2018-08-20, 15:50
Medlem
KarlXII.s avatar
I en intervju nyligen så kunde inte Jimmie Åkesson svara på frågan om han föredrar Centerpartiet eller Alternativ för Sverige. AfS är ett nationalistiskt parti och Centerpartiet är ett invandringsextremt parti vars partiledare Annie Lööf kan tänka sig att importera 30 miljoner invandrare.

Hur kan det här påverka SD? Kommer SD förlora många väljare när deras partiledare inte kan svara på om han föredrar återvandring av systembelastande invandrare eller import av 30 miljoner invandrare?

https://www.youtube.com/watch?v=V5RAVAebeJ8&lc=z23bsznzvtblzlizy04t1aokgry duv4cdvdqdrurlpzfbk0h00410
Citera
2018-08-20, 15:55
Bannlyst
AfS är ett oseriöst tramsparti med wannabe-politiker som enbart är ute efter en sexsiffrig månadslön... Centerpartiet är ett seriöst tramsparti med avdankade politiker som är uppvuxna med en sexsiffrig månadslön...

Jag vet inte heller vad jag skulle välja.

AfS: Nytänkande idioter utan erfarenhet som inte kommer komma någonstans
C: Efterblivna idioter med erfarenhet som inte kommer komma någonstans
Citera
2018-08-20, 15:59
Medlem
Vill Åkesson helst samarbeta med Chupacabra eller Bigfoot? Tror inte han har något större val.

C har sagt att de inte tänker samarbeta med SD och vill de överleva som parti får de nog stå fast vid det oavsett vad övriga Alliansen tycker.

AfS kommer aldrig komma in i riksdagen så oklart vad de i så fall ska samarbeta om.
Citera
2018-08-20, 16:01
Medlem
Tror faktiskt att de flesta SD-väljare tycker att C är ett något bättre alternativ än AfS.
Citera
2018-08-20, 16:03
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Vill Åkesson helst samarbeta med Chupacabra eller Bigfoot? Tror inte han har något större val.

C har sagt att de inte tänker samarbeta med SD och vill de överleva som parti får de nog stå fast vid det oavsett vad övriga Alliansen tycker.

AfS kommer aldrig komma in i riksdagen så oklart vad de i så fall ska samarbeta om.

Jodå, AfS kommer komma in i riksdagen men förmodligen inte det här valet, finns de kvar 2022 lär det finnas bra chanser, 2026 bör de vara inne.
Citera
2018-08-20, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Jodå, AfS kommer komma in i riksdagen men förmodligen inte det här valet, finns de kvar 2022 lär det finnas bra chanser, 2026 bör de vara inne.
Tror att majoriteten av SDare går över till AfS nästa val. Det hela beror på hur SD agerar när dom får styra efter detta val.
Citera
2018-08-20, 16:04
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Tror faktiskt att de flesta SD-väljare tycker att C är ett något bättre alternativ än AfS.

Jag tror SD-väljare har mer respekt för bönderna än Kasselstrand och hans svans av tonårsanhängare.
Citera
2018-08-20, 16:05
Medlem
Skogsvattes avatar
Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna är Sveriges största skämt vid det här laget.

Går det ens att lista skillnaderna mellan C och SD på tio fingrar? ROT-avdraget? Vinster i välfärden? Båda partierna vill avveckla Sverige som nationalstat, så där delar de syn. SD vill dubbla kvotflyktinginvandringen medan C vill behålla den på EU-nivå.

Nåt annat jag missat?
Citera
2018-08-20, 16:05
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXII.
I en intervju nyligen så kunde inte Jimmie Åkesson svara på frågan om han föredrar Centerpartiet eller Alternativ för Sverige. AfS är ett nationalistiskt parti och Centerpartiet är ett invandringsextremt parti vars partiledare Annie Lööf kan tänka sig att importera 30 miljoner invandrare.

Hur kan det här påverka SD? Kommer SD förlora många väljare när deras partiledare inte kan svara på om han föredrar återvandring av systembelastande invandrare eller import av 30 miljoner invandrare?

https://www.youtube.com/watch?v=V5RAVAebeJ8&lc=z23bsznzvtblzlizy04t1aokgry duv4cdvdqdrurlpzfbk0h00410

SD:s väljare påverkas tyvärr inte så mycket av att partiet blir mer och mer mainstream. Folk i gemen tror nämligen fortfarande att SD är räddningen för Sverige, att SD vill stoppa invandringen m.m.

Den lilla minoritet som däremot har lusläst partiprogrammen vet givetvis att AfS är det "nya" SD och det enda parti som går till val på det viktigaste av allt: totalt invandringsstopp och införande av aktiv återvandring.
Citera
2018-08-20, 16:06
Medlem
okok1s avatar
SD vill ha invandring. C vill ha invandring. Väldigt likartade partier. AfS vill ha stopp på flyktinginvandringen tror jag? Det går emot SD:s pro flykting linje.

Citat:
Ansvarsfull invandringspolitik
Mindre splittring – mer gemenskap
https://sd.se/var-politik/invandringspolitik/
Senast redigerad av okok1 2018-08-20 kl. 16:09.
Citera
2018-08-20, 16:06
Medlem
KarlXII.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Jag tror inte att Sverigedemokraternas väljare tycker att fri invandring är bättre än nationalism.
Citera
2018-08-20, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXII.
Jag tror inte att Sverigedemokraternas väljare tycker att fri invandring är bättre än nationalism.
C är inte för fri invandring. Jag tror att få sverigedemokrater tycker att nationalism är något bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in