Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-18, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Falsk korrelation. Då fanns det bara ett alternativ.
Tror du menar jämförelse.
Likaså existerar det bara ett alternativ 2018 också ifall du vill stoppa det pågående folkutbytet.
Citera
2018-08-18, 01:54
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
SD störst har effekt en vecka. Sedan då? SD har inte precis utmärkt sig för att gå till attack mot etablissemanget och Sjuklövern. SD har nu dessutom renast ut så man har en Sjuklöverkompatibel kandidatlista. Det enda som händer om SD blir störst är att fler kan nöta stolar för SD på bekostnad av Sjuklövern. Inget annat.

För att om det största partiet hålls utanför kommer de växa ännu mer. Samtidigt som Afs kommer underifrån. Förstå effekten inför vallet 2022 när Sverige dessutom brinner.
Citera
2018-08-18, 01:57
Medlem
Citat:
För att om det största partiet hålls utanför kommer de växa ännu mer. Samtidigt som Afs kommer underifrån. Förstå effekten inför vallet 2022 när Sverige dessutom brinner.
SD kommer växa mellan 2018-2022 precis lika mycket ifall dem är näst störst eller största parti, det har ingen relevans.

Tvärtom så hade SD växt betydligt mer ifall AfS kom in då SD inte hade varit "de värsta" längre, och overton fönstret skulle flyttas längre åt det nationalistiska hållet vilket gör att SD kan attrahera fler "Svensson" väljare som tidigare ansåg SD vara för radikalt. Finns inget att förlora med att rösta på AfS.
Citera
2018-08-18, 02:00
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Tror du menar jämförelse.
Likaså existerar det bara ett alternativ 2018 också ifall du vill stoppa det pågående folkutbytet.

Nej, korrelation som i riktningen av ett samband mellan olika variabler.

Ett alternativ (Afs) kommer aldrig räcka allena. Jag vet att du inser det.
Citera
2018-08-18, 02:00
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Jo, men AfS har en bättre politik. Helt ointressant om SD blir stört eller inte. SD tar dessutom avstånd från extremisterna i AfS. Svårt läge för EXPO-Karlsson. Sjuklövern vill inte ta i SD med tång samtidigt som SD nu blivit lite för fina för att ha med haveristerna i AfS att göra. Det bästa vore nu om så många som möjligt röstade AfS, från SD och Sjuklövern.
Citera
2018-08-18, 02:04
Medlem
Citat:
Folkpartiet fanns. Röstade jag på folkpartiet? Nej jag röstade på SD. Vad röstade du själv på 2010?

Edit: Såg nu att ni pratade 2006. Folkpartiet med sina språktester fanns då också dock.

SD finns 2018. Röstar jag på SD? Naturligtvis inte, jag röstar på det enda partiet som jag kan ställa mig bakom. Ett parti som inte förnekar att min folkgrupp existerar. Ett parti som vågar prata aktiv återvandring. Ett parti som vågar kritisera hela etablissemanget. Hade jag röstat folkpartiet 2010 hade jag troligen röstat SD idag.
Citera
2018-08-18, 02:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Nationaldemokraterna fanns 2006.
Citera
2018-08-18, 02:57
Medlem
Citat:
Då har ju de flesta härinne redan svarat på frågan och förstått fast ni bara är envisa.

1. Ni vill ha en återvandring.

2. Ni förstår samtidigt att det krävs majoritet för att genomföra detta.

3. Ni inser att det är SD och Afs måste bilda regering med om det ska bli av.

4. För att få majoritet måste man ta röster från sjuklövern.

5. De sista från sjuklövern som krävs kommer gå över till SD först och aldrig direkt till Afs.

6. Det kräver att öppna dörrarna genom att SD blir störst och släpps in i de flesta folkhem.

7. SD steömmar till Afs.

8. S+Afs i regering 2022.

9. Återvandringen kan börja.

Jag förstår att ni är unga och ivriga, men vi måste vara strategiska. Hela landets framtid står på spel.

Var smarta SD 2018. Afs 2022.

Nej. Det behövs nya politiker. Ut med den gamla skiten och in med folk som faktiskt har passion och brinner för Sverige. Som har lite jävlar anamma och utmanar alla falska, korrupta, lögnaktiga politiker som finns i riksdagen. Som har energi och viljan att förändra saker. Inte trötta Jimmie och rövslickande SD-politiker, de behöver vi inte fler av. Förändringen måste ske nu. Inte om 4 år. Allra helst skulle den ju skett för typ tjugo år sedan, men vi får passa på nu när AfS har momentum. Finns inte en sekund att förlora.
Citera
2018-08-18, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Pump
AfS:are, hur många har ni lyckats värva? Själv har jag fått över 3 st klara, 4-5 st hoppas jag tar steget. Jävligt viktigt att vi för diskussionen så ofta som möjligt med vänner och bekanta

5st, målet är tvåsiffrigt!
Citera
2018-08-18, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Jag har för första gången vaknat ur min politiska koma. Under många år har jag varit en politisk ateist och inte deltagit i föregående val då jag tycker att alla riksdagspartier för dålig och lam politik. Jag har slutat kollat på Nyheterna på SVT för säkert 10 år sedan då deras PK-inslag är sjukt frustrerande så att man får upp blodtrycket varje gång man lyssnar på deras zombie-mentalitet.

