2018-08-18, 15:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meriksson85
Jag vet inte hur man bifogar en bild. Men Madeleine Persson ( @perssonskan på twitter för den som villa söka ) svarar @per_warvlin på twitter : Var han redo? Vad handlade intervjun om?

Tack för svar!

Även svaren på dessa frågor skulle vara intressant att få ta del av.
Citera
2018-08-18, 16:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Haha - bara den lilla grej att ingen annan än pilot (KM enl mig) har sagt att han var "redlöst" berusad och inte kommer ihåg - vem annan har sagt att han var ""redlöst" berusad och hade en minneslucka just lägligt när ett mord utförts en juninatt 1992.

Det är DU som har hittat på att "pilot" var just "redlöst" berusad, han har aldrig sagt detta själv. Han var precis som många andra den här kvällen, överförfriskad/ full/berusad och minns därför inte exakt allt som hände under natten. Att befinna sig i det här tillståndet var "pilot" knappast ensam om denna natt. BW oxh SP var fulla/berusade, danskarna och PK lika så, PU var väl plakat, likaså många, många andra av HA och UAs gemensamma vänner som var ute på Stadt denna kväll eller som bara hängde på torget, satt i parker, festade nere vid Ekuddens camping m.m. Men Ugglan tycks ju tro att KM var unik som var berusad denna kväll. Nej han hade otur som saknade alibi men om han hade varit skyldig så hade han garanterat fixat fram ett falskt alibi, precis som dom rätta GM har gjort. Det faktum att mmpg inte har skaffat sig ett falskt alibi av ren desperation talar faktiskt för att han inte är inblandad, det är iaf min tolkning. Om "pilot" är GM hade han gjort alllt för att dölja det och då krävs det ett falskt alibi för att han ska kunna sitta säkert/ komma undan, men killen verkar inte bry sig.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-18 kl. 17:00.
Citera
2018-08-18, 16:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krukfot
Finns det någon som säger att han inte var "redlöst" berusad?

Bra fråga, ingen vet.
Undantaget är Ugglan då hen har bestämt sig för att mmpg inte var full/berusad, att KM är GM, att vittnet "Hanna" (ev.) inte talar sanning och att "brovittnets" tips omöjligen kan vara ett falskt, anonymt inringt tips - Den indoktrinerande trosinriktningen kallas numera för den "nya linjen", leds av Ugglan och bygger i första hand på de 3 ovanstående förnekelserna. Om du vill vara med och ansluta dig till den "nya linjen" får du varken ifrågasätta eller framföra någon kritik mot mmpgs inblandning eller "brovittnets" inringda tips. Lycka till!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-18 kl. 16:53.
Citera
2018-08-18, 16:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
*
Någon som vet om P*r Nie**en jobbade på Electrolux i juni 1992?

P*r Nie**en är väl avskriven?
Citera
2018-08-18, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack för svar!

Även svaren på dessa frågor skulle vara intressant att få ta del av.

Det kom aldrig något svar. Han gjorde dock sin twitter låst efter det här

Mvh
Citera
2018-08-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Bra fråga, ingen vet.
Undantaget är Ugglan då hen har bestämt sig för att mmpg inte var full/berusad, att KM är GM, att vittnet "Hanna" (ev.) inte talar sanning och att "brovittnets" tips omöjligen kan vara ett falskt, anonymt inringt tips - Den indoktrinerande trosinriktningen kallas numera för den "nya linjen", leds av Ugglan och bygger i första hand på de 3 ovanstående förnekelserna. Om du vill vara med och ansluta dig till den "nya linjen" får du varken ifrågasätta eller framföra någon kritik mot mmpgs inblandning eller "brovittnets" inringda tips. Lycka till!

Om man har minnesluckor så är man förmodligen ordentligt berusad.... Av egen erfarenhet av dom gångerna jag var ute i mariestad så var säkert 3/4 riktigt på lyset vart man än gick. Mer regel än undantag. De flesta förfestade riktigt hårt så det skulle bli en hyfsad billig kväll...Hade jag minnesluckor så var det inte kl 2-3..... Då började man nyktra till, sen är ju alla olika
Citera
2018-08-18, 20:16
Medlem
FedupFlorences avatar
Minneslucka eller inte. Jag ser inte att det draget till sin spets har eller har haft betydelse. Mmpg har aldrig velat prata, att han hävdat minneslucka den kritiska tiden går inte att förkasta utan vittnen som berättar om en max måttlig berusning där det beskrivs att han gjort saker som kräver resonemang och motorik i närliggande tid.

