Citat:
Ursprungligen postat av
barfotalasse
Då har ju de flesta härinne redan svarat på frågan och förstått fast ni bara är envisa.
1. Ni vill ha en återvandring.
2. Ni förstår samtidigt att det krävs majoritet för att genomföra detta.
3. Ni inser att det är SD och Afs måste bilda regering med om det ska bli av.
4. För att få majoritet måste man ta röster från sjuklövern.
5. De sista från sjuklövern som krävs kommer gå över till SD först och aldrig direkt till Afs.
6. Det kräver att öppna dörrarna genom att SD blir störst och släpps in i de flesta folkhem.
7. SD steömmar till Afs.
8. S+Afs i regering 2022.
9. Återvandringen kan börja.
Jag förstår att ni är unga och ivriga, men vi måste vara strategiska. Hela landets framtid står på spel.
Var smarta SD 2018. Afs 2022.
Det är ren lögn att ingen går över från sjuklövern till AfS. I alla undersökningar som jag har sett på Twitter har bara omkring 30-50% av de som ska rösta på AfS kommit från SD, resten har kommit från sjuklövern och småpartier eller varit förstagångsväljare.
Gammelmoderater som inte gillar att Moderaterna har blivit extremvänster går inte över till SD, som är ännu mer extremvänster än Nya moderaterna. AfS:s ekonomiska politik påminner mycket om de gamla Moderaterna.
Gråsossar gillar inte att SD har blivit veka gällande EU och Nato. Och varken gammelmoderater eller gråsossar gillar att SD har börjat anamma kulturmarxism. De är heller inte rädda för att AfS skulle vara för "rasistiska". Många gammelmoderater och gråsossar VILL se ett totalt flyktingstopp, ett totalt biståndsstopp och påtvingad återvandring. Anledningen till att de inte har gått över till SD förut är inte för att SD är för "rasistiska" eller för "extrema", anledningen är för att dessa väljare är en trögrörlig väljargrupp. När de väl rör på sig väljer de det parti som representerar deras vilja bäst, och det är AfS.
Jag har själv övertygat en gråsosse om att AfS är det enda alternativet.