2018-08-18, 01:41
Medlem
Jag har långa klippet hemma, men är bortrest tills om en vecka. Kan ladda upp då!
Citera
2018-08-18, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catch22
Petter ringde sin polare Dimman... som han bl.a har KÄK tillsammans med.
Ja om det nu var dit han ringde..
Dimman är knappast en tuffing.. fick själv be om backning när han höll på att åka på ordentligt med stryk för ett bra tag sedan.

Snarare en skön ödmjuk kille.. inte den du vill ha med dig om det ska smälla på riktigt.
Citera
2018-08-19, 16:01
Medlem
Tycker vanligtvis inte om korvgubben men han va ju sjysst och ville bjuda på korv och han sa direkt att han filmar allt, så fattar inte varför Petter blev sur? Han gjorde bort sig totalt här iallafall
Citera
2018-08-19, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Självfallet äter han gratis.... Vad är problemet? Jag äter gratis ibland på min lokala pizzeria eftersom gubbarna där gillar mig och jag står alltid och snackar skit med dem.

Att äta gratis betyder bara att det godtar ett bortfall eller att den som är på kassan slänger till en slant ifrån egen ficka... Detta är ju som sagt ett matställe.. Det finns redan dolda kostnader inräknat eftersom det handlar med just färskvaror. Det kommer alltid vara något som surnar eller går galet som inte täcks av en försäkring.... OM man får lov att äta gratis av dem som jobbar på stället så är det inget brott.

Ja. Men nu är det så att Petter som kändis och artist har ett värde. "vi drar till Petters grill" som exempel.

Han frontar en restaurang mot gratis mat. Och den delen är inget som dom tjänar på att prata öppet om.

Och det var vad Petter insåg och tyckte var jobbigt.

Lite osäker. Men inte speciellt lång ifrån falsk marknadsföring.

Att du välkommen_till_bup inte har samma värde när du får en gratis kebab, borde du själv förstå.

Jag personligen bryr mig inte om deras deal. Dom vill tjäna pengar på Petters namn.
Citera
2018-08-19, 16:27
Medlem
Citat:
Självfallet äter han gratis.... Vad är problemet? Jag äter gratis ibland på min lokala pizzeria eftersom gubbarna där gillar mig och jag står alltid och snackar skit med dem.

Att äta gratis betyder bara att det godtar ett bortfall eller att den som är på kassan slänger till en slant ifrån egen ficka... Detta är ju som sagt ett matställe.. Det finns redan dolda kostnader inräknat eftersom det handlar med just färskvaror. Det kommer alltid vara något som surnar eller går galet som inte täcks av en försäkring.... OM man får lov att äta gratis av dem som jobbar på stället så är det inget brott.
Problemet är inte att han äter gratis på sin egen restaurang.
Det skulle i så fall vara om han inte tog upp det som löneförmån när han deklarerar.
Men,det tar jag för givet att han gör......
Citera
2018-08-19, 17:00
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Ja. Men nu är det så att Petter som kändis och artist har ett värde. "vi drar till Petters grill" som exempel.

Han frontar en restaurang mot gratis mat. Och den delen är inget som dom tjänar på att prata öppet om.

Och det var vad Petter insåg och tyckte var jobbigt.

Lite osäker. Men inte speciellt lång ifrån falsk marknadsföring.

Att du välkommen_till_bup inte har samma värde när du får en gratis kebab, borde du själv förstå.

Jag personligen bryr mig inte om deras deal. Dom vill tjäna pengar på Petters namn.

Han är inte delaktig i restaurangen för att få gratis mat, han fakturerar ju som alla andra.

""Han frontar en restaurang mot gratis mat. Och den delen är inget som dom tjänar på att prata öppet om.

Och det var vad Petter insåg och tyckte var jobbigt. ""

Detta tillhör sunt förnuft, självklart kan någon som jobbar med företaget använda/äta produkter som tillhör/serveras på företaget... Så det finns ingen som helst anledning att han skulle tänka.
( Oh nej tänk om människor får reda på att jag äter gratis på restaurangen jag har fötter/andelar i)

OM du äger en en firma låt oss säga Däckservice, tror du någon skulle höja på ögonbrynen om din polare Thomas di leva byter däck där gratis?
Oavsett om Thomas jobbar där eller inte så är Svaret nej eftersom Thomas fick ju lov
att göra detta gratis av dig. Det finns inget brott eller skamligt i att äta gratis på en restaurang, om du nu får lov av de drivande parterna... Alla som jobbar på restauranger har möjlighet att äta maten på den restaurangen de jobbar på helt gratis.
Att detta är en nyhet för människor är häpnadsväckande...

