Citat:
Ursprungligen postat av
Inmymind777
Ja. Men nu är det så att Petter som kändis och artist har ett värde. "vi drar till Petters grill" som exempel.
Han frontar en restaurang mot gratis mat. Och den delen är inget som dom tjänar på att prata öppet om.
Och det var vad Petter insåg och tyckte var jobbigt.
Lite osäker. Men inte speciellt lång ifrån falsk marknadsföring.
Att du välkommen_till_bup inte har samma värde när du får en gratis kebab, borde du själv förstå.
Jag personligen bryr mig inte om deras deal. Dom vill tjäna pengar på Petters namn.
Han är inte delaktig i restaurangen för att få gratis mat, han fakturerar ju som alla andra.
""Han frontar en restaurang mot gratis mat. Och den delen är inget som dom tjänar på att prata öppet om.
Och det var vad Petter insåg och tyckte var jobbigt. ""
Detta tillhör sunt förnuft, självklart kan någon som jobbar med företaget använda/äta produkter som tillhör/serveras på företaget... Så det finns ingen som helst anledning att han skulle tänka.
( Oh nej tänk om människor får reda på att jag äter gratis på restaurangen jag har fötter/andelar i)
OM du äger en en firma låt oss säga Däckservice, tror du någon skulle höja på ögonbrynen om din polare Thomas di leva byter däck där gratis?
Oavsett om Thomas jobbar där eller inte så är Svaret
nej eftersom Thomas fick ju
lov
att göra detta gratis av dig. Det finns inget brott eller skamligt i att äta gratis på en restaurang, om du nu får lov av de drivande parterna... Alla som jobbar på restauranger har möjlighet att äta maten på den restaurangen de jobbar på helt gratis.
Att detta är en nyhet för människor är häpnadsväckande...
Petter vill inte visas på bild utan förberedelser eftersom han har blivit till ett varumärke, han är mån om sina inkomster och hur han uppfattas. Därför vart han paff, rädd och osäker. Han skötte detta dåligt eftersom han var påverkad. Men det vi ser är ju en panik för att PR och varumärket
Petter ska ta stryk rent ekonomiskt p.g.a. Berusning, tidpunkt och att han säkert inte var helt 100 på vad han nyss hade sagt när han väl insåg att detta var filmat. karln fick panik för sin inkomst och fortsatt framgång.
Petters företag är byggd på att han är Petter. Företaget är Petter som person, han kan aldrig stämpla, gå hem och bli privat. Därför vart han panikslagen, som då helt klart inte hanterades så bra under en berusning. Men han kan
knappast vara orolig för att någon ska "få reda på" att han äter gratis på restaurangen som nästan bär namnet
Petter....