Citat:
Ursprungligen postat av
Simmaellersjunk
Nu pratar vi inte politik under storhelger, men stämningarna i bekantskapskretsen börjar anta danska/polska/ungerska proportioner. Vi får se ikväll när boysen är hembjudna på middag och fotboll. Efter några bärs så kanske vi berör ämnet. Dock tror jag att vi bekräftar Elaine Eksvärds tes om att vi män hellre fokuserar på fotbollen än de stackars hazarerna eller hummerbetena som guppar i dhingies i Medelhavet.
Men vad vet jag? I nollåtta-området kanske det här fortfarande är en kontroversiell fråga. Här uppe i bängbältet är vi däremot klara med frågan.
Ganska kontroversiellt, dock mindre tror jag. En kommentar jag hörde igår var 'det måste till en ändring'. Detta fick mig att tänka på 'change' och 'make america great again'.
Den största drivkraften för SD:s del är också förmodligen att man vill se en förändring; man underkänner helt enkelt den förda politiken då positiva effekter av denna helt enkelt inte återspeglas i vardagen. Däremot ser folk gott om problem i vardagen dit man direkt kan dra väldigt enkla paraleller till en illa förd politik. Det handlar inte om invandringen per se utan det handlar i allmänhet om samhället och välfärden. Folk är sjukt osugna på att hela tiden betala mer skatt samtidigt som de hela tiden får allt mindre tillbaka (ingen högoddsare kanske). Invandringsproblematiken är bara toppen på isberget.
Ett problem för de andra är att deras argument är extremt tunna och att de i regel tenderar att vara mindre pålästa när det kommer till enklare saker som regeringars budgetar. De kan inte heller längre använda nazistkortet; 'men sd nazism blabla...' då det är helt överspelat och det nu är så många som röstar på partiet att de förmodligen börjat undra om de står på fel sida(?)