Petter vill inte visas på bild utan förberedelser eftersom han har blivit till ett varumärke, han är mån om sina inkomster och hur han uppfattas. Därför vart han paff, rädd och osäker. Han skötte detta dåligt eftersom han var påverkad. Men det vi ser är ju en panik för att PR och varumärket Petter ska ta stryk rent ekonomiskt p.g.a. Berusning, tidpunkt och att han säkert inte var helt 100 på vad han nyss hade sagt när han väl insåg att detta var filmat. karln fick panik för sin inkomst och fortsatt framgång.

Petters företag är byggd på att han är Petter. Företaget är Petter som person, han kan aldrig stämpla, gå hem och bli privat. Därför vart han panikslagen, som då helt klart inte hanterades så bra under en berusning. Men han kan knappast vara orolig för att någon ska "få reda på" att han äter gratis på restaurangen som nästan bär namnet Petter....
Citera
2018-08-19, 17:19
Bannlyst
Citat:
Han är inte delaktig i restaurangen för att få gratis mat, han fakturerar ju som alla andra.

""Han frontar en restaurang mot gratis mat. Och den delen är inget som dom tjänar på att prata öppet om.

Och det var vad Petter insåg och tyckte var jobbigt. ""

Detta tillhör sunt förnuft, självklart kan någon som jobbar med företaget använda/äta produkter som tillhör/serveras på företaget... Så det finns ingen som helst anledning att han skulle tänka.
( Oh nej tänk om människor får reda på att jag äter gratis på restaurangen jag har fötter/andelar i)

OM du äger en en firma låt oss säga Däckservice, tror du någon skulle höja på ögonbrynen om din polare Thomas di leva byter däck där gratis?
Oavsett om Thomas jobbar där eller inte så är Svaret nej eftersom Thomas fick ju lov
att göra detta gratis av dig. Det finns inget brott eller skamligt i att äta gratis på en restaurang, om du nu får lov av de drivande parterna... Alla som jobbar på restauranger har möjlighet att äta maten på den restaurangen de jobbar på helt gratis.
Att detta är en nyhet för människor är häpnadsväckande...

Petter vill inte visas på bild utan förberedelser eftersom han har blivit till ett varumärke, han är mån om sina inkomster och hur han uppfattas. Därför vart han paff, rädd och osäker. Han skötte detta dåligt eftersom han var påverkad. Men det vi ser är ju en panik för att PR och varumärket Petter ska ta stryk rent ekonomiskt p.g.a. Berusning, tidpunkt och att han säkert inte var helt 100 på vad han nyss hade sagt när han väl insåg att detta var filmat. karln fick panik för sin inkomst och fortsatt framgång.

Petters företag är byggd på att han är Petter. Företaget är Petter som person, han kan aldrig stämpla, gå hem och bli privat. Därför vart han panikslagen, som då helt klart inte hanterades så bra under en berusning. Men han kan knappast vara orolig för att någon ska "få reda på" att han äter gratis på restaurangen som nästan bär namnet Petter....

Ok. Tagga ner. Jag förstår att Petter är din största idol.

Det var helt uppenbart den dealen han inte ville skulle komma fram. Till och med Jesper insåg det olämpliga i att berätta det där. Och varnade han?

Vadå fakturerar som andra? Han har enbart lånat ut sitt namn. Inget annat! Han varken diskar, lagar mat. Eller sitter med pappersarbete!

Det han gör är att äta mat där, och syns på restaurangen.
Citera
2018-08-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abderitisk
"vid hade en deal jag och en polare, om jag käkade gratis så skulle jag fronta hans hamburgerhak".

Sa han verkligen detta? Vill minnas att han inte hann längre än till "om jag käkar...". Du kan ju spekulera bäst du vill, men du kan ju inte hävda att han sa det.
Citera
2018-08-19, 17:42
Medlem
Tarmstuvnings avatar
"Storm i ett vattenglas"
Citera
2018-08-19, 17:57
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ok. Tagga ner. Jag förstår att Petter är din största idol.

Det var helt uppenbart den dealen han inte ville skulle komma fram. Till och med Jesper insåg det olämpliga i att berätta det där. Och varnade han?

Han ville inte framstå som enbart ansiktet för ett företag utan han vill ju framstå som den som skapade det hela.
MEN inget handlar om att äta.

Citat:
Han har enbart lånat ut sitt namn. Inget annat! Han varken diskar, lagar mat. Eller sitter med pappersarbete! Det han gör är att äta mat där, och syns på restaurangen.

Så här lätt är det.
Hur många i Sverige kan steka underbara burgare och beställa varor? = Med bra träning så är det rätt många.
kontra detta med hur många i Sverige har så stor räckvidd som varumärket Petter? = Väldigt få.

Men du tror alltså att Petter lånade ut sitt företag, som gjorde att restauranger vart populär utan att ta betalt.. knappast. Eller tror du Petter tar betalt I MAT, fattar du hur mycket mat de skulle vara.

