Sten Ekholm och Björn W på något sätt känner varandra.

Ja visst kan det vara så och just därför är det extra intressant att kolla upp om BW har någon familj eller släkt koppling till Eksjö samt om det finns ett äldre föräldrahem eller en sommarstuga/ jaktstuga i dessa trakter. I sådant fall skulle HAs kvarlevor ev. kunna finnas där, på betryggande avstånd från Mariestad men endast 8,5 mil från Alvesta så att GM hela tiden själv behåller "kontrollen" och platsen kan därmed ses efter med jämna mellanrum.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-21 kl. 17:21.
Citera
2018-08-21, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja visst kan det vara så och just därför är det extra intressant att kolla upp om BW har någon familj eller släkt koppling till Eksjö samt om det finns ett äldre föräldrahem eller en sommarstuga/ jaktstuga i dessa trakter. I sådant fall skulle HAs kvarlevor ev. kunna finnas där, på betryggande avstånd från Mariestad men endast 8,5 mil från Alvesta så att GM hela tiden själv behåller "kontrollen" och platsen kan därmed ses efter med jämna mellanrum.
Jag har snokat. Björn är född i Nässjö -68 i dec. Systern är född i Mariestad -69 (också dec). Pappan är född i Mariestad och mamman född i Ystad.
Citera
2018-08-21, 18:12
Medlem
Ni har verkligen lyckats följa upp spåren bra när det gäller Helenas manliga kontakter.
Men hur var det med hennes kvinnliga vänner ?
Citera
2018-08-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Ni har verkligen lyckats följa upp spåren bra när det gäller Helenas manliga kontakter.
Men hur var det med hennes kvinnliga vänner ?
Jo, det vore intressant. Särskilt KB vore väääldigt intressant att höra vad hon har att säga. Flera verkar ha hört sig för om KM men har ingen pratat med KB?
Citera
2018-08-21, 18:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Jag har snokat. Björn är född i Nässjö -68 i dec. Systern är född i Mariestad -69 (också dec). Pappan är född i Mariestad och mamman född i Ystad.

Bra jobbat! Frågan är om det ändå kan finnas någon koppling till Eksjö, Nässjö eller någon annan ort i småland bakåt i släkten? Tänker då i första hand på farmor och farfar, farbror, faster t.ex. Det måste ju finnas en anledning till att BW är född i Nässjö som endast ligger 2 mil från Eksjö (20 min med bil) där systern nu bor. Det måste finnas någon gemensam nämnare frågan är vad? Alvesta där BW bor idag ligger 10 mil från Nässjö och 12 mil från Eksjö.

Även om mamman är född i Ystad så kan ju hennes föräldrar ha flyttat upp till småland under hennes uppväxt. BW kan alltså även ha haft sin mormor och morfar i Nässjö/ Eksjö-trakten. Detta bör också gå att kolla upp relativt enkelt.

Vem i tråden är det som har cd-skivan sveriges befolkning är det du cleolin? där bör det gå att se om mor eller farföräldrarna bodde i småland under BWs uppväxt. Mormor o morfars hus eller farmor o farfars hus kan i sånant fall finnas kvar och i dagsläget ägas av någon av föräldrarna.

Vid tidpunkten för HAs försvinnande bodde BW med sin pappa intill Marieholmsbron. OM pappan hade nycklar till sitt föräldrahem, sin mor eller fars föräldrahem eller till en sommarstuga i Eksjö/Nässjö-trakten kan BW enkelt ha "lånat" pappans nycklar (utan att han märkte det) och åkt till stugan över dagen för att göra sig av med kroppen, vilket i sådant fall bör ha skett på måndagen efter försvinnandet. Söndagen kan man nog utesluta då han förmodas ha varit hos UA o fam. Andersson och på tisdagen ledde han och HJ skallgångskedjorna.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-21 kl. 18:59.
Citera
2018-08-21, 20:13
Medlem
Ugglan.s avatar
Pudelfrillan är en lustig typ. Så fort som vi diskuterar andra tänkbara personer i fallet som BW eller TS eller någon annan, rycker Pudelfrillan ut i full mundering och ligger på som bara den. Men så fort som vi pratar om "mannen med pilotglasögon" i allmänhet och "mannen med pilotglasögon" som KM i synnerhet, går Pudelfrillan bananas och gör allt för att söndra och flytta fokus. Visst är det märkligt!

