Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
En oväntad graviditet är inte omöjligt vid hennes ålder till trots och skulle kunna vara ett motivalternativ. Dock, är "bullmagen" lite väl högt upp och antyder om en IBS-svullnad - vilket inte är ett helt ovanligt magproblem hos hyperaktiva människor som behöver ständig aktivitet. "Svullnaden" kan även vara resultatet av att hon varit mindre rörlig efter benfrakturerna.
Mobilen som syns i hennes hand ser ut att vara en IPhone. Jag tänker att hon hade en särskild mobil för geocaching. Frågan är vilken mobil som har eventuellt (troligen) har hittats i Vivallaskogen? Den mobil hon förde messengersamtalen i kanske fortfarande saknas? Om LW hade med sig en mobil ut vid mötet med sin mördare, så är frågan vilken mobil hade hon med sig ut - var det geocaching- eller konversationsmobilen? Vilken mobil tog mördaren med i flykten? Var mördaren in i hennes hem efteråt och hämtade ytterligare en mobil?
Någon som minns och har uppgifter på hur många telnr hon hade (finns inte att se på söksidor som Ratsit eller hitta.se längre)?
Din första fråga: Jag hävdade (oundersökt) i ett tidigare inlägg att folket kring LW sannolikt är normalbegåvade. Att efter ett mord på Lena gå till[-baka] till hennes bostad för att därinne leta efter en mobil -eller f ö vadsomhelst- skulle, med tanke på att där kan finnas ett eller flera barn, tyda på svagbegåvning.
Jag vet att invändningen mot mitt antagande kan bli att mördaren var desperat. Har vi i LW:s omgivning sett desperat folk? Möjligen blev SD "desperat" när LW inte ville kliva ur hans bil, men fler "desperados" har inte jag kunnat se..
Din andra fråga: Jag tycker att det är konstigt att inte nån av "LW-folket" har sagt minsta lilla nånting här i tråden om hennes [ev] många mobilnnummer. Fungerar kanske åkl:s yppandeförbud? Att LW under en period satt med 3 st mobiler har hon själv avslöjat genom ett, i mina ögon, lite barnsligt bildupplägg. Ville hon verka märkvärdig, eller var det bara ett utslag av den bilddiarré många demonstrerar på sociala medier? I så fall en bilddiarré hennes anhöriga här kan se hur vi, nyfiket och mindre smakfullt, plockar ner till minsta mikrob.
Ang ev graviditet: Håller med om att bullen är för högt upp för att vara "en bulle i ugnen".
Men en graviditet skulle i många fall absolut kunna vara en morddrivande faktor. Vet vi hur LW principiellt ställde sig i abortfrågan? Knappast schartauanskt, med tanke på att hon hade en sexuell relation med den man hon vigt..
OffT: Här en spännande doktorsavhandling att läsa om kvinnofromhet under förra seklet:
https://www.bohuslansmuseum.se/produkter/schartauansk-kvinnofromhet-i-tjugonde-seklet/
Eftersom jag är genuint intresserad av hur LW kunde leva med sin "kristliga dualism", så undrar jag om nån vet om denna oerhört populära doktorsavhandling kan finnas i hennes bokhylla?