Citat:
Ursprungligen postat av
Glenn-Matthews
Det är en intressant tillväxt för Demokraterna i gbg. De är helt nya för mig, måste nog läsa på lite om de. Vart på kartan står de sig ungefär?
Gällande min fråga, sett nationellt. Hur tror du det påverkar?
Jag är inte heller så insatt i Demokraterna. Deras ledare är före detta Moderat vilket väl kan ge en fingervisning om vart de står i övriga frågor. Men som sagt, Demokraterna rider på ett starkt missnöje över hur det politiska etablissemanget har kört över göteborgarna när det gäller förvaltning och utveckling av deras egen stad.
Det jag tycker är intressant med brandattentaten är hur snabba vänstern var med att lansera konspirationsteorier. Vänstern antydde att bränderna var anlagda av högerextremister och rasister för att gynna nationalistiska partier inför valet.
Detta har polisen i Göteborg helt avfärdat. Det var inget politiskt dåd, utan en ordningsstörande aktion från kända kriminella element som inte gillar att allmänheten (folket som bor där) lägger sig i deras förehavanden. Det var alltså ingen slump att man gav sig på hederliga oskyldiga människor och eldade upp deras bilar. Det var fullt medvetet - man ville sända en signal till de boende att sluta lägga sig i, och sluta hjälpa polisen.
Detta borde även på nationell nivå gynna de partier som vill se hårdare tag mot kriminella.