"Mannen med pilotglasögon" är inblandad, det finns inget att diskutera om den saken (och här lutar jag mot allt det som vi faktiskt redan har fått bekräftat via främst radioprogramserien), och hittills pekar det mesta mot att "mannen med pilotglasögon" är KM. Vi såg ju under senaste veckan hur oerhört stressad tråden var. Ett gott bevis gott som något på att "mannen med pilotglasögon" är helt rätt.

Sedan är det som jag har skrivit tidigare några gånger nu: Vi har sannolikt att göra med en mix av Skövde-polisens teori och GW Perssons teori. "Mannen med pilotglasögon" var en del i ett "större" sammanhang, även om han kan ha agerat ensam. Att BW skulle kunna vara inblandad är ingen högoddsare, inte SP heller. "Mannen med pilotglasögon" är självklar i sammanhanget. Vi behöver nu få in ytterligare en eller två personer.
Citera
2018-08-21, 20:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Pudelfrillan är en lustig typ. Så fort som vi diskuterar andra tänkbara personer i fallet som BW eller TS eller någon annan, rycker Pudelfrillan ut i full mundering och ligger på som bara den. Men så fort som vi pratar om "mannen med pilotglasögon" i allmänhet och "mannen med pilotglasögon" som KM i synnerhet, går Pudelfrillan bananas och gör allt för att söndra och flytta fokus. Visst är det märkligt!

"Mannen med pilotglasögon" är inblandad, det finns inget att diskutera om den saken (och här lutar jag mot allt det som vi faktiskt redan har fått bekräftat via främst radioprogramserien), och hittills pekar det mesta mot att "mannen med pilotglasögon" är KM. Vi såg ju under senaste veckan hur oerhört stressad tråden var. Ett gott bevis gott som något på att "mannen med pilotglasögon" är helt rätt.

Sedan är det som jag har skrivit tidigare några gånger nu: Vi har sannolikt att göra med en mix av Skövde-polisens teori och GW Perssons teori. "Mannen med pilotglasögon" var en del i ett "större" sammanhang, även om han kan ha agerat ensam. Att BW skulle kunna vara inblandad är ingen högoddsare, inte SP heller. "Mannen med pilotglasögon" är självklar i sammanhanget. Vi behöver nu få in ytterligare en eller två personer.

Ditt inlägg är ett praktexempel på beröringsskräcken så fort BW tas upp till diskussion eller om man försöker syna honom i sömmarna.

Vidare skrev du: "att BW skulle kunna vara inbkandad är ingen högoddsare" - vilket alltså betyder att han är en trolig GM men det förstod visst inte du, för jag antar att du menar att BW är en osannolik GM vilket då är en "högoddsare", bara så du vet..

Kvalificerat skitsnack, jag pratar mer än gärna om MMPG varför skulle jag inte vilja göra det?

Följade citat från dig ingår numera i din floskel-arsenal som du ständigt avfyrar så fort det blir obekvämt::
Men så fort som vi pratar om "mannen med pilotglasögon" i allmänhet och "mannen med pilotglasögon" som KM i synnerhet, går Pudelfrillan bananas och gör allt för att söndra och flytta fokus. Visst är det märkligt!
Detta ständiga "i allmänhet och i synnerhet"-mantrat är skrattretande fånigt, nej det här börjar bli riktigt löjligt Ugglan, riktigt tramsigt och löjligt!

SP (Shane) behöver du inte ens nämna, han är garanterat inte inblandad. Jag ställer mig f.ö. väldigt tveksam till att BW spenderade kvällen med SP, att han påstås ha varit på en påstådd fest i Radbyn är jag inte heller övertygad om.

Och vad är det för svammel om stressad tråd? Det är bara du som är stressad Ugglan, ingen annan vilket snarare bevisar att BW är rätt. Så här "tokig" har du faktiskt aldrig varit...

På tal om en mix av Skövde-polisens teori och GW Perssons teori som du påstår dig ha "skrivit om några gånger nu" så vill jag bara påminna dig om att det var JAG som först påtalade att fallet förmodligen är en hybrid mellan dessa 2 teorier, detta skedde för drygt två månader sedan men den idén har du nu snott av mig och gjort till "din egen". Vilken pajas du är, du t.o.m.försöker få cred för något som jag har lagt fram - patetiskt Ugglan...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-21 kl. 21:19.
Citera
2018-08-21, 20:47
Medlem
Citat:

Lägg ner pajkastning nu Ugglan och Pudelfrillan! Ni verkar båda väldigt klipska och har bra teorier.....MEN Inse någon gång att ni har olika teorier och knip igen eller ta det via pm.
Citera
2018-08-21, 21:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ditt inlägg är ett praktexempel på beröringsskräcken så fort BW tas upp till diskussion eller om man försöker syna honom i sömmarna.

