Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Det är rätt intressant att läsa tråden. De flesta här har ju omhuldat Sentio och kallat alla andra opinionsinstitut förutom YouGov för skojarinstitut. Nu sjönk SD med nästan 4 procent då försvann en del från tråden och andra börjar svamla om annat. 8711 är ett praktexempel på detta. Plötsligt så duger Sifos siffror dvs det institut han har klankat ned på tidigare.Så det kan bli.
Det är du som är för dum för att förstå inlägg och texter. Jag har aldrig skrivit att Sifo nu duger eller att man är ett institut man ska se positivt på. Tvärtom är man allra sämst och har lägst siffror för SD av alla institut och kommer därmed ha den överlägset största underskattningen mot valresultatet på valnatten.
Vad jag skrev var att Sifo nu hunnit göra en mätning till efter sin dipp neråt och direkt fick höja upp Sverigedemokraternas siffror lika mycket igen och mer därtill. Och att jag tror det kommer gälla i princip alla institut efter den senaste tidens stora uppmärksamhet för SD och Jimmie Åkesson, bilbränder, stenkastning och upplopp. Dessutom flera skjutningar till utöver all annan jävlighet pch vidrig kriminalitet massinvandringen orsakar.
Novus linje är bäst hittills, man gjorde inga hopp varken neråt eller uppåt utan höll en jämn linje gällande Sverigedemokraternas siffror. Övriga institut lär som Sifo få höja SD lika mycket igen redan kommande dagarna och veckorna.