2018-08-16, 20:09
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Tja du lär aldrig ge dig i dina hejdlösa exersiser. Faktum är att Fauzzis ursprungliga exakta utsaga är att han reagerar på skotten Sveavägen 62 och gick ca 10 sekunder efter det samt att han mötte LOP Sveavägen 56 vilket är en omöjlighet. Detta framställer du ena stunden som att Björkman varit ända dit och nästa stund leker du med den utsaga som framkommer efter Länninges odokumenterade vallning.... där hela händelsen med mötet under loppet av ett par timmar förflyttas med resultatet att det uppstår stora oklarheter när det gäller tiderna som andra amatöruttydare tagit till intäkt för att det fanns ett hemligt möte (som då LP tiger om på oklara grunder).

Ytterligare en vallning görs något år senare i området kring Adolf Fredriks kyrkgård m mycket lite resultat. Noteringen är att han ej igenkänner någon annan person under vallningen vilket indikerar att man iscensatt möten med andra vittnen som en "test" tvåvägs.

Senare får han också se en konfrontationsvideo med sannolikt CP för att se om han kunde peka ut CP som den man som följde LOP vilket slutade utan resultat.

Alla som vet det minsta om vittnesmål och vittnesiakttagelser vet att efterkonstruktioner där vittnet har kännedom om information denne inte hade vid ursprungsutsagan kan ge enorma fel då denne anpassar sitt vittnesmål efter den information han får.

Alla de som dragit slutsatser utifrån dessa utsagor är alltså ute på djupt vatten.
Hur skulle han kunde igenkänna någon under vallningen eller i en konfrontationsvideo om han själv är GM, boboslacke ?

Jag vet att allt detta är en chock för dig, men det kan vara så illa. Vi väntar på PU.
Citera
2018-08-16, 20:13
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Dom är kontaktad, för länge sedan, varför tror du dom plötsligt pratar om fakta på mordplatsen ? de inser att något är fel, men kan som du inte fatta att det är så enkelt som jag säger och behöver mer tid och bevis. Det skulle vara bra om du kunde hjälpa till.
Jag vet helt säkert att du inte varit i kontakt med någon hos PU ....
Tack då vet jag att du inte har kontakt med någon i nya PU. Och måste säga att jag beundrar deras sätt att arbeta, jag hade inte klarat av det, fullständig tystnad, inga läkor.
Senast redigerad av 299792458 2018-08-16 kl. 20:26.
Citera
2018-08-16, 20:29
Medlem
Citat:
Hur skulle han kunde igenkänna någon under vallningen eller i en konfrontationsvideo om han själv är GM, boboslacke ?

Jag vet att allt detta är en chock för dig, men det kan vara så illa. Vi väntar på PU.

Din logik haltar son en enbent hund...
Ingen tror på dina utsagor. Jag är å min sida är väl förtrogen med hur utredare jobbar och har sett sådana som du komma och gå om och om igen. Du är en spitting image av andra nic med lika världsfrånvända teorier. Alla verkar ha samma spår i skivan som heter min faktalösa teori är sanningen och PU jobbar med den och har inget emot att jag marknadsför den på nätet.

Listan är lång där.

Jag är dock helt trygg i att folk är kloka nog att inse det av egen kraft. Lika trygg som jag är med att PU skrattar åt dina hypoteser.
Citera
2018-08-16, 20:37
Medlem
Citat:
Tack då vet jag att du inte har kontakt med någon i nya PU. Och måste säga att jag beundrar deras sätt att arbeta, jag hade inte klarat av det, fullständig tystnad, inga läkor.

Snälla du det är bland annat jag och ett antal andra som fått dem på de tankar de har utan att man behöver fantisera alls... Analyser av olika observationer och omständigheter där de har stora möjligheter att komma framåt. Men det spelar visst ingen roll att vi vet hur en systematisk utredning jobbar eller att KP förklarat det. Ännu en gång rapar du samma sak som andra före dig om än den ena än den andra "lösningen" . Att du inte har kontaktat PU har jag från mycket säker källa.
Citera
2018-08-16, 20:49
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Citat:
Snälla du det är bland annat jag och ett antal andra som fått dem på de tankar de har utan att man behöver fantisera alls... Analyser av olika observationer och omständigheter där de har stora möjligheter att komma framåt. Men det spelar visst ingen roll att vi vet hur en systematisk utredning jobbar eller att KP förklarat det. Ännu en gång rapar du samma sak som andra före dig om än den ena än den andra "lösningen" . Att du inte har kontaktat PU har jag från mycket säker källa.
Jag vet att du pratar om Dag Andersson från gamla PU, han gick i protest och har inte kontakt med nya PU.

källa: https://www.expressen.se/nyheter/palmegatan-knackte-de-maktiga-poliserna/
Senast redigerad av 299792458 2018-08-16 kl. 20:54.
Citera
2018-08-17, 02:33
Medlem
Tänk om man kunnat höra hur Holmer och Ebbe C resonerade 1986.
Hur kom det sig att just dessa två tog kommandot över mordutredningen.
Blev man lurade in på PKK-spåret eller gick man dit för att slippa gå in på andra spår?

