2018-08-17, 17:49
Medlem
landofmoronss avatar
Fyfan inte ens jag orkar vara positiv inför nästa omgång. Hoppas Söder frälser oss nu...
2018-08-17, 18:36
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
Några hemvändare som ens färgat i Allsvenskan efter utlandsäventyren? Rosenberg och Hysén till en början tycker jag men finns de fler?
Rasmus Elm har som sagt varit mycket skadad men har haft stor betydelse för Kalmar.

Dock överskuggas Rasmus numera av sin bror Viktor som är lagkapten och omskolad till mittback.
Viktor är mycket stark defensivt men även ett målfarligt vapen på offensiva fasta. Series bästa huvudspelare? Hans målproduktion som mittback gör att han numera är Kalmars näst meste målskytt i allsvenskan genom tiderna.
2018-08-17, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Viktor är mycket stark defensivt men även ett målfarligt vapen på offensiva fasta. Series bästa huvudspelare?
Jag må våra partisk men vill allt tillägna vår danska dynamitPaulsen den titeln. Skulle dock placera V Elm på klar andraplats.
2018-08-17, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
Några hemvändare som ens färgat i Allsvenskan efter utlandsäventyren? Rosenberg och Hysén till en början tycker jag men finns de fler?

Beror väl lite på hur man definierar färga:

Men jag tycker att Rasmus Lindgren i Häcken bidragit mycket till Häckens stabilare försvar- kan dock förstå att de som inte följer Häcken närmare reflekterar över försvarsspelare men tycker nog han levererat.
2018-08-17, 20:18
Medlem
Sirius-Dalkurd är det allsvenskans åttonde derby efter?
AIK-Djurgården
AIK-Bajen
AIK-BP
Djurgården-Hammarby
Djurgården-BP
Hammarby-BP
Göteborg-Häcken

Ingen rangordning.
2018-08-17, 20:22
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Sirius-Dalkurd är det allsvenskans åttonde derby efter?
AIK-Djurgården
AIK-Bajen
AIK-BP
Djurgården-Hammarby
Djurgården-BP
Hammarby-BP
Göteborg-Häcken

Ingen rangordning.
Om man lyssnar på media har du glömt:
Örebro-Norrköping.
Sundsvall-Östersund.
Göteborg-Elfsborg.
Häcken-Elfsborg.
Malmö-Trelleborg.

Alla möten som har viss rivalitet är derbyn om man vinklar det tillräckligt mycket.
2018-08-17, 21:33
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Örebro-Norrköping.
Sundsvall-Östersund.
Göteborg-Elfsborg.
Häcken-Elfsborg.
Malmö-Trelleborg.

Alla möten som har viss rivalitet är derbyn om man vinklar det tillräckligt mycket.
Fast Sirius-Dalkurd är inget rivalmöte.
2018-08-17, 21:35
Medlem
56ks avatar
Citat:
Örebro-Norrköping.
Sundsvall-Östersund.
Göteborg-Elfsborg.
Häcken-Elfsborg.
Malmö-Trelleborg.

IFK Göteborg - AIK
Djurgården - Helsingborg

När supportrar sparkar ihjäl varandra skulle jag kalla det rivalitet, kanske inte derby men rivalitet åtminstone.
2018-08-17, 21:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Fast Sirius-Dalkurd är inget rivalmöte.
Jorå, båda delar träningsanläggning och del finns kurder i Uppsala. Derbyrivaler så det bara skriker om det.
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
IFK Göteborg - AIK
Djurgården - Helsingborg

När supportrar sparkar ihjäl varandra skulle jag kalla det rivalitet, kanske inte derby men rivalitet åtminstone.
Göteborg-AIK är E18-derby och Dif-HeIF är "stolthets" derby.

Jag tramsar inte, poängterar bara hur överanvänt just ordet derby är (sorgligt nog). Media har mycket att göra med detta.
2018-08-17, 21:46
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Jorå, båda delar träningsanläggning och del finns kurder i Uppsala. Derbyrivaler så det bara skriker om det.
Det är bara dalkurd som vill kalla det för ett derby. Hur kan ett lag som är från Borlänge, Spelar i Gävle och inte alls delar träningsanläggning vara ett derbylag?
2018-08-17, 21:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Det är bara dalkurd som vill kalla det för ett derby. Hur kan ett lag som är från Borlänge, Spelar i Gävle och inte alls delar träningsanläggning vara ett derbylag?
Läste du sista stycket av mitt inlägg?
2018-08-17, 21:52
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Läste du sista stycket av mitt inlägg?
Hur du en vrider och vänder på det så blir det inte ett derby, det finns många göteborgare som pluggar i Uppsala, är matcherna mot IFK ett derby?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in