Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Vad är det som gör att Du tycker att allt pekar "mer och mer bort från SD"? Du nämner löptester, hör/synvittnen på vilket vis skulle det få SD som mindre misstänkt?
Om dom träffades så behöver det inte betyda att det var för att ha lite roligt vid planket... kanske ville någon av dom prata och drog sig bort mot planket (som bara ligger 100-150 m bort). Något blev dom kanske oense om där och då...
OM det stämmer (nu kommer lite motstridiga uppgifter) att dom gjort tester och tycker att det passar in med SD:s möjligheter med dom tider dom har. Det tyder på ganska exakta tidsangivelser. Måste dom testa detta så är toleranserna ganska små, vilket tyder på att det är just springtester dom utfört.
Är det så små toleranser, så måste väldigt mycket klaffa för att det ska stämma.
Det mesta tyder på att det är från LW:s mobil försvann från nätet tills SD åter var aktiv på sin dator eller syntes på kameran. Det kan vara tider när man byter mast, men inom så korta avstånd så tror jag inte det. Det är dom ända tider jag kan tänka mig (andra idéer?).
Så då blir resonemanget för att ens hålla på med rutt och tider:
Om LW:s mobil försvann från nätet 23:54:13 och SD var vid sin dator 23:58:26, så hade han 4:13 på sig att ta sig hem efter krossat hennes mobil.
Kastar man mobilen från punkt X och springer i 28km/h så hinner man till sin dator.
DETTA ÄR ETT EXEMPEL!!!!
Men om LW:s mobil försvann 02:12 och SD var vid sin dator/kamera/??? klockan 04:54, så är marginalerna så pass stora att man inte ens behöver filosofera om tider, rutter eller förehavanden.
Om polisen försöker få in SD i ett så tajt schema att allt måste klaffa för att han ska vara GM, så har försvararen en bra sits att slå hål på minsta lilla avvikelse (ta av sig skorna, tvätta händerna, logga in, "går man till datorn direkt" o.s.v.).
Hörvittnet, som vissa skrev att det var SD. Vore underbart för försvararen om något vittne gör sig märkvärdig på att hen hörde det var SD. Jag tror inte på det, utan att hörvittnet hörde en mansröst, men nästan alla här inne sätter det lika med SD.
Att man går till planket och för en dialog så pass att den hörs in och att man hör att det är en man och en kvinna, gör att jag tror att den diskussionen var lite mer högljudd och argumenterande.
Jag kan inte se att LW lämnar sitt hem på det sättet och går med SD bakom planket för att "prata", om det redan är infekterat.
Jag har fått känslan att hon inte kan ha fel och inte viker sig. Så om en argumentation ligger i bakgrunden, så tror jag det är GM som avviker och hon följer efter.
Varför ska SD gå mot planket, och dessutom runda det?
Ja, han kan ta en omväg för att inte visa sig för HD, men då går man på gatan.
GM rundar planket och alla buskar för att gå över motorvägen. Det har inte SD någon logisk anledning till, som vi vet idag.
Den enda av dom listade personer som finns på tråden skulle var JH (vad jag vet), som går mot tågstationen den vägen.
Synvittnet...
Skulle synvittnet placera SD i närheten av LW skulle SD sitta inne nu på sannolika skäl. Därför tror jag att det vittnet, om det finns bäring i det, placerade honom i anslutning till sitt hem eller HD:s. Kanske kom hem med bilen?
Motivet kan vi älta hur länge som helst, inte ens jag är säker. Här finns det så många parametrar som talar för och emot. Men av dom vi vet tror jag mest på ML, JH och sedan SD. Jag ser inte det logiska att SD ska snäppa just nu.
Nu vet jag saker som gör att mina misstankar om SD som GM fortfarande är ganska starka, men jag känner inte ens att det skulle få honom att brista.
Jag känner att ML är den som fått mest stryk känslomässigt. Jag känner att JH är den relation som var på gång och han kan få en aha upplevelse just där och då.
Sammanfattning:
Hörvittnet stärker mina misstankar om att det var en hetsig dialog längs gatan, från LW mot planket. Varför ska SD gå ditåt?
Synvittnet placerar inte honom i närheten av LW.
Tidslinjen som finns gör att toleranserna eller tidfönstret för SD dom GM verkar vara snäva, lite för snäva.
Det finns andra med starkare motiv känner jag (även om det egentligen inte spelar någon roll vem som är mest sårad eller arg)