Citat:
Ursprungligen postat av
TheLucky
SD kan inte lösa något om de så fick 70 procent. Som du noterat är problemen här för att stanna. Däremot kan SD tillsammans med ett annat parti börja bygga ett nytt samhällssystem där sjuka och handikappade i lugn och ro får den hjälp och stöd de är i behov av och att de som arbetar ska ha något att se fram emot. Medborgare som har jobb och sköter sig ska inte konkurrera om bostäder med nyanlända. Man ska inte kunna lyfta bidrag om man är frisk och ung eller ta hit anhöriga som sedan lever på bidrag.
Att SD planar ut beror på att vi har en massa skitinstitut som ligger långt ifrån det verkliga resultatet. Etablissemanget är förstås glada och man har trott på globalism och fri rörlighet och man har anammat den postmoderna relativismen. Det konservativa har ansetts förlegat. Nåväl, men den som gifter sig med samtidens tidsanda blir snabbt änkling. Det är detta som nu sker med socialdemokraterna som ingått äktenskap med vänstern och miljöpartiet. Detta är så långt ifrån socialdemokratiska väljare man kan komma. Stefan Löfven är den socialdemokrat som gjort att före detta socialdemokrater aldrig kommer att återvända. Samma sak gäller för LO:s Thorvald Pettersson.
Du vet att jag har samma åsikt som du. Men att komma tillrätta med allt innebär, att de ska få råda med rätt partner i minst tre perioder.
Under denna långa tid har så många av våra främmande element blivit överhettade och tagit makt. De har dessutom ökat stort i antal. 300 000 kommande tre år. Kan de sätta stopp för det? Det verkar som om vi bara har att finna oss i hur det blir. " Den som lever får se. "
Det känns tungt nu. Hade opinionssiffrorna varit i stigande hade det kännts annorlunda. Jag tror de planar ut för att folk börjar tro på S igen. Sen har tydligen Sjöstedt en förmåga att få folk att tro på honom. De ser inte ulven i fårakläderna. Och är de så dumma att de litar på denne odemokratiske uppviglare, så är det kört.
Jag är rädd att valvakan inte blir en rysare, utan en mardröm.