Citat:
Ursprungligen postat av
TheBuster
Jag har inte plats fr en expedit till s mste bygga p hjden, sedan r expediten fr tjock. behver inte 40cm p bredden, sist men inte monst mste man modda den fr att den skall funka bra.
Jag lskar mina skivor s att rippa dem r inget alternativ. Jag slutade aldig kpa skivor., samt jag har eget skivbolag som du ser i signaturen.
Lste tyvrr inte din signatur. Om det inte rr sig om LP, eftersom du sger att 40 cm "inte behvs", vilket skivformat rr det sig om d?
-r det CD, vet du vl att du kan utan ngon som helst, verklig eller inbillad, ljudfrlust fra ver dessa p hrddisk? Mitt tips r, speciellt om du har ont om plats, att du digitaliserar hela ditt "skivfrrd" s du har ltt att spela alla, och dina "lsklingar" har du framme, nra till hands.
Men annars, kolla lnken hur man bygger, som jag skrev alldeles nyss.
(Fr inte alla plats, s fr inte alla plats, d fr man tnka ett "varv" till i skivsnurrandet!

)
Edit:
De gamla lbackarna nr flaskbackarna hade plats fr 25 flaskor, utfasades kanske p 1980-talet, var perfekta att frvara LP i. Mjligen kan du hitta ngra sdana om du har tur!
D har du "sllanskivorna" i dessa backar, och har i garderoben etc. Minns jag rtt, var panten p sdana backar 11 kronor..