Jag tror inte du inser hur mycket bra PR är värt... Petters namn ÄR ett välkänt varumärke som väger tungt, restaurangen hade inte blommat så som den gjort utan PR från varumärket Petter...
Detta är fakta oavsett om min största idol är Petter eller Lill-Babs.

Jag tror inte du skulle förstå oavsett vad jag skriver här men äh, jag har sagt vad jag tycker om händelsen.

Han sa inget som skulle chocka normalt tänkande människor, men han fick Panik över vad som kan ha "läckt" och med tankar på en fortsatt god inkomst så försökte han berusad att rädda situationen, vilket då självfallet inte gick så bra.

Tack för mig, hej hopp!
Senast redigerad av välkommenti bup 2018-08-19 kl. 18:00.
Citera
2018-08-19, 18:11
Bannlyst
Citat:
Han ville inte framstå som enbart ansiktet för ett företag utan han vill ju framstå som den som skapade det hela.
MEN inget handlar om att äta.

Så här lätt är det.
Hur många i Sverige kan steka underbara burgare och beställa varor? = Med bra träning så är det rätt många.
kontra detta med hur många i Sverige har så stor räckvidd som varumärket Petter? = Väldigt få.

Men du tror alltså att Petter lånade ut sitt företag, som gjorde att restauranger vart populär utan att ta betalt.. knappast. Eller tror du Petter tar betalt I MAT, fattar du hur mycket mat de skulle vara.

Jag tror inte du inser hur mycket bra PR är värt... Petters namn ÄR ett välkänt varumärke som väger tungt, restaurangen hade inte blommat så som den gjort utan PR från varumärket Petter...
Detta är fakta oavsett om min största idol är Petter eller Lill-Babs.

Jag tror inte du skulle förstå oavsett vad jag skriver här men äh, jag har sagt vad jag tycker om händelsen.

Han sa inget som skulle chocka normalt tänkande människor, men han fick Panik över vad som kan ha "läckt" och med tankar på en fortsatt god inkomst så försökte han berusad att rädda situationen, vilket då själv fallet inte gick så bra.

Tack för mig, hej hopp!

Sitter du inlåst på efterbehandling efter BUP? Ok.

Varför skriver du så många rader, utan något nytt. Det här förklarade jag redan för dig i förra inlägget, när du yrade om att du får en gratis kebab.

Pr delen förklarade jag för dig nyligen.

Han vill framstå som att han är delägare. Vilket han inte är!!

"lånade ut sitt företag" du är inte lite dum i skallen du!

Han äger inte restaurangen på något som helst sätt.

Han har enbart lånat ut sitt namn till restaurangen. Den vinst han får för det är. Gissa? gratis mat!

Så nej. Han fakturerar inte som alla andra.

För övrigt. Det är bara du som inte förstår att Petter tyckte den delen var mycket jobbig att sluddra fram på fyllan!
Citera
2018-08-19, 18:34
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Sitter du inlåst på efterbehandling efter BUP? Ok.

Varför skriver du så många rader, utan något nytt. Det här förklarade jag redan för dig i förra inlägget, när du yrade om att du får en gratis kebab.

Pr delen förklarade jag för dig nyligen.

Han vill framstå som att han är delägare. Vilket han inte är!!

Ja, självfallet det genererar mer människor, men som sagt alla normalt tänkande individer har alltid fattat att han är PR, det är du som trott att det är Petter som står där och beställer varor, steker burgare och serverar. Nu är du chockerad över att sanningen är som vi alla redan förstått ett samarbete mellan vänner där alla drar sitt strå till stacken. Petter som PR eftersom karln har räckvidd, och resterande som drivande krafter inom restaurangen.

Jag gissar på att du är en sån som tror på allt som sägs i reklamerna.
Citat:
"lånade ut sitt företag" du är inte lite dum i skallen du!

Han äger inte restaurangen på något som helst sätt.

Han har enbart lånat ut sitt namn till restaurangen. Den vinst han får för det är. Gissa? gratis mat!

Så nej. Han fakturerar inte som alla andra.

För övrigt. Det är bara du som inte förstår att Petter tyckte den delen var mycket jobbig att sluddra fram på fyllan!

faan jag trodde inte jag skulle behöva förklara mig ytterligare, men finns det idioter så finns det....

Petters Huvudsyssla företag om så vill är NAMNET PETTER alltså honom själv, som person och artist. Han drar in pengar på detta samarbete precis som alla andra samarbeten och inte genom att äta deras MAT. Den maten han kanske äter (även om det skulle vara varje dag) är extremt lite i jämförelse vad han och resterande drar in på samarbetet OCH vad han genom företaget PETTER har gjort för värdet som restaurangen nu har.

OCH Skulle han nu göra detta PR gratis för sina vänner som driver restaurangen, så skulle man ÄNNU mindre kunna klandra karln för att ta del av maten gratis.......

Herregud nu är det fan nog, jag borde ha lärt mig efter alla år i de skumma delarna av FB, men icke!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in