2018-08-20, 21:35
Medlem
Vad jag tycker om Hanif Bali (M)?

Mycket bra nu efter en längre bekantskap i media. Jag är landsortsbo och följer rikspolitiken från en annan horisont. Hanif B. står inte med på min riksdagslista, men efter vad jag läst och hört under den senaste 4-årsperioden så skulle han få mitt kryss om jag hade haft möjligheten att kryssa honom.

Skärpt - kunnig - insatt - och kvick i repliken. Inte minst är han flitig som förtroendevald!
Citera
2018-08-20, 21:43
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknownx
Älskar han, Önskar han var SD och Jimmies högra hand

Tillsammans kanske de kan lära folk som dig att bemästra det svenska språket.
Citera
2018-08-20, 21:45
Medlem
Hanif är riktigt skarp, ett bevis på det är att han är hatad av många yrkespolitiker som kniper käft för att behålla sin lön.

Hanif säger som det är. Han ogillas av pressen och även det är ett bevis på att han är reko.
Ingen har haft en möjlighet att rubba honom i debatter och det slutar alltid med att åsiktsmotståndaren sänker sig till en barnslig nivå.
Citera
2018-08-20, 21:45
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Är man så blind att man inte kan se allt det positiva som vi fått av invandringen är man rasist eller extremt självgod som tar åt sig äran för andras bedrifter. Bil som jag antar att du har. En sån hade du inte haft om det inte var för andra kulturer och innovationer. Pizza, kebab etc också. Vi skulle vara ett fattigt u-land utan andra kulturer.

Jag tror vi hade haft bilar i Sverige även utan massinvandringen?
Citera
2018-08-20, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
1. Jag tog upp saker som hämnar att nå sin fulla kapacitet.

2. Och vad har du för rätt att säga att vitas sätt att leva var bättre än deras? Är materiellt det viktigaste mätinstrumentet eller går det att mäta i lycka också? Nu är du inne på nazistiska åsikter. För den delen hade vita inte kunnat bygga på klyftan ännu mer om det inte var för att stjäla från "afrikaner som sprang runt nakna".

Du är så dum att du måste trolla!

Du tror inte "Härskarkultur" finns har funnits i afrika, asien, sydamerika långt innan den europeiska civilisationen koloniserade världen?

Nej nej i din lilla sossefantasivärld är negrer snälla vildar som blivit lurade av onda vita.

Anledningen till att du fantiserar såhär är att det ger dig en känsla ( falsk) av trygghet. Ondskan är begränsad tror du, och utanför dig själv.

Däremot kan man säga att "vita" är en dum och misslyckad ras som förstör allt för sig själva. Vi kommer bli översvämmade av de horder afrikaner som väller ur afrika, vuxna ur en befolkningsökning som helt beror på tekniska framsteg från oss Vita europeer.
Citera
2018-08-20, 22:01
Medlem
Jag gillar HB men han borde skärpa sig lite och vara lite mindre pajas. Mer konstruktiv.
Citera
2018-08-20, 22:09
Medlem
Han har ju för fan alla bokstavskombinationer man kan ha. Han är helt rubbad.
Citera
2018-08-20, 22:30
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd utbruten:
(FB) Hanif Bali postar satirbild - uppfattas som allvarligt hot/hat mot DN

// mod
Citera
2018-08-20, 22:52
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Hanif Bali är en frispråkig (i viss mån sanningssägare) och kompetent politiker, lite av en excentriker av den sort som var vanlig i svensk politik ända fram till mitten av 90-talet. Idag är ju i princip alla stöpta i samma okarismatiska form - urbota trist. Lite därför tycker jag att det är synd att exempelvis Alice Teodorescu inte ger sig in i politiken på allvar - dock blir det nog en extra krydda om Ann Heberlein "kommer in".

Dessutom behövs det fler skägg i riksdagen, och Balis är ju som bekant svårslaget.
Citera
2018-08-20, 23:07
Medlem
Han verkar ju vara en mes. Varje gång det blivit spänt läge (CoD idag och ryss-spionen), så pudlar han totalt till makten. Synd att vi inte kan ha riktig satir i Sverige...
Citera
2018-08-20, 23:10
Medlem
svenallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Tillsammans kanske de kan lära folk som dig att bemästra det svenska språket.
Hehe
Citera
2018-08-20, 23:13
Medlem
Uzors avatar
Rövslickande blatte i samma kategori som arg blatte talar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem