2018-08-17, 18:19
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Va fan tror du AFS kommer åstadkomma? Fattar ni inte hur jävla små de är. Du kan lika gärna rösta blankt.

Samma kan man säga om SD. Får inte SD 51% finns det ingen anledning att rösta på dem. Då är det en bortkastad röst man lika gärna kunde ge AfS. De kommer garanterat röra om i grytan. De har nog mer fasta principer än kameleontpartiet SD.
Senast redigerad av okok1 2018-08-17 kl. 18:41.
Citera
2018-08-17, 18:39
Medlem
loqus avatar
Ni som skriver att ni avvaktar för att AfS ska "växa till sig", hur tänker ni? Förstår ni att partier "växer" för att folk röstar på dem, det är inte som någon blomma som växer till sig med tiden.
Citera
2018-08-17, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
SD har kapats och är numera kontrollerad opposition. En del har bara inte förstått det än.

Otur för AfS att ha sådana internetkrigare som du i finns i dess svans, att gå i clinc med SD sympatisörer på ett för AfS destruktivt sätt skadar det så annars utmärkta partien!

Tror AfSledning hoppas att sådana som du är inte syns o hörs särskilt mycket, du skadar AfS fattar du väl.
Citera
2018-08-17, 19:08
Medlem
rikastistorstans avatar
För att sammanfatta: Intelligenta, upplysta och sanna nationalister lägger sin röst på Afs i år. I vanlig ordning ligger vi före och driver utvecklingen innan fårskocken har vaknat. Precis som när vi röstade på SD långt före dom var ett riksdagsparti.

Jämför riksdagslistorna, Afs kontra SD. Ena alternativet består av personer som har haft en framgångsrik yrkeskarriär och aldrig levt på politiken. Sanna nationalister med stabil ideologisk grund.
Andra listan består av sjukpensionärer, förtidspensionerade, lågutbildade, dansare, yrkespolitiker, knapptryckare och andra lyckosökare som har förstått att rättar man sig bara in i ledet och följer den stora ledaren Karlsson blint så kan man håva in pengar man bara skulle kunna drömma om annars. När fick SD senast fram ett stjärnskott?

Valet är enkelt. Valet är Afs. Om jag så skulle vara den enda i Sverige som la min röst på dom. Tippar att dom i år får runt 2,5% vilket är en kanonsiffra som blir en perfekt språngbräda för att sedan komma in i EU-valet och riksdagen 2022.
Citera
2018-08-17, 19:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Otur för AfS att ha sådana internetkrigare som du i finns i dess svans, att gå i clinc med SD sympatisörer på ett för AfS destruktivt sätt skadar det så annars utmärkta partien!

Tror AfSledning hoppas att sådana som du är inte syns o hörs särskilt mycket, du skadar AfS fattar du väl.

Jaså? Jag kallar en spade för spade. SD:s nuvarande politik är lika skadlig som sjuklöverns. Kanske ännu värre eftersom de lurar folk.

Sedan går det kanske att byta ut ledningen i SD och få in det partiet i en ny riktning. Det behöver inte vara kört permanent.
Citera
2018-08-17, 19:29
Medlem
Loels avatar
Rösta på SD ffs. Släng inte bort er röst på ett parti som kommer få 2 % när de 2 % hade kunnat göra SD till största partiet
Citera
2018-08-17, 19:38
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loel
Rösta på SD ffs. Släng inte bort er röst på ett parti som kommer få 2 % när de 2 % hade kunnat göra SD till största partiet

Om AfS eller NMR skulle visa sig vara säkra över spärren så förstår jag absolut hur ni tänker men utan den säkerheten eller i alla fall en tydlig prognos skulle jag skämmas i 4 år för att ha slängt bort min röst.

Till nästa val dock, då kommer 4 nya år av misär att ha lagt grund för dessa alternativ.
Citera
2018-08-17, 19:51
Avstängd
Citat:

Rösta på ett parti som varnar politiker som länkar till Fria Tider? Jag tror inte det.

http://www.friatider.se/sd-ledare-varnar-sd-politiker-som-delade-debattartikel-i-fria-tider-han-for-en-andra-chans
Citera
2018-08-17, 19:51
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:

Det är lika "bortkastat" att rösta på SD. De har noll inflytande och kommer ha noll inflytande efter valet med. Har du inte lyssnat på politikerna? Att utesluta SD är prioritet nummer ett för dem.

Det har banne mig blivit någon form av meme det här med "rösta på SD nu, AfS nästa val". Förutom att jag ser det här på Flashback har jag även hört det ute bland folk. Kan inte låta bli att undra om folk verkligen tänker själva.

Har man sympatier för två olika alternativ tycker jag det är givet att man röstar på det minsta alternativet. Nu verkar det vara frågan om någon omvänd stödröstning, där man istället lägger rösten på det största partiet av de två man vill se i riksdagen.

För övrigt jag aldrig gillat SD eller röstat på dem heller för den delen.
Citera
2018-08-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Javisst, det var ingen skolboksexempel på hur man ska föra en debatt med dessa människor men det är samtidigt som att föra en debatt emot vågorna. Han vågade stå upp och han backade inte trots en hotfull stämning, vilket är beundransvärt.

Nivå hos de två lägren låg inte på samma nivå. Det ena lägret måste orienterar sig i en komplex labyrint av stigmatisering och misstolkning. Det andra lägret kunde inte formulera en endaste mening.

”Stod upp” gjorda han, men på ett direkt felaktigt sätt om man vill försöka agera som ett seriöst riksdagsalternativ.
Om motståndaren använder idiotretorik kan man inte använda samma nivå om man vill agera seriös.

I detta fall hade det i mina ögon varit betydligt bättre om han på ett vettigt och sakligt sätt backat och sagt något i stil med ”nej tack, jag debatterar inte på detta sätt men du/ni är välkomna att ställa frågor när ni lugnat ner er”.

Stå där och gapa och agera likt dem man vill ha bort är ju pinsamt av ett parti som kandiderar som riksdagsalternativ.
Även om de har rätt i sin sakfråga, om man nu tycker det, måste man ju agera sakligt och vettigt i offentliga situationer.
Citera
2018-08-17, 20:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Om AfS eller NMR skulle visa sig vara säkra över spärren så förstår jag absolut hur ni tänker men utan den säkerheten eller i alla fall en tydlig prognos skulle jag skämmas i 4 år för att ha slängt bort min röst.

Till nästa val dock, då kommer 4 nya år av misär att ha lagt grund för dessa alternativ.

AfS har sannolikt över 3 % redan. Det är alltså knappt en procentenhet av stödrösterna som kan "slängas bort".
Citera
2018-08-17, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha

Då var det väl tur att vi inte skämdes 2010 när vi gick före och röstade in SD i riksdagen medans du la din röst på Reinfeldt och Moderaterna. Då hade du inte haft något SD att rösta på idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in