2018-08-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarglad
Även om hans senaste "utspel" med vapen kan tyckas vara lite löjligt, tror jag många gillar honom.

Vi har får många räddhågade människor i det här landet.

Vi har gått från att ha absolut yttrandefrihet, till att måste inordna oss till värdegrunder.

Uttrycker man sig fel eller klumpigt kommer media direkt med diverse anklagelser.

Jag gillar Hanif Bali. Han har humor. Det som är allvaret i saken är att en tidning bedriver krig mot en enskild politiker. Bilden med vapen ryms inom yttrandefriheten, likt allt annat som inte passar in i DNs agenda.

Det som är vidrigt är hur lite stöd han får av sitt eget parti. Alla verkar rädda och nervösa när någon bara skojat till det. Vi vet att det inte var allvar med vapen mot DN, för hade det varit det så hade ju Hanif Bali varit inlåst. Hi. Hi.

Tur för Hanif Bali att han inte sa att muslimska kvinnor i burka ser ut som brevlådor. Tur för Boris Johnsson att han bor i England. Där bra skämt uppskattas trots att en del folk är stingsliga.

Moderaterna är nervösa inför valet och vill inte förlora några väljare. De vet att Hanif Bali är en röstmagnet, med en stark väljarbas som gynnar hela partiet.

Hanif Bali diskuteras, men vad med alla de politiker som inte tål att visas upp men står högt upp på Moderaternas lista och är garanterade en riksdagsplats. De visar inte vad de går för eller vad de tycker offentligt. Dessa osynliga Moderater gömmer sig bakom valarbetare, som utnyttjas och förbrukas. Men makt vill de ha!
Citera
2018-08-20, 22:45
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag gillar Hanif Bali. Han har humor. Det som är allvaret i saken är att en tidning bedriver krig mot en enskild politiker. Bilden med vapen ryms inom yttrandefriheten, likt allt annat som inte passar in i DNs agenda.

Det som är vidrigt är hur lite stöd han får av sitt eget parti. Alla verkar rädda och nervösa när någon bara skojat till det. Vi vet att det inte var allvar med vapen mot DN, för hade det varit det så hade ju Hanif Bali varit inlåst. Hi. Hi.

Tur för Hanif Bali att han inte sa att muslimska kvinnor i burka ser ut som brevlådor. Tur för Boris Johnsson att han bor i England. Där bra skämt uppskattas trots att en del folk är stingsliga.

Moderaterna är nervösa inför valet och vill inte förlora några väljare. De vet att Hanif Bali är en röstmagnet, med en stark väljarbas som gynnar hela partiet.

Hanif Bali diskuteras, men vad med alla de politiker som inte tål att visas upp men står högt upp på Moderaternas lista och är garanterade en riksdagsplats. De visar inte vad de går för eller vad de tycker offentligt. Dessa osynliga Moderater gömmer sig bakom valarbetare, som utnyttjas och förbrukas. Men makt vill de ha!

Det är några veckor kvar till valet. Inte fan vill man ha sina riksdagsledarmöter posera med automatvapen på instagram då. Oavsett om han är en ”skön” kille och en ”frisk fläkt”.

Jag tycker Björklund har helt rätt.
Citera
2018-08-20, 22:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Man får välja sina strider, att "gå i krig" mot DN och blanda in massa vapen, vare sig det är ironi eller ej, är bara osmart. Visst, hans fanbase på flashback kanske växer men nettoresultatet lär bli färre personröster, sämre förtroende och "smuts" som alltid kan tas upp emot honom. Det är inte att vara en smart politiker.

Naturligtvis är det larvigt av DN att göra en så stor grej av något harmlöst på twitter men det är så verkligheten ser ut, det är ett svårförklarat beteende av honom. Jag tycker faktiskt det är lite osmakligt även om jag inte tolkar det som hot mot någon, men varför ens lägga upp en sådan känslig bild några veckor innan valet, finns inget att vinna med det. Övervägde ett tag att lägga en röst på HB trots att han representerar M men med detta korkande beteende förlorar han min röst.

Sluta vara en cuck. Det är väl utmärkt att det finns karismatiska politiker som tar fighten med ljugmedia.

Media, särskilt Bonniersfären, bär en stor del av ansvaret för Sveriges förfall.
Citera
2018-08-20, 23:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Sluta vara en cuck. Det är väl utmärkt att det finns karismatiska politiker som tar fighten med ljugmedia.

Media, särskilt Bonniersfären, bär en stor del av ansvaret för Sveriges förfall.

