2018-08-18, 15:55
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
När jag var ung på 1980-talet grillades det definitivt inga bilar - i alla fall inte 140 stycken på mängder med platser i Västsverige (där jag bor) och i övriga delar av landet. Dessutom på en given signal, koordinerat. Så svaret på din fråga blir ett nej! Detta är en ny och "vacker" tradition som importerats till Sverige av våra vansinniga politiker som utan minsta kontroll släppt in allt möjligt skräp i landet.

Du pratar strunt. Inlägget jag svarade på angav att Sd skulle öka pga bilbränderna förra veckan. Men bilar har brunnit även innan sommaren 2018, så varför skulle Sd öka nu pga det? Sd:s tak är nått, Sverige har inte fler idioter (ursäkta språkbruket), så de som eventuellt skulle gå till ett rasistparti pga bilbränder har redan gjort det.
2018-08-18, 15:59
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det har du hittat på. Det finns inga odds på att C ska bli största part på 5 gånger pengarna Det ligger runt 500 gånger pengar om något.

Du har säkert för vana att ljuga eller överdriva när du argumenterar, och tror därför detsamma om andra. Jag håller mig till fakta i debatten. Det blir bäst så. Läs och gråt, Unibets odds 13/8: 5,01 på att C blir största parti i riksdagsvalet 2018.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/spelbolagens-sd-kan-bli-storsta-parti/
2018-08-18, 16:00
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Du pratar strunt. Inlägget jag svarade på angav att Sd skulle öka pga bilbränderna förra veckan. Men bilar har brunnit även innan sommaren 2018, så varför skulle Sd öka nu pga det? Sd:s tak är nått, Sverige har inte fler idioter (ursäkta språkbruket), så de som eventuellt skulle gå till ett rasistparti pga bilbränder har redan gjort det.
När brann det senast bilar (pluralis) utan att det fanns kopplingar till I&I?
2018-08-18, 16:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Sd:s tak är nått
Tack för det profetiska inlägget. Du är inte den första som uttryckt dessa magiska ord, säkert inte den sista heller. Jag tror det var Stieg Larsson som började, men då var taket 1%.
2018-08-18, 16:07
Medlem
Kekistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tack för det profetiska inlägget. Du är inte den första som uttryckt dessa magiska ord, säkert inte den sista heller. Jag tror det var Stieg Larsson som började, men då var taket 1%.

Problemet med dessa profetior om tak hit och dit är att de baseras på absolut ingenting. Om det är något vi vet så är det att väljare reagerar på problem som de ser i sin omgivning.

Takteorin bygger på å sin sida på någon slags idealistisk idé om att det finns goda poltiskt korrekta människor och onda rasistiska människor. Misstänkt likt det som vänsterblivna personer brukar anklaga SD för att tro genom att citera den passus i partiprogrammet som talar om en medfödd essens.
2018-08-18, 16:11
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Mycket bra sammanfattning om Trådens funktion!

Och det kommer säkerligen att gå mycket bra för SD inför valet

Mitt inlägg nr 1000

Skål

Grattis till nr 1000, din piprökande skribent
2018-08-18, 16:13
Medlem
Citat:
Du har säkert för vana att ljuga eller överdriva när du argumenterar, och tror därför detsamma om andra. Jag håller mig till fakta i debatten. Det blir bäst så. Läs och gråt, Unibets odds 13/8: 5,01 på att C blir största parti i riksdagsvalet 2018.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/spelbolagens-sd-kan-bli-storsta-parti/
Lollade och rollade på golvet för Rosas källkritik.
https://se.unibet.com/betting#filter/politics/1002668017

Rosa litar mer på MSM/PK fakta om unibet än unibets egna fakta?
Odds för "Parti/koalition som får högst procent av rösterna för C = 501,0"
Alternativ fakta kanske?

Trolla på rosa...

EDIT:
Du har säkert för vana att ljuga eller överdriva när du argumenterar, och tror därför detsamma om andra. Jag håller mig till fakta i debatten. Det blir bäst så. Läs och gråt...
Senast redigerad av persona.von.grata 2018-08-18 kl. 16:18.
2018-08-18, 16:24
Medlem
Citat:

Är du efterbliven? Det är helt uppenbart för en normalbegåvad att det är en felskrivning. Detta säger en hel del om dig som person när du inte ens fattar att det omöjligt kan vara 5 i odds. Rätt odds är 501 gånger pengarna om Centern blir största parti.

https://se.unibet.com/betting#event/1002668017
2018-08-18, 16:31
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:

Men håll med om att bilbränderna har ökat rätt ordentligt sedan 1980? Långt innan massinvandringens dagar.

Vad du säger är att SD i praktiken aldrig mer kommer att öka? SD har nått ett "tak". Alla potentiella SD väljare (idioter enligt dig) har tagit slut nu? Du låter förvillande lik Sifos chef för opinionsundersökningar, Toivo Sjörén, då han inför valet 2014 sa att SD:s tak nu är nått: "Max 8%, vi kan inte se en större potential för partiet"

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=5877880

Stannar du i tråden till eftervalsanalysen?
2018-08-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Skriver de ut hur de viktar? Rådata? Skriver de ut hur många som inte svarade, hur många som inte ville delta?

Nä det är mycket som saknas och statistiskt sett är det osannolikt att få nästan samma tiondel upp till tre mätningar i rad.

Hur de får fram siffrorna är en affärshemlighet så om de medelvärdesbildar skulle de knappast säga det, dock ser ju graferna mycket bättre ut över tid.

Mätföretagen skriver normalt ut vilka variabler de viktar på, ja. De skriver också när undersökningen gjordes och hur många som deltagit. Visst finns det saker med undersökningarna som inte beskrivs, men om det vore så att ett glidande medelvärde över olika undersökningar användes skulle den information som faktiskt skrivs ut inte stämma, dvs företagen skulle medvetet ljuga. Den enda gång jag kan minnas att något mätföretag använde sig av glidande medelvärden över olika mätningar var United Minds inför valet 2010. Detta skrevs klart och tydligt ut.

Du inser förresten kanske inte vad den mest sannolika 3-månadersmätserien skulle vara om den verkliga opinionen vore oförändrad under perioden va?
2018-08-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Mätföretagen skriver normalt ut vilka variabler de viktar på, ja.
Detta har jag aldrig, aldrig sett! Vill du vara vänlig och peka på trovärdig källa.
2018-08-18, 17:05
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Foliehatten i mig misstänker att KD:s påstådda uppgång i OU:s sista tiden är en MSM/PK strategi att få rörliga högerväljare (en hel del M/SD väljare) att rösta/stödrösta på just KD.
Jag åsidosätter EBT:s nyvunna mediala framgångar i hypotesen.

Ja jag tror både MP och KD är luft. Men det kan ju få motsatt effekt i att folk tror att de klarar sig och struntar i att rösta på dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Har du någon källa på det? Vore roligt att läsa Sifos radioinslag 2014 med ett tak på 8 % är ju stor humor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in