"“Vi är inte intresserade av blonda personer.”
Men åter till tidpunkten omedelbart efter mordet på Sveriges statsminister. Ett stort antal vittnen som dagarna efter mordet hörde av sig till utredningen, har berättat hur de förevisats bilder på endast kurdiska personer eller fått frågor om personer de sett haft “utländskt” utseende. Ett vittne, som beskrev tre framrusande personer på en gata i biografen Grand närhet, uppgav att “den i mitten var lång och blond”. Vittnet, som ringt in till utredningen fick då svaret att “vi är inte intresserade av blonda personer”. Telefonsamtalet avslutades utan att vittnets namn eller telefonnummer noterades!

Holmér påstod sig vara säker på att mordet var organiserat, men lämnade åt sidan den stora mängden av vittnesuppgifter som pekade på att organisationen bakom mordet kunde vara någon annan än kurdisk PKK.

Uppgifter om bevakare av Palme, med eller utan walkie-talkies, ignorerades. Ibland förlöjligades eller beljögs uppgiftslämnarna. Också offentligt. Bland annat i den ovan nämnda intervjuboken (“Jakten på Olof Palmes mördare: de tre första månaderna”) utskriven av den tjänstvilliga DN-journalisten Ann-Marie Åsheden, och i den helt egna desinformations- och propagandaboken “Olof Palme är skjuten”.

Granskningskommissionen: Icke-utredning “ett mönster”.
Den bedrövliga uppföljningen och behandlingen av en serie i högsta grad relevanta observationer av bevakande personer, ofta med walkie-talkie, beskriver den statliga Granskningskommissionen (SOU 199:88) i sitt betänkande med en uppgiven suck som “ett mönster”.

Vad var orsaken till detta “mönster”, detta systematiska uteslutande av “farliga” uppgifter? Den frågan är central. Det är uppenbart att frågan om varför och av vilka Olof Palme mördades intimt hänger samman med frågan: Varför har utredning av mordet varit en icke-utredning?

Var PKK-spåret förberett, så att det låg färdigt när mordet på Olof Palme verkställdes?

PKK-spåret grundlades i augusti 1985, ett halvår före mordet. Då meddelade chefen för SÄPO:s terroristrotel, Alf Karlsson, det svenska folket, via de stora tidningarnas löpsedlar och frontsidor, att det fanns ett, och endast ett, hot mot Olof Palme. Hotet stavades PKK.

Argumenten för att det förelåg ett hot mot Palme från PKK:s sida var knappast övertygande. Vilket inte hindrade de stora medierna att villigt agera som Alf Karlssons megafoner."

Alf Karlsson. Var redan ett halvår före mordet ute med påståenden i medierna om ett hot från PKK mot Palme. Medverkade i Holmérs ledningsgrupp, som sambandsman före SÄPO. Gick över till P.G. Vinges bolag VIP vid årsskiftet 86/87.
Karlssons “analys” gick ut på att PKK hade ett “hämndmotiv”. Bakgrunden var att organisationens ordförande Abdullah Öcalan vägrats inresevisum till Sverige. Dessutom hade den svenska terroristlagen tillämpats mot PKK sympatisörer, vilket innebar att de utan att få veta vad de av SÄPO anklagats för kunde dömas till utvisning. Om de riskerade dödsstraff eller tortyr i hemlandet innebar detta ett hinder mot utvisning, och påföljden blev då så kallad kommunarrest. Detta hade drabbat några av PKK:s sympatisörer i Sverige."

https://efolket.eu/palme-utredningen-morklaggning-fran-dag-ett/
Citera
2018-08-17, 06:58
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jag tror att fallet NF har en mycket enkel förklaring.

Han har inte bemödat sig om att lägga de exakta positionerna avseende mötesplats och sin position vid skottillfället på minnet.

Är man inte välorienterad i området och dessutom går i egna tankar, och kanske har Pavarotti i lurarna så är det naturligt.

Mötesplatsen har han prickat in på ett ungefär.
Mannen i skyltfönstret utgör en referens.
Han har dock i det första förhöret förlagt mötet ett kvarter norrut.
Lätt hänt på en långsträckt väg som Sveavägen.
I det förhöret säger han också att skotten avlossades strax efter att han passerat en tvärgata.
Det är en detalj som sedan försvinner, då han i nästa förhör med polisens hjälp förlägger platsen till Sveavägen 56. Samma plats som i det första förhöret var mötesplatsen.

Om vi nu tänker oss att Sveavägen 56 var en adress som av någon anledning dröjde sig kvar av misstag, och i stället tar fasta på att han korsat en gata i skottögonblicket, så blir denna gata Adolf Fredriks kyrkogata och inte som i den första versionen Kammakargatan.
Då faller allt på plats logiskt.
Platsen han befinner sig i skottögonblicket är Sveavägen 50, vilket placerar honom ca 80 m närmare mordplatsen.
Därifrån är det möjligt att höra skotten och göra relativt detaljerade iakttagelser.
Mysteriet med tidsdifferensen får också sin förklaring.