Citat;

Den politiskt korrekte chefredaktören Peter Wolodarski på det politiskt korrekta huvudsstadsbladet Dagens Nyheter kommenterar terrordådet mot Charlie Hebdo med:

Vi är en tidning. Vi har sorg i dag.
Någon kanske frågar: Var det nödvändigt av Charlie Hebdo att ständigt utmana och provocera, ja, stundtals slå vilt åt alla möjliga håll? Svaret är givet: det är varje medborgares rätt att få göra just det, även om det svider och till och med råkar vara olämpligt. Demokratins ramar måste vara så pass vida att de rymmer också grova provokationer och förolämpningar.
Häri ligger en avgörande skillnad mot de samhällsskick där fundamentalism och repression härskar.
Det måste vara slut på naivitet. Det måste vara slut på undfallenhet mot dem som hotar och sprider hat.

Wolodarski uttrycker solidarisk enhet: Dagens Nyheter = Charlie Hebdo.

Källa:http://claesjohnson.blogspot.com/2015/01/wolodarski-dn-charlie-hebdo-politisk.html

-->

Grova provokationer och förolämpningar är bara tillåtet om det inte drabbar media?

Det går inte med någon vilja i världen att tolka HB:s bilder som reella hot, särskilt inte om man känner till kontexten.
Citera
2018-08-20, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Jag gillar honom inte. Jag rår inte för vad borgarna tycker om honom eller hur deras asociationer löper när dom ser hon höja en kulspruta på en skola. När jag säger skolskjutningar behöver jag nödvändigtvis inte inskränka mej till lilla Sverige. Jag kan ju ha ett globalt perspektiv. Eller hur? Jag kan tänka på Finland och USA. Eller hur? Vilka Bali vill döda lägger jag mej heller inte i. Hyperbol vet jag inte vad det är. Är du eller Hanif hyperbol?

Du kan iaf lita på att han skadar sitt parti om DN viker ut hans misstag på förstasidan (Det har jag inte kollat, förstås). Du vet naturligtvis bäst. Inte sant?

Du vet förstås hur moderata väljare kommer att reagera och att alla moderater är kärringar? Jag vet att många som är kvar faktiskt är raka motsatsen. M är fortfarande ett parti för män, vi får väl se hur länge det håller dock.
Citera
2018-08-20, 23:05
Avslutad
Självfallet handlar det inte om att DN uppfattar det som hot/hat. Däremot porträtterar DN det som hot/hat eftersom man driver en Hanif Bali-fientlig agenda. Man är ute efter att få honom utesluten ur Moderaterna och om det krävs att man ljuger om att Bali vapenhotat Wolodarskis morsa för att uppnå det; ja, då är det exakt vad man kommer att skriva.

Det har ingenting med verkligheten att göra, men det har å andra sidan inte det mesta andra som DN skriver om heller. DN bedriver agendajournalistik, något man inte ens hymlar om själva. Agendajournalistik är ett finare ord för att ljuga och överdriva för att gynna de egna åsikterna.
Citera
Medlem
Har så svårt för denna flockmentalitet. Har ganska svårt för hyckleri också.

Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Här poserar Magdalena Andersson med AK5. Var är ledarskapet?
https://pbs.twimg.com/media/DlD6cFHXgAA9Kc1.jpg
https://www.expressen.se/nyheter/finansminister-magdalena-andersson-skjuter-skarpt-/

Synd att vi har så mycket av det i pressen. Alldeles för mycket. För det är inget typiskt svenskt. Skulle säga att det säkert kommer från lågintelligenta vänstertroll men så ser man att folk från alla håll reagerar på Hanifs bild. Tänker folk inte alls innan de uttalar sig längre?
Citera
Medlem
Humorn är tydligen helt död inom pressen och bland större delen av alla politiker. Pinsamt att de försöker göra en stor grej av en satirbild. Hanif Bali borde också få mer uppbackning från egna partiet, men eftersom M är ett gäng cucks så förvånar det mig inte direkt.
Citera
2018-08-20, 23:08
Medlem
FlashyBears avatar
https://www.dn.se/nyheter/politik/tu-konstigt-att-bali-inte-tagit-bort-bada-bilderna/
TU: ”Konstigt att Bali inte tagit bort båda bilderna”
Mötet mellan Tidningsutgivarna och Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer ägde rum sent på måndagskvällen.

TU:s vd Jeannette Gustafsdotter säger till DN att hon är nöjd med mötet, och att Gunnar Strömmer uppgav för henne att Hanif Bali tagit bort bilden i fråga.

Men Bali har endast tagit ner en bild, från i juli, och bilden som föranledde måndagens debatt ligger kvar på Instagram och Twitter.
Citat:
När DN talar med Gustafsdotter direkt efter mötet säger hon sig vara nöjd, mycket tack vare av att partisekreterare Strömmer sa att han pratat med Hanif Bali, som ska ha tagit ner bilden i fråga.

