Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Måste erkänna att jag inte fattar vad Du menar med "track-record"...
Det jag menar är att polisen får uppslag från de lite längre från LW och som inte förhörts och som kommer med en och annan tanke här... mycket folk inblandat... geo, kyrkan och LW:s jobb.
Med Örebropolisens "track-record", alltså deras hittillsvarande hanterande av LW-ärendet, så har de en del att kunna vara generade över. Se nedan.
(1) det dröjde 5 dygn innan man hittade LW trots att hon låg ett par stenkast från sitt hem
(2) man lyckas få media att skriva att det är ett människorov baserat på svartsjuka
(3) man anhåller snabbt SD men tvingas sedan släppa honom för att några dagar senare än en gång anhålla honom och försöka få honom häktad på 'sannolika skäl' men misslyckas (dessutom 2 ggr, ett rekord i sig) och fortf, efter 3 månader, är han ansedd som MGM.
(4) under "människorovsfasen" befinner sig ansv utredare på semester
(5) ledningen för utredningsgruppen gällande LW tvingas offentligt under förödmjukande former bort
(6) mycket talar för att det trots påbjuden utredningssekretess ÄNDÅ läcker från Örebropolisen
Jag kan fortsätta, men jag tror att ovanstående punkter räcker för att gemene man och kvinna bör kunna hålla sig för skratt. Detta är inget annat än en skandal, den saken är klar! Återstår att se HUR stor skandalen så småningom kommer att bedömas vara.
Missgreppen ovan kommer inte att kunna överskylas även om Örebropolisen nångång i framtiden lyckas få en person gripen och dömd.
Alla mordoffer skall behandlas lika vad gäller utredningsattityd och -resurser, men här har vi en mördad trebarnsmamma, så tacka hum-hum för att jag är på krigsstigen!