Att varenda vittne missbedömer tider och positioner är fullt naturligt. SE beräknar sin gånghastighet fullständigt fel.
6-7 sekunder var i själva verket 20 sek.

Ett mänskligt misstag, precis som Anna Hage som beräknade avståndet mellan sin position i baksätet på Åke Larssons bil till mordplatsen till 6-7 meter när det i själva verket var 25 meter.
Vi har med människor att göra.
Det är lätt att man glömmer det.

Detta är min teori om Nicola Fauzzis ifrågasatta promenad.
Bra sammanfattning! Nicola Fauzzi skulle kunnat vara en intressant pusselbit i ett scenario med en IB-anstruken krogkung i Stockholm (som befann sig på Sveavägen), men jag bedömer honom som ett viktigt vittne som måste tolkas rätt.
Citera
2018-08-17, 09:39
Medlem
Mordutredningen har fått direktiv uppifrån att sanningen inte får komma fram det förklarar utredarnas betende för så djävla dumma är inte polisen att dom kan tro att crister p skulle vara mördaren
Citera
2018-08-17, 09:54
Medlem
ieshos avatar
Viktiga frågeställningar:

Hur ska Dan Klöfverskjölds utspel till Lars-Kristian Bergh tolkas? Särskilt att LKB bara skulle behöva skjuta, att allt annat skulle vara ordnat och att de hade medhjälpare nära inpå Palme.

Kurt Inge Mårtensson i Östra Ingelstad hade precisa förhandsinformationer om mordet och hans dotter hade varit tillsammans med Viktor Gunnarsson. Alltså finns tecken på att VG såväl som Anders Larsson hade förhandsinformationer. Kanske även Stig Engström? Alla tre lär ha haft kontakt med WACL.

Ingrid Klerings far och hans kompanjon smugglade mattor från Iran och Irak under kriget länderna emellan. I den andra riktningen smugglades vapen till de krigförande länderna, bl.a från Bofors. Det finns ett tips till polisen från -87 som pekar ut fadern som inblandad också i Bofors vapensmuggling. Kompanjonen var bekant med Barbro Sagnell.

Inget motsäger att inte bara Anders Björkman, utan också flera andra Boforsanställda (Cleas Nyberg, Niklas Fröling, Åsa Gustafsson, Marco Neeser, Rolf Öberg, Leif Fredin och kanske Dusko Miljatovic) befann sig alldeles inpå mordplatsen vid tiden för mordet. Tidigare under kvällen ska de ha befunnit sig på restaurang S:ta Clara, enligt uppgift alldeles i närheten av restaurang Mon Chéri, där VG uppehöll sig denna kväll.

https://iesho.blogspot.se
Citera
2018-08-17, 10:00
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag såg varken dig eller NF på plats, hur kan det komma sig?

Förstår jag rätt? Du var där?
Citera
2018-08-17, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Förstår jag rätt? Du var där?

Jag irriterade mig på siffrornas tvärsäkra uttalanden så jag spetsade till svaret.
Jag var inte där, men ibland önskar jag att man fått se händelsen själv.
Citera
2018-08-17, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Viktiga frågeställningar:

Hur ska Dan Klöfverskjölds utspel till Lars-Kristian Bergh tolkas? Särskilt att LKB bara skulle behöva skjuta, att allt annat skulle vara ordnat och att de hade medhjälpare nära inpå Palme.

Kurt Inge Mårtensson i Östra Ingelstad hade precisa förhandsinformationer om mordet och hans dotter hade varit tillsammans med Viktor Gunnarsson. Alltså finns tecken på att VG såväl som Anders Larsson hade förhandsinformationer. Kanske även Stig Engström? Alla tre lär ha haft kontakt med WACL.

Ingrid Klerings far och hans kompanjon smugglade mattor från Iran och Irak under kriget länderna emellan. I den andra riktningen smugglades vapen till de krigförande länderna, bl.a från Bofors. Det finns ett tips till polisen från -87 som pekar ut fadern som inblandad också i Bofors vapensmuggling. Kompanjonen var bekant med Barbro Sagnell.

Inget motsäger att inte bara Anders Björkman, utan också flera andra Boforsanställda (Cleas Nyberg, Niklas Fröling, Åsa Gustafsson, Marco Neeser, Rolf Öberg, Leif Fredin och kanske Dusko Miljatovic) befann sig alldeles inpå mordplatsen vid tiden för mordet. Tidigare under kvällen ska de ha befunnit sig på restaurang S:ta Clara, enligt uppgift alldeles i närheten av restaurang Mon Chéri, där VG uppehöll sig denna kväll.

https://iesho.blogspot.se

Är du säker på att Stig E hade kontakt med WACL?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in