Men nu jävlar har Afs ändrat på det!

Afs för en sjukt bra politik och är den perfekta medicinen mot allt det kaos som etablissemanget från Stockholm tvingat på oss allihopa. Äntligen har vi ett parti som vågar erkänna och se att invandringspolitiken är ett globalistiskt projekt som handlar om att förstöra svenskheten och det svenska samhället. Samma globalister som vill ta in flyktingar är dom som bombar sönder deras länder.

Afs är emot EU byrkåkratin och lobbyisterna och sätter istället det svenska folkets vitala intressen i fokus. Speciellt när de sade att Sverige köpt in PATRIOT luftvärnssystemet som är ett rån mot svenska skattebetalare, eftersom det är ett totalt värdelöst system som inte kommer skjuta ner någonting ifall det blir krig.

Sverige måste ut ur EU, vilket Afs är väl medvetna om. Det fungerar inte att EU ska bestämma över Sverige, vi måste ta tillbaka makten och bestämma över vårt egna land. Politikerna har lyckats lura oss att sälja vår egna suveränitet mot att vara en del av EU. Jag har inget emot att ha ett EU samarbete men det får inte innebära att man låter byråkrater styra över oss.

Jag hoppas verkligen vi får in Afs i riksdagen och att SD blir största parti. Det borde vara uppenbart för alla att invandringen har orsakat enormt dåliga konsekvenser för det svenska samhället: våld, kriminalitet, otrygget, våldtäkter, ekonomiska problem etc. Och sist men inte minst får vi inte nämna hur farligt det är med islamiseringen som kan polarisera samhället och även leda till ytterligare islamism och terrorism i framtiden.

Sverige är på god väg mot att bli ett dysfunktionellt U-land med massa muslimer som inte kommer vilja integrera sig i samhället. Hoppas Afs och SD kan rädda oss innan det blir försent. Även om de inte klarar av att styra landet så måste folket protestera på gatorna till slut och tvinga fram ett stopp för invandring och islamisering.

Man borde organisera massprotester mot fortsatt invandring efter valet. Folket måste reagera i tid innan det blir försent.

Sverige är en demokratur, mycket värre än när Vilhelm Moberg myntade uttrycket. AfS har flera lösningar på demokratiproblemet.
------------------------------------------------------------------

Utdrag ur längre artikel
https://kvartal.se/artiklar/partistodet-isolerar-den-politiska-klassen/

Citat:
Den svenska demokratin är i hög grad en partidemokrati. Vi har mycket få inslag av direktdemokrati och har längst mellan valen av alla demokratier. Det är partiernas uppgift att företräda väljarna och fatta beslut å deras vägnar. Partierna har också nomineringsmonopol.

De politiska partierna är en spillra av vad de varit. De har mist över en miljon medlemmar sedan 1980-talet. För 20 år sedan var en femtedel av väljarna medlemmar i politiska partier, idag endast 2,5 procent.

När frågan om pensioner till riksdagsledamöter första gången togs upp 1947 avvisades det. Riksdagsmannen Elon Andersson (FP) menade att det var osunt för demokratin om ledamotskapet skulle ses som ett yrke och att pension inte borde utgå ”för en sådan episod i en medborgares liv”. Numera är kommunalråd och riksdagsledamöter heltidsavlönade.

Medlemsavgifterna står för runt fem procent av intäkterna, vilket visar att medlemmarna inte är nödvändiga för partiernas ekonomiska överlevnad. Partihögkvarteren ser till att få in pengar [från distrikten och lokalförbunden] genom interndebitering. Partiledningarna har med andra ord använt partistödet till att bli oberoende av sina medlemmar och att skapa ett toppstyre [genom att avlöna sina politiker.]
Citera
2018-08-18, 06:21
Medlem
Jag skäms för att rösta på SD så om AfS inte fanns skulle jag inte rösta alls. AfS valsedel stoppar jag gärna i valkuvertet inför familj, vänner och kollegor.
Citera
2018-08-18, 07:39
Medlem
Scrofas avatar
Citat:
Du överskattar gravt symbolvärdet i att vara störst. Vad spelar det för roll om man får 23 eller 25 % om man ändå inte gör någonting? För vad har SD gjort under den här mandatperioden? Vad kommer de göra under nästa som de inte kan med ett, säg, 2 %enheter lägre valresultat? De är som en trött, strykrädd leonberger i ett hörn hos en smädlig husse. AfS med Kasselstrand i fronten skulle ställa till med mer debatt och omak under de första fyra veckorna än vad SD skulle orka med (ja, orka) under fyra år.

De. Gör. Ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in