Var det avgörande att han inte kunde förhöras ”mer intensivt” 1998? Ja, jag tror det. Uteblivna intensiva förhör hjälpte honom rättsligt. Minnesluckan har mest hjälpt honom officiellt. Mmpg blev informerad om, eller tog reda på att hans bästa chans då var att avstå advokat. Det var en chansning som lyckades. Hade han haft en total trovärdighet eller en total och trovärdig minneslucka, hade det inte behövts, som jag kan se det.
Citera
2018-08-18, 20:36
Medlem
Citat:
Det är DU som har hittat på att "pilot" var just "redlöst" berusad, han har aldrig sagt detta själv. Han var precis som många andra den här kvällen, överförfriskad/ full/berusad och minns därför inte exakt allt som hände under natten. Att befinna sig i det här tillståndet var "pilot" knappast ensam om denna natt. BW oxh SP var fulla/berusade, danskarna och PK lika så, PU var väl plakat, likaså många, många andra av HA och UAs gemensamma vänner som var ute på Stadt denna kväll eller som bara hängde på torget, satt i parker, festade nere vid Ekuddens camping m.m. Men Ugglan tycks ju tro att KM var unik som var berusad denna kväll. Nej han hade otur som saknade alibi men om han hade varit skyldig så hade han garanterat fixat fram ett falskt alibi, precis som dom rätta GM har gjort. Det faktum att mmpg inte har skaffat sig ett falskt alibi av ren desperation talar faktiskt för att han inte är inblandad, det är iaf min tolkning. Om "pilot" är GM hade han gjort alllt för att dölja det och då krävs det ett falskt alibi för att han ska kunna sitta säkert/ komma undan, men killen verkar inte bry sig.

Du bara bubblar på i samna tempo - ingen finess alls - ska säga att din påstående inte är värda ett smack för närvarande - du hafe fått tillbaka lite förtroende från mig sedan förra gången du var inne - nu är det totalt bort.
Citera
2018-08-18, 20:49
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
...
Hur går dina tankar kring hur och varför skorna hamnade i sina positioner?

Jag har aldrig haft någon direkt föreställning om det. Det jag kan säga är att jag tror att de hamnade där innan hon hamnade i bilen som fraktade bort henne. Hade man lastat in henne i en bil med en eller två skor fanns ingen anledning att gå tillbaka och kasta skor på varsin sida av hennes gångväg. Skulle det vara för att visa att hon gick den vägen hem när hon inte gjorde det? Ptja… men hon var ändå på lekplatsen? Även om GM inte visste att hon lämnat spår på lekplatsen så ser jag ingen vinst i ”utplacerade” skor i efterhand.

Vad skulle vinsten vara med att få det att se ut som att hon gått från torget när hon sedan (ofrivilligt, död eller levande) fick skjuts från lekplatsen? Utplacerade ringar, cerat och halstablett? Det tror jag inte på, och det är på grund av halstabletten. Jag tror att hennes saker föll ut.
Citera
2018-08-18, 21:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Minneslucka eller inte. Jag ser inte att det draget till sin spets har eller har haft betydelse. Mmpg har aldrig velat prata, att han hävdat minneslucka den kritiska tiden går inte att förkasta utan vittnen som berättar om en max måttlig berusning där det beskrivs att han gjort saker som kräver resonemang och motorik i närliggande tid.

Var det avgörande att han inte kunde förhöras ”mer intensivt” 1998? Ja, jag tror det. Uteblivna intensiva förhör hjälpte honom rättsligt. Minnesluckan har mest hjälpt honom officiellt. Mmpg blev informerad om, eller tog reda på att hans bästa chans då var att avstå advokat. Det var en chansning som lyckades. Hade han haft en total trovärdighet eller en total och trovärdig minneslucka, hade det inte behövts, som jag kan se det.

Ok Fedup så du är också med på Ugglans "nya linje" där "brovittnets" tips är 100% tillförlitligt och "pilot"/KM är GM eller åtminstone var på plats i kohagen mellan kl. 02:15-02:30?
Citera
2018-08-18, 21:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Du bara bubblar på i samna tempo - ingen finess alls - ska säga att din påstående inte är värda ett smack för närvarande - du hafe fått tillbaka lite förtroende från mig sedan förra gången du var inne - nu är det totalt bort.

Du ingår i "teamet" så vad du har att säga är för mig fullkomligt egalt.
Citera
2018-08-18, 21:26
Medlem
Citat:
Du ingår i "teamet" så vad du har att säga är för mig fullkomligt egalt.

Jag kör singel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in