Citat:
Ursprungligen postat av
LadyCinderbottom
Jag vet 🙁.
Så oerhört tragiskt. Tror som du att det är mycket svårare att komma över något sånt här än t.ex sjukdom eller ålder.
En sak som jag verkligen undrar är hur han åkte raka vägen hem till paret och mördade dom.
Om han hade rekat innan så hade han inte valt dom då de nästan alltid hade folk på besök och barnen dök upp till och från.
Har ju blivit utskrattad i denna tråden innan (och kallad idiot) men det känns fortfarande inte som att allt fallit på plats, känns som om några viktiga bitar i pusslet saknas.
(Juridisk sett är fallet klart)
Varför Edvin åkte till paret Lekander är intressant. Enligt egen utsaga och vittnesmål av hans far var de geografiska kunskaperna bristfälliga.
Detta verkar dock lite märkligt då han dagen före åkte till Borås utan problem samt efter besöket i Mantorp hade Edvin inga problem med att hitta till bankomaten i Borensberg, samt därefter ett matställe i Linköping.
När Edvin påstod att hans medkumpan hade, mer eller mindre, tvingat honom att köra till aktuell adress tycker jag det pekar mot att Edvin varit på denna plats tidigare. Antingen rekat eller försökt ta kontakt med paret och kanske blivit rädd eller att de hade besök.
Edvin verkar på något vis varit målinriktad till parets bostad.