2018-08-21, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om han nu skulle sova hos LW så vet vi inte varför eller när det ändrades.

Han kanske fick en i allra högsta grad relevant orsak att
"flytta hem" igen, nog om det från mig, i alla fall i nuläget.

Det verkar vara osäkert var han övernattat. Kanske hemma hos flickvännen? Då skulle kvinnan som lämnat alibi vara mamman i huset. Teorin om UWs arbete på annan plats kan ju också vara korrekt.
Citera
2018-08-21, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Du måste väl ändå mena: En lista på alla GIFTA män som gladeligen valde bort sina fruar för LW?

Jag anmäler alla som om och om igen kränker brottsoffret. Ni borde skämmas. Flera här i tråden borde försöka hålla en vuxen och civiliserad nivå istället och inte uppföra er som sura 12-åringar. Skapa en egen tråd och sluta att förstöra denna.

SD är fortfarande skäligen misstänkt. Ingen annan är det.
Jag sätter ingen stämpel eller moraliska aspekter i hennes val, inte ens i närheten. Men här bör vi lista och titta på dom som fanns i hennes närhet under den senaste tiden. Att vissa bara är rena vänner, det förstår vi alla. Jag ser det som endast 3st som mest troligt har haft en sexuell relation med LW den senaste tiden före mordet. Det är SD, ML och JH.
Det kan ju finnas fler som velat mer med LW, som hon nekat och därav känner dom sig kränkta och kanske instabila.

Vissa ställer frågan om LW:s liv den sista tiden, andra svarar på det man vet/tror/hört/tolkat och sedan sammanställer någon allt detta. Det är väl inte att kränka LW?
Citera
2018-08-21, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
OM det stämmer (nu kommer lite motstridiga uppgifter) att dom gjort tester och tycker att det passar in med SD:s möjligheter med dom tider dom har. Det tyder på ganska exakta tidsangivelser. Måste dom testa detta så är toleranserna ganska små, vilket tyder på att det är just springtester dom utfört.
Är det så små toleranser, så måste väldigt mycket klaffa för att det ska stämma.
Det mesta tyder på att det är från LW:s mobil försvann från nätet tills SD åter var aktiv på sin dator eller syntes på kameran. Det kan vara tider när man byter mast, men inom så korta avstånd så tror jag inte det. Det är dom ända tider jag kan tänka mig (andra idéer?).

Så då blir resonemanget för att ens hålla på med rutt och tider:
Om LW:s mobil försvann från nätet 23:54:13 och SD var vid sin dator 23:58:26, så hade han 4:13 på sig att ta sig hem efter krossat hennes mobil.
Kastar man mobilen från punkt X och springer i 28km/h så hinner man till sin dator.
DETTA ÄR ETT EXEMPEL!!!!
Men om LW:s mobil försvann 02:12 och SD var vid sin dator/kamera/??? klockan 04:54, så är marginalerna så pass stora att man inte ens behöver filosofera om tider, rutter eller förehavanden.

Om polisen försöker få in SD i ett så tajt schema att allt måste klaffa för att han ska vara GM, så har försvararen en bra sits att slå hål på minsta lilla avvikelse (ta av sig skorna, tvätta händerna, logga in, "går man till datorn direkt" o.s.v.).

Hörvittnet, som vissa skrev att det var SD. Vore underbart för försvararen om något vittne gör sig märkvärdig på att hen hörde det var SD. Jag tror inte på det, utan att hörvittnet hörde en mansröst, men nästan alla här inne sätter det lika med SD.
Att man går till planket och för en dialog så pass att den hörs in och att man hör att det är en man och en kvinna, gör att jag tror att den diskussionen var lite mer högljudd och argumenterande.
Jag kan inte se att LW lämnar sitt hem på det sättet och går med SD bakom planket för att "prata", om det redan är infekterat.
Jag har fått känslan att hon inte kan ha fel och inte viker sig. Så om en argumentation ligger i bakgrunden, så tror jag det är GM som avviker och hon följer efter.
Varför ska SD gå mot planket, och dessutom runda det?
Ja, han kan ta en omväg för att inte visa sig för HD, men då går man på gatan.
GM rundar planket och alla buskar för att gå över motorvägen. Det har inte SD någon logisk anledning till, som vi vet idag.
Den enda av dom listade personer som finns på tråden skulle var JH (vad jag vet), som går mot tågstationen den vägen.

Synvittnet...
Skulle synvittnet placera SD i närheten av LW skulle SD sitta inne nu på sannolika skäl. Därför tror jag att det vittnet, om det finns bäring i det, placerade honom i anslutning till sitt hem eller HD:s. Kanske kom hem med bilen?

Motivet kan vi älta hur länge som helst, inte ens jag är säker. Här finns det så många parametrar som talar för och emot. Men av dom vi vet tror jag mest på ML, JH och sedan SD. Jag ser inte det logiska att SD ska snäppa just nu.
Nu vet jag saker som gör att mina misstankar om SD som GM fortfarande är ganska starka, men jag känner inte ens att det skulle få honom att brista.
Jag känner att ML är den som fått mest stryk känslomässigt. Jag känner att JH är den relation som var på gång och han kan få en aha upplevelse just där och då.

