2018-08-20, 18:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hur kan det vara adekvat?
Vet du bakgrunden? Var det ett vad? Var det en arbetsplats där cykel användes mellan olika byggnader?

När cyklingen togs upp gick många i spinn på hur hemskt det var och att han hade en beteendestörning. Jag skriver inte ATT dom skrev att han var en mördare av den anledningen. Läs igen vad jag skrev och se om du klarar av att tolka min text på rätt sätt.

Jag tycker inte det är adekvat att ta upp alla hans goda sidor och det goda han gjort. Han kan vara en mördare i alla fall.

Att analysera ett fragment från en händelse, som dessutom är flera år gammal, utan att veta vad som föranledde händelsen är totalt meningslöst.

Det fetade är ju märkligt att det kommer från just dig, då du varit en av dom som skrivit mycket om hur fin SD är.
Senast redigerad av Netherworld 2018-08-20 kl. 18:21.
Citera
2018-08-20, 18:21
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Har läst ikapp några dagar. Tyvärr mycket bråk och ifrågasättande av uppgifter och postare.
Jag tror att trådens innehåll beror på brist av ny information.
De sista två sidorna fylls av ett irriterat bär...

Finns det någon som har ytterliggare uppgifter rörande aktuellt fall?
Jag antar att resultaten från NFC borde börja inkomma under september/oktober.

Kan inte annat än instämma i att det är tyvärr mycket bråk och ifrågasättande av uppgifter och postare här... Har börjat om arbete och inte skrivit några dagar men skumläst litegrann och tycker mig mest läsa bråk och prestigetuppande mellan användare istället för att man använder sina kloka huvuden tillsammans och försöka lägga pusslet med den knapphändiga information vi har och de möjliga scenarion som vi kan tänka oss. I de ältande som pågått i några dagar finns många användare som tidigare i tråden visat sig vara kloka och i besittning av kompetenser från sina yrkesliv eller studier som är till gagn för tråden, jag hoppas att vi alla kan försöka mötas mer kring detta och mindre kring att bråka om aspekter som jag menar är svåra att nå konsensus kring då ordet är fritt och alla gör sin egen tolkning.

Givetvis är det bra att vi är källkritiska och inte köper allt utan vidare men det finns också en gräns när tråden blir överdrivet paranoid och att samtalen här blir enbart destruktiva till den grad att tråden dör ut för att folk inte orkar gå in och läsa tjafsandet eller moderator får nog och låser tråden. Kan vi försöka lugna ner oss allesammans och respektera att vi alla vet väldigt lite och det är upp till var och en att väga hur man tror eller inte tror på uppgifter som lämnas. I väntan på provsvar så är det mesta här bara spekulationer, vissa mer rimliga än andra och vissa från påstått tillförlitliga källor om vilka vi pga anonymitet inte kan säga mycket om eller för delen granska.
Citera
2018-08-20, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Att i denna tråd efterfråga en klar bild avseende något är nog lite för mycket begärt.

Ja någon av alla dessa 'Insynare' hävdade att flyktvägen var så gott som bekräftad eftersom man provsprungit sträckan och då konstaterat att det tidsmässigt matchade med 'bevisningen'.

Utifrån detta slås det då fast av en mängd postare som uppenbarligen sovit under lektionen som tog upp källkritik att det bara då måste vara så eftersom den som bibringat flyktvägsuppgifterna står högt över varje uns av misstanke att helt enkelt hitta på.
Och att det är så beror på att en hel mängd av bejakarna har fått hemliga PM som har att berätta samma sak: ergo: då är det sant minsann.

Ung så kan det sammanfattas.
Men varför måste msn springa för att passa bevisningen?
På dessa avstånd är det ju frågan om en väldigt liten tidsskillnad.
Då finns det väldigt exakta tidsangivelser. Kan SD ha en kamera själv som utredarna inte ser honom i bild under X antal minuter?
Citera
2018-08-20, 18:30
Medlem
Citat:
Men varför måste msn springa för att passa bevisningen?
På dessa avstånd är det ju frågan om en väldigt liten tidsskillnad.
Då finns det väldigt exakta tidsangivelser. Kan SD ha en kamera själv som utredarna inte ser honom i bild under X antal minuter?

Kan det vara så enkelt att den MT har suttit och använt sin privata dator i sin bostad under en viss tid innan samt efter mordet? Man har beräknat minimum tid mellan dessa punkter...

bara en tanke
Citera
2018-08-20, 19:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Av HD's logg att döma verkar hon och SD (eventuellt, litet kryptiskt formulerat) ha varit ute på gemensam burkletartur igår:

Citera
2018-08-20, 19:18
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Kan det vara så enkelt att den MT har suttit och använt sin privata dator i sin bostad under en viss tid innan samt efter mordet? Man har beräknat minimum tid mellan dessa punkter...

bara en tanke

Intressant tanke.

Om han dessutom både setts och hörts av vittnen, så blir det nog svårt att finna bra förklaringar och jag tror inte det kommer att läckas info om var och när han har setts.

Om han är skyldig och haft sin mobil med, så lär mastuppkopplingarna kollas flera ggr vid väderförhållanden som är likt det som rådde det aktuella datumet.
Om mastningarna avviker mot hans redogörelse över sina förehavanden, får han problem.
Är han skyldig och det med ett infall av förplanering, så lär mobilen ha varit kvar hemma - utredarna får svårt med bevisningen - d v s om inte vittnena har sett/hört honom i eller utanför LW:s hem.
Citera
2018-08-20, 19:19
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Hur kan det vara adekvat?
Vet du bakgrunden? Var det ett vad? Var det en arbetsplats där cykel användes mellan olika byggnader?

När cyklingen togs upp gick många i spinn på hur hemskt det var och att han hade en beteendestörning. Jag skriver inte ATT dom skrev att han var en mördare av den anledningen. Läs igen vad jag skrev och se om du klarar av att tolka min text på rätt sätt.

Jag tycker inte det är adekvat att ta upp alla hans goda sidor och det goda han gjort. Han kan vara en mördare i alla fall.

Att analysera ett fragment från en händelse, som dessutom är flera år gammal, utan att veta vad som föranledde händelsen är totalt meningslöst.

Om du läser vad jag skrev så kanske du förstår. Jag uppgav att det enligt mig är adekvat att anse ”cyklingen” som ett udda beteende.
Citera
2018-08-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP

bara en tanke
Mycket bra tänkt som sätter dessa uppgifter i en kontext.

Om man måste springa så börjar toleranserna för SD som GM minska...
Men konstigt att dom tror sig veta att han väntade på henne. Då finns det marginaler där.
Kanske dom räknar från skrikvittnets 22:30-22:35, men vara där finns marginaler att inte behöva springa....?!

Varför måste SD droppa mobilen under flykten, han kunde ju gått dit mitt i natten istället?!

OM det är av vikt med tidsangivelser och man måste springa för att hinna, så passar inte SD in.
Det låter som ”Din sista aktivitet hemma var 22:23 och nästa var 22:43” TYP.

Dom kanske har (ganska troligt) en tidsangivelse när och var LW:s mobil försvann. Det är mot denna tid utredarna kanske då springer?!
Citera
2018-08-20, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Om du läser vad jag skrev så kanske du förstår. Jag uppgav att det enligt mig är adekvat att anse ”cyklingen” som ett udda beteende.
Och jag frågar dig hur du sätter ihop det med mordet nu?
Varför cyklade han???
Citera
2018-08-20, 19:36
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Mycket bra tänkt som sätter dessa uppgifter i en kontext.

Om man måste springa så börjar toleranserna för SD som GM minska...
Men konstigt att dom tror sig veta att han väntade på henne. Då finns det marginaler där.
Kanske dom räknar från skrikvittnets 22:30-22:35, men vara där finns marginaler att inte behöva springa....?!

Varför måste SD droppa mobilen under flykten, han kunde ju gått dit mitt i natten istället?!

OM det är av vikt med tidsangivelser och man måste springa för att hinna, så passar inte SD in.
Det låter som ”Din sista aktivitet hemma var 22:23 och nästa var 22:43” TYP.

Dom kanske har (ganska troligt) en tidsangivelse när och var LW:s mobil försvann. Det är mot denna tid utredarna kanske då springer?!

Jag förstår att du skrivit hypotetiskt, men tänkte bara påminna om att en trådskrivare sett att SD var aktiv på Facebook kl 22.34 det aktuella datumet.
Hur som, tror jag inte det blir några konkreta svar på dina tankar.
SD kan ha varit inne hos LW ( har du med varit inne på tidigare) och kanske han både setts och hörts av hennes barn? Jag vet inte. Bara en tanke.
Citera
2018-08-20, 19:44
Medlem
Var ett tag sedan ja var inne o läste denna tråd, har man fått reda på ngt mer konkret hur hon dog
Citera
2018-08-20, 19:48
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smulrton82
Som DU varit varit aktiv i SJÄLV
Kan inte annat än instämma i att det är tyvärr mycket bråk och ifrågasättande av uppgifter och postare här...

Steffe är oskyldig

Du gillar versaler ser jag. Då argumentationen och grunden för anklagelserna tryter. Jag har nämligen (ifall du väntat en sekund med pajkastningen och brytt dig om att se i historik) noga aktat mig för att bråka om och med postare här. Finner ingen prestige att försvara och ingen konstruktiv idé med det och har inga problem att backa ifall jag har fel i mina spekulationer (som du f ö borde finna positiva då de visat på främst alternativa GM och scenarios än SD som du med stor envishet avslutar dina inlägg med att uttrycka ditt högljutt stavade försvar för). Vi vet nu alla vad du anser, dvs att han du så tjenis och småfräckt vill benämna ”Steffe”, är oskyldig, att EGT är lysande och vi andra bara är idioter. När du nu upprepat detta i flertalet inlägg så kan du nog vuxet inse att tråden är mättad på framförandet av denna åsikt (ja, vi har förstått din åsikt) så länge du inte kommer med något mer utförligt som inte bara textligt skriker detta utan även förklarar detta utifrån mer konkreta tankar. Skriv konstruktivt och du blir bemött därefter, fortsätt onelinertjat om din ”Steffe” och påhopp på andra och du bidrar till mer dålig stämning i tråden och kommer att få mothugg därefter. Ta dig samman nu och lugna dig så gör du bådd dig själv och oss andra i tråden en stor tjänst. Ser fram emot att möta dig i sansade vuxna spekulationer kring den information vi har att tillgå. Väl mött!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in