Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Nej det kommer inte att spela någon stor roll, isf skulle MP och C ha egen majoritet. Men ingen tror väl på det? Hur som helst ska SD inte falla för frestelsen, det skulle bara göra saken sämre. De ska snarare föra fram sin energi och klimatpolitik, då det är den mest genomtänkta i riksdagen. De väljare som oroar sig för en varm sommar har aldrig tänkt rösta på SD i alla fall.
Klart det spelar roll om du har stöd för din politik i en viktig fråga. Miljöpartiet lider ju enormt av att de bara har stöd i miljö frågan och katastrof siffror i alla andra frågor.
SD är starka i kriminal- och invandringsfrågan, och växande i sjukvård. De har varit de tre viktigaste frågorna, nu har miljön slagit sig in där. Klart det kommer påverka. Inte så MP och C får några fantasi siffror, eller att SDare går till MP och C.
Men personer som inte valt än, vilket är en jätte stor grupp kanske oroar sig för både invandringen och klimatet och väljer M eller KD istället för SD.
Sen det sistnämnda är inte sant. Jag har röstat på SD och kommer rösta på det även i år och jag oroar mig samtidigt för klimatförändringar. Tror definitivt den minskning vi sett den senaste tiden har och göra med den förändrade prioriteringen och SDs politik på det området som fokuset har legat på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Djimmie
Vilken tur att SD inte bytte invandringspolitik för 5-10 år sedan när 99% av ekonomer, forskare etc som kom till tals i MSM sade att massinvandring var nödvändigt för nationens överlevnad...
Fast är det intressant vilka media lyfte?
Den samlade forskningen sa emot det media lyfte och höll med Sverigedemokraterna då om invandringen. I klimatdebatten nu så för MP massa stöd av media, men deras miljöpolitik stöds inte av forskningen. Det gör dock inte heller SDs.
MPs vilja att lägga ner kärnkraften samtidigt som de vill gå från fossildrivna fordon till eldrivna fordon är hål i huvudet.
SDs vi ska bara göra det utomlands, funkar inte heller när vi per capita är bland de som släpper ut mest. Det kommer ju inte funka i längden.
Skit i media, läs forskningen direkt. Om du sen kan bevisa att forskningen är fel, men för all del gör det. Jag är öppen för att ändra min åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Man gilla eller inte deras miljöpolitik, men det är ändå en icke-fråga när vi enligt prognosen får 300k under kommande 5 åren.
Så varför tjafsa? Samma sak gäller abortgränsen. Personligen finner jag det ganska logiskt, men jag vet att de flesta inte gör det, speciellt inte kvinnorna. Att majoriteten är dum i huvudet innebär självklart inte att man inte ska opinionsbilda. Men det ska man göra efter att man "fixat" invandringen. Opinionsbildning kostar tid och troligen röster.
Skillnaden att det flesta höll med SD innan ens SD fanns. Det har alltid funnits majoritet/pluralitet att minska invandring. Alltid.
Opinionsbildning i en fråga där de flesta inte håller med dig är kostsam. Och varken miljö eller abort är någon prio för SD-väljare eller för Sverige.
Bra poänger FlashyBear!
Att 12 veckor skulle vara så mycket bättre än 18 har jag inte funnit något stöd för. Att oönskade barn leder till mer kriminalitet och elände när dessa barn blir unga vuxna har jag däremot hittat. Oavsett så håller jag med dig FlashyBear. Det spelar ingen roll när det ska komma en 300 k anhörigsinvandrare de närmaste åren. Då måste SD bli så stora att de kan stoppa det. För S kommer inte göra det, inte M heller. Då behöver vi alla röster vi kan få!