2018-08-17, 20:57
Medlem
Hogdals avatar
Alltså detta:

https://youtu.be/cwbfdw7GnpE?t=3h24m43s

Hade glömt detta, att SD alltså inte kunde boka en lokal för att ha sin valvaka och fick strömmen avstängd av ägaren till lokalen och fick sitta med stearinljus. Rena vilda västern
2018-08-17, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Så om Jimmie hade fått en fråga under valrörelsen hur han ställer sig till Sveriges medlemskap i EU, vad skulle han ha svarat då?
Nej, han var ärlig och svarade rätt. Men åsikten är sådan att större delen av alla nya väljare inte håller med. Dessa kommer nu inte att gå med. Jag vill själv vara med i EU, men tycker att invandringshysterin är alldeles överväldigande. Men det förstår inte alla. Hade SD inte haft den åsikten, hade man nått 30%.
2018-08-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Som sagt. Jag pratar inte spelbolag som slentrianmässigt lade ut odds för 2-3 år sedan och korrigerat oddsen efter insatserna. Betfair är spelare vs spelare där man kan spela på båda sidor (störst, inte störst), 100% återbetalning (utöver de 5% som Betfair tar i kommission) och man kan spela tyngre insatser.
Ööhhh, ja... Som jag sade, så anpassar man oddsen efter insatserna. De äldre insatserna, de slentrianmässiga, som du nämner, kanske baserades på OU.
2018-08-17, 21:07
Medlem
Pressbyragubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Alltså detta:

https://youtu.be/cwbfdw7GnpE?t=3h24m43s

Hade glömt detta, att SD alltså inte kunde boka en lokal för att ha sin valvaka och fick strömmen avstängd av ägaren till lokalen och fick sitta med stearinljus. Rena vilda västern
Helt absurt. Själv har jag dubier kring hur uppriktigt rösträkningen kommer att skötas. Att OU brukar fejkas vet alla, men om man mixtrar med röstsedlarna är det allvarligt.
2018-08-17, 21:19
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nej, han var ärlig och svarade rätt. Men åsikten är sådan att större delen av alla nya väljare inte håller med. Dessa kommer nu inte att gå med. Jag vill själv vara med i EU, men tycker att invandringshysterin är alldeles överväldigande. Men det förstår inte alla. Hade SD inte haft den åsikten, hade man nått 30%.

Fast i längden så kommer inte SD kunna genomföra sin politik om man fortfarande är med i EU. Ungern och Italien kommer väl knappast i långa loppet kunna stå emot EU:s krav. Man får ju tänmka långsiktigt på en tid efter detta valet också. Jag tror det finns extremt mycket att vinna på att hålla en linje och inte kovända.

Det är svårt att se att ett parti som värnar om sin eget folk skulle kunna vara positiva till EU.
2018-08-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressbyragubben
Vad menar du är skillnaden mellan att fuska med rösträkningen och att fuska med röstsedlarna?
Jag tror inte att man fuskar i räknandet av inlämnade röster, men jag vet att SD-valsedlar inte finns överallt. De göms eller plockas bort. Och de flesta SD-väljare kommer inte att klaga, så de förlorar flera procent på detta.
2018-08-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Med andra ord korrigeras oddsen efter insatserna?

Hos traditionella spelbolag ja. Men finns Betfair att snegla på så ändras inte oddsen efter insatser. Ex. Nån vill spela 100k till 1,95 på Chelsea. Betfair erbjuder 2ggr. Då tas gladeligen insatsen emot. Skulle däremot Betfair ligga lägre än 1,95 så tas insatsen inte emot (såvida spelaren inte är en fisk, som spelbolagen värnar om).

Ju närmare valet vi kommer så kommer Betfair mer o mer agera facit åt de traditionella spelbolagen. Det kommer inte finnas 2ggr på SD hos t.ex. Unibet om det går sälja det spelet till 1,9 hos Betfair.
2018-08-17, 21:26
Medlem
Citat:
Fast i längden så kommer inte SD kunna genomföra sin politik om man fortfarande är med i EU. Ungern och Italien kommer väl knappast i långa loppet kunna stå emot EU:s krav. Man får ju tänmka långsiktigt på en tid efter detta valet också. Jag tror det finns extremt mycket att vinna på att hålla en linje och inte kovända.

Det är svårt att se att ett parti som värnar om sin eget folk skulle kunna vara positiva till EU.
Möjligt, men ett sådant parti kommer inte att växa. Inte en chans. Folket är idioter och tänker inte långsiktigt. FB utgör en sådan minoritet av SD, att de nästan kan ignoreras. Inom FB vet alla vad AFS är, utanför FB vet ett fåtal % vad det är. Inom FB finns många teorier att globalisterna vill krossa oss med maximal invandring, utanför FB har 0% (avrundat) samma teori.
2018-08-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Hos traditionella spelbolag ja. Men finns Betfair att snegla på så ändras inte oddsen efter insatser. Ex. Nån vill spela 100k till 1,95 på Chelsea. Betfair erbjuder 2ggr. Då tas gladeligen insatsen emot. Skulle däremot Betfair ligga lägre än 1,95 så tas insatsen inte emot (såvida spelaren inte är en fisk, som spelbolagen värnar om).

Ju närmare valet vi kommer så kommer Betfair mer o mer agera facit åt de traditionella spelbolagen. Det kommer inte finnas 2ggr på SD hos t.ex. Unibet om det går sälja det spelet till 1,9 hos Betfair.
Tror du att även nästa spelare får samma odds på Chelsea? Kanske på 100000, men om tio spelare i rad satsar likadant,tror du att oddset bibehålls?
2018-08-17, 21:29
Medlem
Citat:
Så om Jimmie hade fått en fråga under valrörelsen hur han ställer sig till Sveriges medlemskap i EU, vad skulle han ha svarat då?
Svaret ges bland annat i intervjun här:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=7020687
Jimmie Åkesson vill inte lämna EU. Därför bör Jimmie Åkesson lämna SD.
2018-08-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Ööhhh, ja... Som jag sade, så anpassar man oddsen efter insatserna. De äldre insatserna, de slentrianmässiga, som du nämner, kanske baserades på OU.

Som sagt...de traditionella ja...inte Betfair.

När Unibet lade ut oddsen för 3 år sedan fanns inget facit att gå efter. Så man var tvungen att sänka oddsen efter insatserna. Nu kan man ta emot insatser på S till 2ggr eftersom Betfair har 2,3.
2018-08-17, 21:34
Medlem
frdks avatar
Citat:

Fast med majoritet natinalistiska partier representerade så ändras EU till att skydda nationalstaterna.. det är det fina med det, ta bort vänsterdominansen så drar det inrätt riktning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in