Men när DN slår upp Balis flöden har han endast tagit bort en bild från i juli, där riksdagsledamotens ansikte lagts in på tv-spelet Call of Duty, och där han förklarar att han är i krig med DN.

Men vid 22:20 är bilden där Bali står med fingret på vapnets avtryckare kvar, både på hans Instagram och Twitter.

– För oss var det helheten, båda bilderna. Så det var inte bara den ena från dagens debatt utan även den andra. Det tycker jag är konstigt.

– Det är mycket märkligt. För mig är bilden absolut inkluderad i den kritik som vi leverat. Jag tycker att det är olyckligt att den ligger kvar. Jag trodde att den ingick i det [Gunnar Strömmer uppgav för mig under mötet].

DN har sökt Moderaternas Gunnar Strömmer utan resultat. Till TT säger han, om bilden som tagits bort:

– Det handlar om en satirbild som tagits fram av en tredje part och inte av Hanif Bali själv. Däremot har han delat bilden, vilket var olyckligt. Han har inte avsett att uppvigla hat och hot mot journalister och det tycker jag är viktigt att säga. Många har uppfattat bilden som satir men den kan också uppfattas på ett annat sätt. Bilden är nu nedtagen och det tycker jag är bra.

Herregud, skäms de inte?
Citera
2018-08-20, 23:09
Medlem
Nestor Xs avatar
Vilken djävla valrörelse eller valröra det blev i år. Alla känner max kränkthet över allt eller ingenting alls. En halvdan politiker försöker göra satir av hur han blivit bemött av en den stora tidningen och får till svar hela msm samt alla partiledare inom sjuklövern emot sig. Alla av dem använder de största bokstäver de kan finna och gapar på som om de utsatts för personlig anal våldtäkt från honom. Kan det verkligen hålla på så här hela vägen fram till valet i september.
Citera
2018-08-20, 23:11
Moderator
Tinuviels avatar
Hanif Bali blåser till strid på sin Facebooksida:
Citat:
Tidningsutgivarna, som representerar i princip alla svenska morgon- och kvällstidningar, anklagar mig alltså för att vapenhota DN. De insinuerar även att jag uppviglar till nazistmord på journalister.

Idag fick vi reda på att Sverige har flest skolbränder i världen. Hundra bilar vandaliserades i Uppsala. En 17-årig pojke höggs till döds på sin skola.

DN har snart i ett helt år haft en sjuklig besatthet av mig. Man har anklagat mig för allt ifrån att tillhöra vit makt-rörelsen, rysk avlyssning, vara nihilist och nu går deras branschorganisation så långt att anklaga mig för att uppvigla till mordhot mot DN-journalister.

Vad baseras den senaste anklagelsen på? Jo, när DN gjorde bort sig själva med sin ”faktagranskning” så gjorde satirkontot Mjölbypartiet, för tre veckor sedan, en meme med mig där de satt mitt ansikte på omslaget till TV-spelet Call of Duty, med undertiteln ”Hanif and DN at War”.

Min och DNs konflikt är politisk. Jag blir minst sagt förbannad när grova anklagelser helt utan fog riktas mot mig.
Han hävdar vidare att det finns stöd inom partiet:
Citat:
Jag har pratat med mitt parti. De delar uppfattningen att bilden är satirisk, jag uppskattar det stödet. Jag kan även förstå att de är trötta på att behöva hantera dessa drev, de - precis som mig - vill bedriva valrörelse istället.
Här tror jag att han ger uttryck för något många känner. Det DN och nu i förlängningen TU verkar ägna sig åt är något sorts politiskt betingad vendetta. Det är DN/TU som i förlängningen tappar i trovärdighet, inte Bali:
Citat:
Så låt oss leka med tanken en sekund att denna bild är så himla farlig. Att den som tidningsutgivarna säger kan trigga fram nazistiska mord på journalister. Om jag tar ner den - kommer resterande medier göra detsamma? Ert drag.

Sverige har riktiga problem som behöver riktig politik. Skolbränder, mord och upplopp. I slutändan var det inte jag som gav den största stöten mot tidningars trovärdighet utan tidningarna själva när de mitt under brinnande valrörelse, mitt under brinnande bilar, mitt under pågående mordvåg gör sig dumma på det här sättet.
Citera
2018-08-20, 23:14
Moderator
OYs avatar
Började debaclet med Skyttedals bilder?

Är HB:s bild ett svar på DN:s reaktion på Saras bilder?

Hoppas att HB tar fighten den här gången, förväntar mig mer satir som visar hur löjligt media agerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in