Sammanfattning:
Hörvittnet stärker mina misstankar om att det var en hetsig dialog längs gatan, från LW mot planket. Varför ska SD gå ditåt?
Synvittnet placerar inte honom i närheten av LW.
Tidslinjen som finns gör att toleranserna eller tidfönstret för SD dom GM verkar vara snäva, lite för snäva.
Det finns andra med starkare motiv känner jag (även om det egentligen inte spelar någon roll vem som är mest sårad eller arg)

Varför skulle GM gå mot planket? För att få vara ifred med något som tagits från BO? Alltså går BO efter, båda under argumentation.
Citera
2018-08-21, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det verkar vara osäkert var han övernattat. Kanske hemma hos flickvännen? Då skulle kvinnan som lämnat alibi vara mamman i huset. Teorin om UWs arbete på annan plats kan ju också vara korrekt.

Först sades UW befinna sig i "annat län" mordnatten.
Om jag inte minns fel så va det MV som plockade hem honom
till bostaden på mordnatten.

Angående NW, att han skulle sova hos flickvännen
har jag inte sett någon uppgift om.
Citera
2018-08-21, 09:40
Medlem
Citat:
Varför skulle GM gå mot planket? För att få vara ifred med något som tagits från BO? Alltså går BO efter, båda under argumentation.

Under dom förutsättningarna så borde hörvittnet rapportera om
upprörda röster.
Det kanske vittnet har gjort också, det vet vi ju inte, fan vi
vet inte säkert att vittnet ens existerar.
Citera
2018-08-21, 09:45
Medlem
Citat:
Att leka med tanken att GM tagit nått från LW känns långsökt. Hon har ju dator o.s.v om det är för att se vad hon har på den. Väldigt mycket lagrad ju inte ens på enheten om det är det en GM är ute efter att radera data.
Sen att logiken försvinner snabbt i en känslostorm köper jag, men det känns inte som en rimlig hypotes.

Det är något annat som gör att LW och GM hamnar bakom planket.
Citera
2018-08-21, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Under dom förutsättningarna så borde hörvittnet rapportera om
upprörda röster.
Det kanske vittnet har gjort också, det vet vi ju inte, fan vi
vet inte säkert att vittnet ens existerar.

Beror på om vi tror eller misstror MV.
Citera
2018-08-21, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vi får se vad åklagaren lägger fram inom en månad, kanske. Jag är som tur är inte personligen berörd av det hemska mordet. Lämnade kvar är tre barn, hennes föräldrar, brorsa, andra anhöriga, exmaken, vänner och arbetskamrater. Mördaren går lös. Undrar om hen känner sig nöjd?

Ex maken U*f spelar ett spel varför vill han annars ha Le*as post? Hmmm för att se om något dyker upp som han vill läsa?
Självklart att barnen föräldrar brodern saknar Le*na
Citera
2018-08-21, 10:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smulrton82
Ex maken U*f spelar ett spel varför vill han annars ha Le*as post? Hmmm för att se om något dyker upp som han vill läsa?
Självklart att barnen föräldrar brodern saknar Le*na

Har du någon idé vad detta "något" skulle kunna utgöras av? (Frågan är seriöst ställd).
Citera
2018-08-21, 10:12
Medlem
Citat:
Beror på om vi tror eller misstror MV.

Jo, det blir ju där vi hamnar, jag vill inte påstå att MV ljuger, men
med åren i dom här trådarna har jag blivit lite allergisk mot
folk som "har insyn i utredningen", när FUP sen kommer har det ofta
visat sig att uppgifterna varit åt helvete fel.

Vi vet inte hur MV får sin information heller, ett steg eller flera steg från
utredningens mitt så att säga.

Det man får göra är att sila informationen, jämföra med andra uppgifter o.s.v..

Så här långt ser jag skrikvittnet som mest sannolikt.
Citera
2018-08-21, 10:21
Medlem
Honan6s avatar
Mobiler - positioneringar - krossad eller inte krossad?
Är LW:s mobil hittad i Vivallaskogen och är den krossad som EGT var inne på?

Om GM hade sin mobil med sig, har ett G-mailkonto reggat ihop med mobilen och var inloggad på mailen, så blir det enkelt att få fram hens ganska precisa platspositionering innan mobilen eventuellt slogs av. Detsamma gäller för BO. Om SD plötsligt slagit av sin mobil, så är det ytterst misstänkt.

Jag får en bild av att för de inblandade, så är mobilerna mycket viktiga ägodelar som man inte vill lämna ifrån sig.
Citera
2018-08-21, 10:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
De har inte ändrat uppgifter om Åsa Hiding hos Åklagarmyndigheten och Tingsrätten gällande Målnummer B2705-18, åtminstone vad jag kunnat se.

Karin Lindell var sannolikt t f åkl under semestern.
När kollade du senast?

Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Det stämmer, det står i artikeln ur NA:

"Åklagare Karin Lindell, som leder utredningen när åklagare Åsa Hiding har semester, vill heller inte berätta någonting om vad som sker i utredningen."
Tycker fortfarande att det låter lite osannolikt att man inte skulle ha bytt ut även åklagaren/förundersökningsledaren för gott efter det här märkliga spektaklet. Kan du länka till artikeln du citerar ur?
Senast redigerad av Draifos 2018-08-21 kl. 11:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in