Citat:
Ursprungligen postat av
Vargtassan
Om man funderar på att avsluta sitt liv för att få uppmärksamhet, då vet man inte vad psykisk ohälsa handlar om och varför människor beslutar sig för att avsluta sina liv!
Jag har tänkt mycket idag på en kille som begick självmord. Kanske för att en låt han hade en parodi om på Facebook dök upp i flödet.
https://m.youtube.com/watch?v=e-ORhEE9VVg Kanske hade han kärleksbekymmer, problem med pengar eller droger. Jag vet inte , vi hade varit osams i åratal. Minns bland det sista jag skrev: Sover man bland hundar, åker man på loppor! Sjukaste var att jag om det var kvällen innan (samma dygn tror jag) satt här på forumet och skrev om att man inte ska skriva vad som helst för att det kan trigga folk (gällande ett trådnamn) och folk tyckte jag var larvig.
Allt jag kände äckel inför, typ andras sexuella beteenden (man brukar tycka att ens egen sexualitet är renare eller har mer fina orsaker som känslor). Jag tycker att wtf, det är en skitsak när det kommer till en människas värde. Jag dömer inte människor på samma vis längre när de varit med människor jag upplever som äckliga osv. Till och med försökte själv med någon helt i botten förra året för att inte ha en tredje begravning inom kort tidsperiod.
Man vet fan inte varför vissa begår självmord men det med uppmärksamhet. Mycket bullshit om uppmärksamhet. Tänk om män hintar om det genom sexuellt självskadebeteende som de kan skryta om utan att man fattar att det är allvarligt och mer än att bara ta vem som helst?
Jag är så trött på folks prat om uppmärksamhetsökande hos andra. Men triggers, pratar man om sådant är man ignorant eller överdramatisk.