Vidare skrev du: "att BW skulle kunna vara inbkandad är ingen högoddsare" - det betyder att han är en trolig GM men det förstod visst inte du, för jag antar att du menar att BW är en osannolik GM vilket då är en "högoddsare", bara så du vet..

Jag pratar gärna om mmpg varför skulle jag inte vilja göra det?

Men herregud: Jag skriver att BW som inblandad inte är någon högoddsare, men om han är gärningsman eller "bara" inblandad vet jag ju inte - eller inte inblandad alls. VET DU DET?

"Mannen med pilotglasögon" är given, antingen som ensam gärningsman eller som inblandad med någon annan som själva gärningsmannen, kanske BW.

Min fetning: Du har då sannerligen INTE velat prata om "mannen med pilotglasögon" - särskilt inte om han skulle vara KM. Du har gjort precis ALLT för att släta över och mildra hans roll. Basta!
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-21 kl. 21:17.
Citera
2018-08-21, 22:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Men herregud: Jag skriver att BW som inblandad inte är någon högoddsare, men om han är gärningsman eller "bara" inblandad vet jag ju inte - eller inte inblandad alls. VET DU DET?

"Mannen med pilotglasögon" är given, antingen som ensam gärningsman eller som inblandad med någon annan som själva gärningsmannen, kanske BW.

Min fetning: Du har då sannerligen INTE velat prata om "mannen med pilotglasögon" - särskilt inte om han skulle vara KM. Du har gjort precis ALLT för att släta över och mildra hans roll. Basta!

Varför skulle jag veta det? jag gräver vidare. Vad gör du? ja just det, du vet ju allt... det är DET du "gör"

Given och given... MMPG kan givetvis vara inblandad på ett eller annat sätt, det säger jag inget om. Jag vet dock hur jag vill få ihop det hela men kan tyvärr inte berätta mer om min teori eftersom du går i taket då...
Det är tragiskt hur det har blivit, att endast diktatorns teorier gäller, avvikare attackeras frenetiskt av din hackande näbb som är ditt främsta vapen mot meningsmotståndare och sen är det "basta"! som du själv avslutade ditt senaste inlägg med - vilket alltså betyder att ingen får säga emot dig... lol..seriöst.. varför håller du på så här?

Nej jag har inte försökt att släta över MMPGs roll jag har endast ifrågasatt den vilket är en avsevärd skillnad mot vad du nu anklagar mig för. Eller menar du att det inte är tillåtet att ifrågasätta? dock har du rätt i att jag inte är helt säker på att KM är "pilot" men det är ju min ensak eller hur? Jag trodde att det var högt i tak i tråden men ack vad jag bedrog mig, istället slog jag huvudet i en uppblåst Uggla.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-21 kl. 22:16.
Citera
2018-08-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det stämmer att jag har en säker källa att KM var med i bilen. Däremot har jag aldrig påstått att KM är mannen med pilotglasögonen.

Ja, du har skickat pm angående en person. Sedan har du ju själv lagt ut samma uppgifter i tråden.

OM du har en säker källa att KM var med i bilen, hva het den andra killen ? Källa måste vita om han var säker at KM var med.
Citera
2018-08-21, 22:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Varför skulle jag veta det? jag gräver vidare. Vad gör du? ja just det, du vet ju allt... det är DET du "gör"

Given och given... MMPG kan givetvis vara inblandad på ett eller annat sätt, det säger jag inget om. Jag vet dock hur jag vill få ihop det hela men kan tyvärr inte berätta mer om min teori eftersom du går i taket då...
Det är tragiskt hur det har blivit, att endast diktatorns teorier gäller, avvikare attackeras frenetiskt av din hackande näbb som är ditt främsta vapen mot meningsmotståndare och sen är det "basta"! som du själv avslutade ditt senaste inlägg med - vilket alltså betyder att ingen får säga emot dig... lol..seriöst.. varför håller du på så här?

Nej jag har inte försökt att släta över MMPGs roll jag har endast ifrågasatt den vilket är en avsevärd skillnad mot vad du nu anklagar mig för. Eller menar du att det inte är tillåtet att ifrågasätta? dock har du rätt i att jag inte är helt säker på att KM är "pilot" men det är ju min ensak eller hur? Jag trodde att det var högt i tak i tråden men ack vad jag bedrog mig, istället slog jag huvudet i en uppblåst Uggla.

Min fetning: Åh, nu är det mitt fel att du inte kan berätta mer om din teori ... Sanningen är väl att du inte har någon teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in